Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо 600 хиляди автомобила без "Гражданска отговорност"

14 коментара
Близо 600 хиляди автомобила без "Гражданска отговорност"

Около 580 хиляди автомобила се движат по пътищата на страната без задължителната застраховка "Гражданска отговорност", съобщи в петък заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Емил Атанасов. Пред Дарик радио той обясни, че в момента у нас застраховката обхваща 81.3 % от колите, което означава, че страната ни е под задължителния минимум от поне 90 % сключени застраховки.

Преди две години този минимум бе поставен като задължително изискване, за да могат автомобилите с българска регистрация да пътуват в Европейския съюз без допълнително купуваната дотогава "зелена карта".

"Това се дължи вероятно на ред причини, в това число и на това, че редица хора приемат застраховката като един ненужен разход и те не осъзнават, че всъщност реално погледнато това е една много сериозна защита срещу събития, които биха могли да ги поставят в много тежко положение, ако се случат", каза Емил Атанасов.

Според председателя на Асоциацията на застрахователите в България Орлин Пенев причините за големия брой несключени застраховки са две – липсата на достатъчно строг контрол и високите цени.

От друга страна обаче според застрахователите цените на застраховката „Гражданска отговорност" трябва да се увеличат. Според Орлин Пенев реалната стойност на полицата за "Гражданска отговорност" е 300 евро. В момента цената е между 100 и 150 евро, като увеличението ще става плавно, както се случи и през последните две години.

"Когато един риск се намали, цената на застраховката спада. При нас обаче рискът постоянно се увеличава", аргументира се Пенев и даде пример с раздаваните срещу заплащане свидетелства за правоуправление на зле подготвени шофьори и огромния брой на пътните произшествия.

Аргумент на застрахователите да повишават цената е и обстоятелството, че заради сключена в България "Гражданска отговорност" трябва да плащат и за застрахователни събития в други страни от ЕС, където обезщетенията са значително по-високи, отколкото у нас.

Заместник-председателят на Комисията за финансов надзор Емил Атанасов също очаква тенденцията за поскъпване на "Гражданска отговорност" да се запази. Той обаче отчита и действието на един противоположен фактор - конкурентната среда и стремежът да се постигне по-голям пазарен дял, при което някои от компаниите понижават цените.

"От наша гледна точка като надзорен и регулаторен орган е важно и ние следим преди всичко това застраховката да бъде с положителни резултати, което за съжаление не се случва напоследък. И по-скоро от наша гледна точка е важно показателят достатъчност на премията, формирането на резервите, така че те да осигуряват срещу поетите рискове", коментира Атанасов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ruru
    #15

    Имам 3 автомобила карам активно два и са със застраховка третият гокарам основно през зимата и тогава му сключвам застраховка.Как разбрахте че точно 600 хил. се движат без застраховка

  2. Ганий
    #14

    бяха с ГО.

  3. Обикновен шофьор
    #12

    Защо е излишна гражданската отговорност в България?Защото се прави от мафиотски организации. Никъде не е ясно какво ти осигурява ГО при ПТП. До сега не съм чул някой да е взел и лев от това за което дава. Аз имам 2 коли които не ги карам и ги водаят за нередовни.Защо?

  4. Adolf
    #11

    .

  5. Обикновен шофьор
    #10

    Гр. отговорност да стане вид услуга, а не данък. Бях тази година в Щатите. Там гражданската отговорност се плаща месец за месец щата Вирджиния. Този месец ще караш колата и си плащаш. Заминаваш в командировка и не я караш колата, не плащаш - защото Гр. Отг. е вид услуга, а не данък. Плаща се - както плащаш за Мобилен телефон.

  6. Обикновен шофьор
    #9

    Искам да си спра автомобилите от движение, но не мога.В КАТ им върнах номерата.В общината ми ги водят въпреки бележката от КАТ че са спрени от движение, искат документ че сам ги дал за старо желязо, но немога защото циганите отдавна почистиха квартала.

  7. ВЛАК GT
    #8

    ДОГОДИНА 1 680 000 !!!!КОЛЕДА!!!

  8. Пурко
    #7

    ...когато минималното заплащане на труда в България стане 5 евро на час,тогава бирниците могат да очакват събираемост от над 90% на застраховката Г.О.

  9. вергил
    #6

    Всеки който не сключи застраховка Гражданска отговорност е пълен дебил.То затова се нарича застраховка,защото те предпазва при евентуална катастрофа от плащането на щетите.Познавам един идиот който нямаше такава застраховка и блъсна едно Ауди А8.Щетите му излязоха към 20 хиляди лева.Сега да си ги плаща със здраве.

  10. XXL
    #5

    Може би трябва държавата да подпомага зъстрахователите, че току виж са стигнали до просешка тояга с тези мижави премии ?Май Кунева пак се е престарала при защита на правата на потребителите ?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.