Близо 2 млн. лв. за реклама на малко познати туристически обекти

Николина Ангелкова. Сн. БГНЕС

С близо 2 млн. лв. от еврофондовете ще бъдат рекламирани 50 малко познати туристически обекта в България по телевизии, билбордове, сайтове и вестници. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова.

Целта е да се насърчи вътрешният туризъм и българите да посетят Каменните гъби, крепостта Неутзикон, село Мезек, Голямата Косматка, Tракийската гробница в Поморие, Конакът и Кръстатата казарма във Видин, Пещерен манастир "Св. Иван Пусти" край Враца, Слънчевата градина във Вършец, Античната крепост край Монтана, Чипровци и други.

Например Драгоманското блато е на 30 – 40 км от София, но е слабо познато, с помощта на тази реклама ще го популяризираме, обясни Ангелкова в понеделник.

Петдесетте обекта са били избрани от общо 325 туристически места у нас, които си заслужава да бъдат посетени, но са слабо известни.

Изпълнител на проекта за насърчаване на вътрешния туризъм у нас е компанията "Д-р Бранд". Договорът е подписан през октомври 2014 г., като проектът е на стойност 1.93 млн. лв. без ДДС. Собственици на "Д-р Бранд" ООД са Марин Валериев Миланов и Галина Тодорова Георгиева.

Хаштагът #мястото е основното лого на кампанията. Сайт с информация за 50-те обекта – myastoto.bg, ще заработи в началото на февруари. В него туристите ще могат да споделят информация за преживяванията си, заявиха представители на агенцията, изработила сайта.

Съгласно условията на поръчката, рекламата на 50-те слабо познати места у нас трябва да бъде излъчена на четири вълни по 1 месец всеки ден по три излъчвания дневно в поне 3 национални ефирни телевизии. Освен това "Д-р Бранд" ще трябва да осигури 100 рекламни карета, 80 билборда, реклама в 8 сайта за 8 месеца ежедневно.

Проектът трябва да приключи до август 2015 г., за да не се загубят европейските средства. За да бъде избегнато това, работата по кампанията е била форсирана и клиповете със забележителностите са снимани в зимни условия, обясни министър Ангелкова.

Тя уточни, че е наследила договора, без да има възможност да променя обектите или медиите, в които ще се рекламират. "Изпълнителите бяха избрани, договорът беше подписан и ми беше сервиран за изпълнение", каза Ангелкова.

Обществената поръчка с избора на "Д-р Бранд" беше обжалвана, защото според участници компанията не е отговаряла на тръжните условия, но компанията спечели делата.

Близо две трети от българите (61%) са готови да почиват в страната, ако знаят какво да изберат. Това показало проучване преди старта на кампанията и според Ангелкова повечето почивки на българи може да компенсират спада на руски и украински туристи през тази година, който се очаква да е двойно по-голям от миналогодишния.

Споделяне
Още от Бизнес