Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

BMW представи говореща кола, която сменя цвета си като хамелеон

3 коментара
BMW представи говореща кола, която сменя цвета си като хамелеон

BMW представи на изложението в Лас Вегас прототип на автомобил, който говори като човек, сменя цвета си, за да отговори на настроението на шофьора и е без никакви екрани по таблото, предаде Ройтерс.

Според главния изпълнителен директор на компанията Оливер Ципсе "ай Вижън дий" (i Vision Dee) ще бъде пусната в производство през 2025 г. Компанията планира паралелно с това да пусне и нова серия електромобили, озаглавена "Нойе класе" (Neue Klasse), или просто нова класа.

Концептуалният автомобил на BMW изглежда като кола, която трудно би била пусната в масово производство, но Ципсе заяви пред претъпканата аудитория, че "ние ще включим тази технология в серийното производство на нашата "нова класа".

Една от най-впечатляващите новости е липсата на контролно табло. То е заменено от дигитален плъзгач, който контролира образите, проектирани на предното стъкло на автомобила. В крайния случай предното стъкло може да показва дори един цифров, виртуален свят вместо реалността на градските улици.

"Да бъдеш дигитален лидер не означава да имаш най-големия екран", казва Ципсе, влизайки в пряк конфликт с конкурентите, които залагат на големи дигитални контролни табла в електромобилите си.

По време на презентацията Ципсе представи и дигиталния помощник Дий, която разговаря с него и други на сцената с женски глас. Залагайки на утвърденото си през годините мото, че BMWе "най-добрата машина за шофиране", Ципсе посочи, че технологията "Дий" може да превърне бъдещите автомобили в "най-добрия спътник".

И накрая  BMW обясни използването на технологията на електронното мастило, което дава възможност автомобилът да сменя цвета си посредством 240 отделни цветни клетки. Така в даден момент прототипът беше светлозелен, после стана тъмнолилав, а накрая червен на бели ивици.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ВАМ
    #3

    Гледайки долните два коментара се чудя кога BMW е станала руска марка със съответната рекламна стратегия; а също и каква е успеваемостта на престъпник, който преди да извърши злодеяние се качва в най-лесно разпознаваемият и уникален автомобил в 200 км радиус, разчитайки че нюанс в боята ще го скрие. Това за "хамелеона" не мисля, че трябва да се взима буквално :)

  2. asdasdasd
    #2

    Сега трябва и да сложат опция за автоматично сменяне на номерата на колата и вече престъпниците спокойно могат да се измъкват без проблем от местопрестъпленията...

  3. анита хегерланд
    #1

    В колата говори диспечерката от офиса, която е свързана чрез Интернет с приемащото устройство вътре в купето. Цветът се сменя от осветлението, защото в авто боите се прибавя метален прах, който дава различен визуален ефект, според яркостта и ъгъла на падане на светлината върху повърхността. Няма магия. В момент на криза автопроизводителите разчитат на скъпите коли, защото обикновения потребител е изплашен от инфлацията. Да си купиш кола е като да си купиш малка къща, но без ипотека.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.