Около 45 процента от децата в детските градини и училищата имат затруднения с усвояването на учебния материал заради дислексия или дисграфия, стана ясно в четвъртък на конференция за проблемите при деца с различно възприятие.
Дислексията е свързана с проблем при четенето и писането, без да има умствено увреждане, обясни Мая Палазова, психолог към Центъра за работа с деца със специални образователни потребности.
Дислексията най-често се диагностицира в начална училищна възраст и най-вече при децата във втори клас, защото основните симптоми на дислексията са свързани с четенето и писането и по-точно невъзможността детето да се научи по традиционния начин да чете и пише.
“Иначе, ако наблюдаваме детето си, още в детската градина можем да видим някои особености, които да ни насочат, като например трудности в ученето наизуст, повечето деца не могат да си връзват обувките, не могат да научат нищо, което е свързано с някакви последователности във времеви логически план, например сезоните, дните на седмицата, месеците“, обясни Палазова.
Около 700 са децата с дислексия в София, но проблемът е, че тя е трудно разпознаваема, съобщи началникът на Регионалния инспекторат по образованието в София Ваня Кастрева.
“Понякога родителите и учителите грешат, когато не могат да разпознаят дали едно дете е мързеливо или има обучителни трудности“, посочи Кастрева.
“Тези деца и ученици трудно възприемат учебния материал, но понякога им се внушава, че не са толкова умни, което е голяма грешка“, допълни тя.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент