Бизнесът у нас оценява майките като по-надеждни служители, но наема повече мъже

Бизнесът у нас оценява майките като по-надеждни служители, но наема повече мъже

Половината от представители на българския бизнес смятат, че майките са ценни служители, а повече от една трета са на мнение, че те са по-надеждни, по-организирани и по-отговорни от мъжете, но въпреки това по-често наемат силния пол, сочи проучване на агенция "Регус", обявено във вторник

Завръщащите се на работа жени с деца работят изключително упорито и са по-грижовни служители, заявяват 16% от участниците в проучването, а 39% от професионалистите ценят особено много усилието на работещите майки постоянно да се доказват като експерти в своята област

“Има огромно количество неизползван потенциал сред квалифицираните и опитни майки, които нямат възможността да се върнат на работа заради задълженията си към семейството", коментира проучването Десислава Митева, изпълнителен директор на "Регус България". Според нея предлагането на гъвкаво работно време за майките е добра възможност за компаниите да се възползват от дамите специалисти, които искат да се върнат на работа.

"Ползите за бизнеса са ясни: по-малко текучество на кадри и по-ниски разходи свързани с наемане и обучение на нови служители", допълни Митева.

За гъвкавост в работното време все повече се говори и в България. През изминалата година бяха изготвени и предложения за законов механизъм, който да осигури гъвкавост в рамките на работния ден и седмица в помощ на жените, така че те да могат да балансират между кариерата и семейството си. Около 70 000 жени стават майки всяка година в България и според различни изследвания и оценки, поне 18 хиляди майки остават извън пазара на труда, допълват от компанията.

В същото време, в България има драстична разлика в нивата на заетост между жени и мъже, което поставя в неблагоприятно икономическо положение жените и вреди на

цялостното икономическо развитие на страната, посочва се още в съобщението..

Споделяне
Още от България