
“Изключително ми е приятно в момента - България, погледната от горе, е в пръстени от магистрали”. Това каза премиерът Бойко Борисов след като направи проверка за хода на строителството на магистралите “Тракия” и “Марица” заедно с министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова.
Борисов се размечта и разпростря магистралната карта на България засега само на две морета - “страната ни ще има аутобани от Турция до Пловдив, от Черно море до София и от София до Бяло море”.
Строителството на автомагистралите "Тракия" и "Марица" се изпълнява в предвидените срокове, отчете премиерът. “Кипи огромен труд, над петстотин машини работят в момента по двете магистрали”, каза Борисов. “Оптимист съм и съм убеден, че до две години животът на българите ще стане различен", допълни той.
Магистрала “Тракия” до пътния възел “Петолъчката” край Сливен трябва да бъде пусната предсрочно на 1 юли. Окончателно магистралата ще е готова през 2013 г. Последните три отсечки от "Тракия" се строят от българското обединение "Магистрала Трейс", гръцката "Актор" и българския консорциум "Тракия ІV" с водещ партньор "Холдинг Пътища".
Строителството на “Марица” трябва да приключи през 2013 г. Магистаралата се изгражда от италианската "СМС груп" и обединение между австрийската "Порр техновал" и "ПСТ Холдинг".
Ако сроковете бъдат спазени Борисов ще изпълни обещанието, което даде - три магистрали при управлението на ГЕРБ. Трета е “Люлин”, която беше пусната през 2011 г.
До края на юни ВиК инфраструктурата на улицата убиец в Симеоновград трябва да е готова. Такъв ултиматум даде Борисов на кмета на Сименовград Пейчо Стайков. “Ако тръбите не бъдат положени в посочения срок, пътят ще бъде асфалтиран и проектът за подземната инфраструктура ще бъде замразен за пет години”, каза премиерът.
Пътят, на който загинаха шестима младежи в навечерието на Великден през 2011 г., е включен за ремонт в програмата “Транзитни пътища V” още през 2008 г. Той е част от рехабилитацията на 47 км по направлението Нова Загора – Симеоновград с осигурено финансиране от 53 млн. лв. Има и избран изпълнител - “Пътни строежи” Пловдив, които са част от “Холдинг Пътища”.
Ремонтът на пътя обаче е замразен, защото община Симеоновград иска преди това да се подмени остарялата ВиК инфраструктура. Държавата не дава пари за смяната на тръбите, а общината няма. Проблемът е, че дори държавата да ремонтира пътя, няма гаранция че тръбите отдолу няма да избият и да се наложи улицата да бъде разкопана.

Полезна ли ви беше тази статия?
Ще се радваме, ако подкрепите електронното издание Mediapool.bg, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
Подкрепете ниАбонирайте се за най-важните новини, анализи и коментари на събития от деня. Бюлетинът се изпраща до електронния Ви адрес всеки ден в 18:00 часа.
Абонамент