Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо половината българи са почивали в страната през последната година

Рекламна кампания на Министерството на туризма е вдигнала почивките у нас с една пета

0 коментара
Близо половината българи са почивали в страната през последната година

Над 3 млн. българи са почивали в страната през последната година. Това е ръст от над една пета в резултат на реклама, насърчаваща вътрешния туризъм, проведена от ресорното министерството на туризма в периода ноември 2014 - август 2015 г.

Кампанията е достигнала до над 2 милиона души и е допринесла за разнообразяване на пътуванията по сезони. Отчита се още и ръст на информираността за България като целогодишна туристическа дестинация. Рекламата е повлияла и върху намеренията за пътуване у нас през следващата една година.

Това показва окончателният доклад на екипа за изпълнение на проекта. Той е финансиран с 3 млн. лв. по оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 и беше представен от ръководителя на проекта Божидара Михайлова.

Оценката на ефикасността на кампанията е направена от агенция ЕСТАТ.

Делът на почивалите в страната през последните 12 месеца се е увеличил до 3 048 000 души, което е ръст от 21 на сто.

Кампанията е повишила информираността за 50-те малко познати туристически обекта (ръст от 14.4%). Над 300 000 души са посетили поне един от обектите, отчете Михайлова.

Провокирала е и интерес към конкретни дестинации у нас, като делът на българите с намерение за почивка нараства с близо две трети (62%).

Расте броят на българите, които са предприели туристически пътувания в страната и през неактивните сезони.

Осъществената рекламна кампания включва редица компоненти – телевизионни предавания, рубрики, клипове, публикации в медиите, външна и интернет реклама. В кампанията са използвани само националните телевизии, а в интернет са постигнати над 7 млн. импресии.

Според анализа на нейната ефективност кампанията е различна и разпознаваема, а цената на един привлечен турист, спрямо инвестираните в нея средства, е около три пъти по-ниска (6 лева) в сравнение с пет други изследвани пазари - Швеция, Украйна, Русия, Полша и Германия (средна цена за един привлечен турист за петте пазара е 17 лева).

Общата стойност на проекта е около 3 млн. лв., като за същинската кампания са инвестирани близо 2 млн. лв. Изпълнението на проекта през годините е било забавено, като в края на 2014 г. екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да го реализира и да не допусне загуба на европейското финансиране. Изпълнението на комуникационната кампания протече в периода януари – август 2015 година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.