Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бизнесът не е в подем по време на Мондиала

0 коментара

Бизнесът в Япония не върви както обичайно по време на Световното първенство по футбол. Противно на очакванията на собствениците на хотели, ресторанти и други предприятия, в повечето случаи той се влошава. "Мислехме, че чужденците ще дойдат да ядат суши. Но досега сме имали само една група. Освен това губим обичайните си клиенти, защото те си ходят в къщи и гледат футболните мачове", казва ръководителят на Sushi Sei в Гинза - популярният пазарен район на Токио.

Ресторантите, магазините за облекло и местата за развлечение - като караоке баровете, Disney в Токио и японските Universal Studios, не регистрират добри резултати по време на футболната лудост. Според Royal Co., която оперира фамилните ресторанти Royal Host, продажбите са спаднали с 10%. Dynam Co., базирана в Токио компания, твърди, че броят на клиентите ѝ е спаднал с 35%. "Хората очакваха повече чуждестранни посетители да дойдат и да харчат пари.

Само тесен кръг предприятия, като тези за доставка на пици и магазините за електроуреди, които продават телевизори, се справят добре", казва Ясуо Гото, икономист от Mitsubishi Research. Икономистът от Sumitomo Life Research Кацутака Киришима казва, че заради проблеми с билетите и по други причини, в Япония са дошли по-малко чуждестранни туристи, отколкото се очакваше. Той очаква туристите да похарчат общо 73 млрд. йени /584 млн. долара/ - много по-малко от сумата, която се очакваше преди началото на Световното първенство по футбол.

Така например, в доклада за януари на Dai-Ichi Life Research се прогнозираше, че чуждестранните туристи ще похарчат в страната общо 90 млрд. йени. Хотелите останаха празни, след като базираната в Лондон Byrom, която отговаряше за резервациите на стаи за официалните лица, запази твърде много стаи преди една година и анулира много от резервациите малко преди началото на турнира.

"Сега разполагаме с много свободни стаи заради анулираните резервации на Byrom. Отчаяно се нуждаем от нови резервации", твърди представител на хотел Pan Pacific в Йокохама. Дори официалният спонсор на Мондиала - McDonald's, си остана при хамбургерите, въпреки специалната кампания за Световната купа и продажбите на продукти, свързани с нея. По данни на McDonald's в Япония продажбите на компанията през май са били на стойност 31,7 млрд. йени - понижение спрямо 37,8 млрд. йени през същия месец на миналата година.

Полетите до Република Корея, която също е домакин на турнира, също не се увеличиха както се очакваше. Втората по големина японска авиокомпания All Nippon Airways /ANA/ анулира 7 от планираните 8 чартърни полети Токио-Сеул. Дори когато феновете ходят по стадионите, те държат портфейлите си затворени, твърдят продавачи. "Дойдоха повече от 45 000 зрители, но в магазините в близост до стадиона продажбите бяха по-малко, отколкото през обикновените недели. Всеки си отиваше право в къщи", казва собственик на магазин в Мияги, където се проведе мача Мексико-Еквадор.

В доклада на HSBC за икономическия ефект от Мондиала се казва, че макар Световната купа да увеличава растежа с няколко десети процентни пункта, капиталовите пазари обикновено бележат спад след началото на спортното събитие. Ако се съди по предишните световни първенства по футбол, "пазарът /в страните-домакини/ регистрира по-добри резултати през месеците преди започването на надпреварата, но след това продажбите рязко спадат", се казва в доклада.

Така например, във Франция по време на Мондиала през 1998 г. индексът на водещите акции CAC-40 на Парижката фондова борса нарасна с 39% през първата половина на годината, но спадна с 8,7% през второто полугодие. Индексът Никкей-225 на Токийската фондова борса спадна със 7,2% след началото на Световната купа на 31 май.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.