Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Близо половината деца имат трудности във възприемането на уроците

5 коментара

Около 45 процента от децата в детските градини и училищата имат затруднения с усвояването на учебния материал заради дислексия или дисграфия, стана ясно в четвъртък на конференция за проблемите при деца с различно възприятие.

Дислексията е свързана с проблем при четенето и писането, без да има умствено увреждане, обясни Мая Палазова, психолог към Центъра за работа с деца със специални образователни потребности.

Дислексията най-често се диагностицира в начална училищна възраст и най-вече при децата във втори клас, защото основните симптоми на дислексията са свързани с четенето и писането и по-точно невъзможността детето да се научи по традиционния начин да чете и пише.

“Иначе, ако наблюдаваме детето си, още в детската градина можем да видим някои особености, които да ни насочат, като например трудности в ученето наизуст, повечето деца не могат да си връзват обувките, не могат да научат нищо, което е свързано с някакви последователности във времеви логически план, например сезоните, дните на седмицата, месеците“, обясни Палазова.

Около 700 са децата с дислексия в София, но проблемът е, че тя е трудно разпознаваема, съобщи началникът на Регионалния инспекторат по образованието в София Ваня Кастрева.

“Понякога родителите и учителите грешат, когато не могат да разпознаят дали едно дете е мързеливо или има обучителни трудности“, посочи Кастрева.

“Тези деца и ученици трудно възприемат учебния материал, но понякога им се внушава, че не са толкова умни, което е голяма грешка“, допълни тя.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    Първо, тези деца са от нов вид култура - не на словото, а на образа. Същите тези дислектици и дисграфици са царе на телефончето с Интернет. Разбира се, това е обяснение, а не оправдание. Второ тези дечица са от второто поколение на неграмотните в България. Това ни чака - варваризация.

  2. Анонимен
    #4

    Децата и до 4 години се развиват в различни условия. Май ще се наложи да тръгват на една година.

  3. Анонимен
    #3

    Чаавета - вундеркингчета ли искате? Нема такова, нема и такава държава http://www.youtube.com/watch?v=wI_OpZiMdeU

  4. Анонимен
    #2

    Този проблем с училищата е толкова лесен за разрешаване и толкова труден за осъзнаване от глупаците по образователните институции.
    Ягодите зреят през май, доматите през юли, а крушите - през октомври. Така е и с децата, ама кой да го зебележи?
    Ако отидете, да речем, в Папуа-Нова Гвинея и там от учтивост ви се наложи да изслушате 12 дена лекции по 8 часа на ден за местната религия И йоко-гоко пака-тука, която обяснява миналия живот на райските птици, колко ще внимавате и ще се съсредоточавате,

  5. Анонимен
    #1

    Дислексия или дисграфия се дължат най-вече на малоумните комплексарски учебници, по които учат децата. Не знам до кога учебниците за средния курс ще се ползват за повдигане на самочувствието на авторите им, а не за обучение на децата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.