Два варианта за раздържавяването на Параходство Български морски флот (БМФ) е дало ръководството на дружеството на министъра на транспорта Петър Мутафчиев, съобщи в неделя председателят на профсъюз "Единство" в параходството Петър Трифонов. Едното предложение е да се продаде целия пакет акции на параходството, другото предвижда приватизация на 70 на сто от БМФ.
По последни данни от Министерството на транспорта проектът за стратегия на морския ни флот трябва да бъде готов до средата на юли и да се представи пред депутатите в транспортната парламентарна комисия за обсъждане. Този ангажимент пое ресорният зам.-министър на транспортна Красимира Мартинов.
Петър Трифонов изрази опасенията си, че след продажбата на корабите на БМФ от тях ще бъде махнат националният флаг и те ще плават под удобен флаг. По този начин страната ще остане без национален морски и океански превозвач и 5000 души ще останат на улицата, заяви синдикалистът.
Още преди два месеца до министъра на транспорта е била изпратена докладна записка от Трифонов и председателя на синдикалната структура на КТ “Подкрепа" Марин Кръчмаров, с която те са го сезирали за нарушения в параходството и са поискали оставката на изпълнителния директор на дружеството кап. Христо Донев. Мутафчиев обаче не е реагирал въобще на писмото и сега синдикалистите му дават срок от два-три дни, за да им обърне внимание. В противен случай ще сезираме европейските институции, каза представителят на профсъюз “Единство”.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Някой вярва ли, че Параходството ще го продадат, златната кокошка на всички управляващи- това е най-дълго продаваната фирма в Бг. А кои ще я купи- 3 хил администрация и 2 500 човека работници., пълен абсурд на свободния пазар. Тава ще е нов случай "БТК"- увоолнения на хора и продажба на активи- не забравяйте, че компанията е богата на активи. доста кораборемонтни фирми се угоиха покрай нея и още сучат...
.
Истина е, че години наред БМФ се дои като дойна крава от различни управленски екипи. Но един се задържа престъпно дълго - кръгът около днешният зам.министър на транспорта Красимира Мартинова. Тя междувременно е на същата длъжност при жълтата власт(тогава отговаряше директно за морския и въздушен транспорт). В същото министерство при СДС беше юрист за специални поръчки на министър Краус. Явно госпожата добре се продава на всички власти(тя е от стар комунистически сой)За да "отговаря" днес за "новата" …
стратегия за продажба на БМФ(без това да и е ресор)изводът е един - тя е все още упълномощения човек във властта за приватизационните(концесионни) далавери в МТ.Така, че особено внимателно към това, което излиза под перото(под диктовката разбира се червените хиени)на послушната зам.министърка. От десетилетия във въздушния и морски транспорт се поддържат на високи длъжности послушни неграмотници, за могат да вървят успешно далаверите. Тук е добре, в тези сектори новия Главен прокурор да назначи бърза проверка и ще му се уплаши окото. Ако иска..., защото много скоро тези "сделки" ще бъдат разровени от компетентните служби на ЕС. Просто някой трябва да отговаря, а ние ги знаем кои са всички без изключение. Така, че по внимателно с БМФ, концесии и т.н.