Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо 8000 км от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние

8 коментара
Ремонт на магистрала "Тракия". Снимка БГНЕС-архив

Близо 8000 километра от републиканската пътна мрежа са в аварийно или предаварийно състояние. Трябва да продължим започнатите инфраструктурни обекти – доизграждането на автомагистрала "Хемус", пътя Видин - Ботевград и да започнем нови обекти, които не търпят отлагане, заяви служебният зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков пред БНР по повод предложените в проектобюджета за тази година около 3 млрд. лв. за ремонт и изграждане на пътища. Ние сме и министерството на българските общини, които без наша помощ не биха се справили с бюджета, допълни той, цитиран от пресцентъра на ведомството. 

Разширяването на магистрала "Тракия" от София до разклона за магистрала "Марица" е наложително, но първо трябва да се направят предпроектни проучвания и проектиране. Няма да спрем да търсим средства и от европейските фондове, каза още заместник-министърът.

Николай Шушков изрази очакване европейското финансиране за строителството на магистрала "Европа" да не бъде загубено заради натрупано закъснение. И напомни, че преди около 10 дни премиерът Гълъб Донев откри новоизградени 6.5 км от участъка между ГКПП "Калотина" и Драгоман.

Заместник-министърът изрази очакване скоро да започне строителството на пътен възел на магистрала "Струма" при гр. Кресна, в посока София, където транспортната ситуация в момента е конфликтна. И обясни, че след получено разрешение от Басейнова дирекция Благоевград всички процедури са завършени за него, както и за предстоящия за изграждане мост в лот 3.1 на магистралата в посока София – Кулата. Сега съществуващото съоръжение на път Е79 е в предаварийно състояние и е опасно за преминаващия там трафик.

От декември сме разплатили над 1.2 млрд. лв. стари задължения към пътните фирми, каза още Николай Шушков. И напомни, че спорът е за разплащане на направените в годините основни ремонти на пътища без строителни книжа, разрешения за строеж и надзор, както и за получените аванси за изграждането на магистрала "Хемус", без все още да са изпълнени предвидените строително-монтажни работи. Той напомни, че за да продължи разплащането, в предишното Народно събрание министър Шишков е апелирал да се разгледа частта за търпимостта в Закона за устройство на територията.

"Нашето желание е изградени извън нормите обекти, но по правилата за строителство, да бъдат обявени за търпими. Ако спазим сега действащия закон, вече изградени пътища трябва да ги разрушим и отново да ги изградим. Мисля, че обществото не може да си го позволи. Разчитам на разум от народните представители този въпрос да бъде разгледан детайлно", каза регионалният заместник-министър. И уточни, че получаването на статут на търпимост се отнася само за инфраструктурни обекти.

Шушков обясни, че при ремонта на мостовото съоръжение на км 20 на магистрала "Тракия" в посока Пловдив изпреварващата лента ще остане отворена за движение. Във времето много съоръжения не са обследвани обстойно и необходимите ремонти не са направени навреме, каза той. 

В отговор на въпрос за тръжна процедура за ремонт на тунел "Топли дол" на магистрала "Хемус", в която е останал само един участник, Николай Шушков обясни, че според предварителния доклад тръжната комисия от експерти в Агенция "Пътна инфраструктура" останалите участници са били с нарушения и е имало проблеми в офертите. "Препоръчали сме отново да бъде разгледан този казус и ако преценят юридически, тази тръжна процедура да бъде прекратена и да бъде обявена отново, тъй като състезание само с един кандидат е недопустимо в съвременните условия", заяви той. 

По отношение на предстоящото увеличение на тол таксите Николай Шушков напомни, че предвиденото от предишното правителство повишение на тарифите им от 1 януари 2023 г. беше отложено, за да омекоти натиска на инфлацията. Предложението е то да влезе в сила от 1 юли , като бъде 50% от сега действащите такси в съответствие с приетото през миналата година решение.

Сега работим върху вариант, който да бъде подложен на обществено обсъждане, след което ще се вземе решение от Министерския съвет. Той обаче предвижда българските водачи на тежкотоварни автомобили, от които са били 72% от приходите от тол такси през миналата година, да ползват отстъпка при пробег над 4000 км, над 6000 км или над 10 000 км месечно, информира заместник-министърът. И съобщи, че постъпленията от винетни и тол такси към 20 април 2023 г. са 210 млн. лв., което е близо 34% повече спрямо същия период на миналата година. През месец март за първи път приходите от тежкотоварния трафик са били повече от платени винетки за леки автомобили, като се очаква тенденцията да бъде запазена.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. полк. Дрангов
    #8

    А бе нали Боко ви беше виновен?....А ма от три години не е никакъв, а краденето се увеличава!

  2. .text
    #7

    ПП ГЕРБ - Стабилни в краденето

  3. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #6
  4. ABV
    #5

    мутро-тиквата и всичкитр мерзавци, които са му били строителни министри- мухльото плювнолиев, свинята павлова, маймуната нанков - да бъдат съдени за хилядите убити, осакатени по пътищата!

  5. ABV
    #4

    След 12 години мутро -тиквенски гра(д)Бежи 100% от пътната мрежа е в аварийно състояние!

  6. Коментарът е изтрит в 17:36 на 24 януари 2024 от автора.
    #3
  7. Jack Daniels
    #2

    Това как да го разбираме? Като дайте да изберем Боко за министър-председател да да оправи пътищата ли? Ако е така - Благодаря! Не! После ще трябва да ремонтираме ремонта както става с "Млечният път" на Боко.

  8. мила
    #1

    Сега остава да ни кажат, че всичко се е случило, понеже Боко не управлява. А то всичкия батак е, защото той управлява 11 години.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам