Близо половината деца имат трудности във възприемането на уроците

Около 45 процента от децата в детските градини и училищата имат затруднения с усвояването на учебния материал заради дислексия или дисграфия, стана ясно в четвъртък на конференция за проблемите при деца с различно възприятие.

Дислексията е свързана с проблем при четенето и писането, без да има умствено увреждане, обясни Мая Палазова, психолог към Центъра за работа с деца със специални образователни потребности.

Дислексията най-често се диагностицира в начална училищна възраст и най-вече при децата във втори клас, защото основните симптоми на дислексията са свързани с четенето и писането и по-точно невъзможността детето да се научи по традиционния начин да чете и пише.

“Иначе, ако наблюдаваме детето си, още в детската градина можем да видим някои особености, които да ни насочат, като например трудности в ученето наизуст, повечето деца не могат да си връзват обувките, не могат да научат нищо, което е свързано с някакви последователности във времеви логически план, например сезоните, дните на седмицата, месеците“, обясни Палазова.

Около 700 са децата с дислексия в София, но проблемът е, че тя е трудно разпознаваема, съобщи началникът на Регионалния инспекторат по образованието в София Ваня Кастрева.

“Понякога родителите и учителите грешат, когато не могат да разпознаят дали едно дете е мързеливо или има обучителни трудности“, посочи Кастрева.

“Тези деца и ученици трудно възприемат учебния материал, но понякога им се внушава, че не са толкова умни, което е голяма грешка“, допълни тя.

Споделяне
Още от България

Защо главният прокурор размахва пръст на политици?