Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бойко Борисов: Ей така обичам – на голото поле как се строи

Премиерът обиколи индустриалната зона в Божурище, която се бори за завод на "Фолксваген", и бъдещата магистрала "Европа"

20 коментара
Бойко Борисов: Ей така обичам – на голото поле как се строи

"Ей така обичам – на голото поле как се строи", възкликна премиерът Бойко Борисов, докато разглеждаше в четвъртък как върви изграждането на бъдещата автомагистрала "Европа" от 17 км изход от София към Сърбия, която трябва да е готова до октомври 2020 г.

Обиколката на министър-председателя започна от индустриалната зона в Божурище, която в момента се бори за инвестицията от 1.4 млрд. евро на автомобилния гигант "Фолксваген" срещу турския град Измир. Там той посети склада на датската мебелна компания "Юск" (JYSK), който е четвъртият по големина в света склад на компанията за снабдяване с мебели на всички балкански държави, изцяло роботизиран, по обясненията на вицепремиера Томислав Дончев. Той и финансовият министър Владислав Горанов и зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков придружаваха премиера в поредната обиколка с джип, каран от Борисов, предавана на живо във Фейсбук профила на министър-председателя. Четиримата посетиха и завода за детайли за опаковъчни машини на германската група "Мултивак“ в зоната в Божурище.

"От самолета тук се вижда огромен град. Помня като бяха голите поляни. Като дете идвах от Банкя до тука да си играем. С колелото. Ето там на баира е нашата къща. Гледай какви кръгови - и завод до завода. До две години тука няма да остане празно място с този темп на строителство“, каза Борисов, докато шофира към Божурище.

"Въпросът е, че ни трябват повече индустриални зони", вметна Томислав Дончев. Според него трябват още четири-пет на север и една, две -три на юг, "без претенции дали ще са общински или държавни". Той допълва, че инвеститорите искат да се случва всичко бързо.

"Всичко има, и велоалеи", прекъсва го Борисов. "Те затова идват. най-после почнахме да го правим както трябва", възкликва той. "Преди беше - идват, разкопаваме за канализация, за ток и интернет, сега вече и ние влязохме в час", хвали се премиерът.

"Въпросът е да става по-бързо", каза Дончев. "Идеята е като има готова зона, всички разрешителни да се правят в аванс и като дойде строител - книжата му да са готови и да му се дадат, а не да чака. Съвременният бизнес е бърз и ние трябва да сме толкова бързи", допълва той.

"До една година трябва да направим пътя до Сърбия (автомагистралата "Европа), защото скоро всяка клетка (от склада на "Юск") ще е тир и ще пътува за Балканите – колкото по-бързо излезе за Сърбия и Македония, толкова по-добре", смята Борисов.

После напът за строежа на изхода за Сърбия, той нарежда на Нанков: "Искам следобед да се запознаете с двата проекта за двете пътни връзки за Божурище – пет тира за минута, ще колобираме, не само индустриалната зона, но и село Божурище". "Да се срещнете с обществеността и да кажете, че скоро ще го възложиме. Най-бързо и ускорено довеждащият път до зоната да се изгради. При Горанов няма да ходите, докато не ми дадете проекта на мене. Пътят да се стартира незабавно. Разпродадени са всички парцели и започва разширението и ако няма довеждаща инфраструктура, ще видите както дойдат още по-големите заводи и тази магистрала ще отеснее още преди да сме я завършили", заявява Борисов.

"Ей така обичам – на голото поле как се строи. Ще видиш след един два месеца – мостовете, колоните и на всичко това работят българи", възкликва Борисов при вида на строителите на магистрала "Европа".
 
Преди това при разглеждането на склада на "Юск" се запозна с организацията на работа в базата и  плановете на датската компания за развитие на бизнеса.

"А няма ли едно такова електрокарче да се повозиме?", пита Борисов, влизайки в халето. Веднага му се осигурява такова.

Водачът Илияна му обяснява как се кара машината. Той слуша с половин ухо какво му се говори от шефовете на "Юск", междувременно разпитва "Илиянчето" за работата ѝ, откъде е. Тя му казва, че е от Божурище и той вметва: "Малко арестувахме кмета там". Хвали я за елегантните завои, обсъждат дневния ѝ работен план и той ѝ казва: "Тия десет минути сега ги пиши дъждовни!". После ѝ казва, че ще я вози на джипката. "Чакай да не избягаш, ей!", виква той на Илияна, слизайки от електрокара да разгледа нещо, което му показват.

Става ясно, че в момента работи половината база, другата чака приемателна комисия.  Другите центрове на "Юск" са в Дания, Швеция и Полша. Новата база на мебелната верига в Божурище ще разкрие около 300 нови постоянни работни места, свързани с транспорт, ръчни дейности по стоките и др. От датската верига са изчислили, че складовете край София ще спестяват 10 милиона километра годишно за доставки на стоки в Балканския регион.

След това Борисов разгледа производствените площи и в германския завод "Мултивак". "Него ли го откривах?" пита той в джипа, преди да стигне до Божурище. От ръководството на компанията отбелязват, че оборудването е последна дума на техниката, а в производственото хале са монтирани най-модерните съоръжения за допълнително въвеждане на естествена светлина, която осигурява по-голям комфорт на работещите.

"Не само че не си отиват инвеститорите, но дойдат ли - и надграждат“, доволен е Борисов.

От "Мултивак" обаче му се оплакват, че имат нужда от персонал и транспорт до зоната. Той нарежда на Томислав Дончев "да докара" в зоната министъра на образованието Красимир Вълчев.

Вицепремиерът отговори, че не е лесно да се подготвят търсените от бизнеса специалисти, защото университетите имат самостоятелно и никой не може да им нареди какво обучение да предлагат. "За инженер се учи трудно и децата не искат", обобщи Дончев.

При срещата си с работниците в участъка Драгоман-Сливница от автомагистралата "Европа преимерът обяви: "След нас ще остане това. Всеки работник като си води децата ще им каже: "Аз съм го правил това!“, поколения ще знаят, че бащите им са работили тук“.

"Искам да вдигнем 10 процента доходите догодина, да дадем повече пари за медицинските сестри сега“, заяви Борисов и добави, че затова е важно възможно най-скоро да се реализират приходи и от тол системата, за да не се разчита само на готовите пари от приходните агенции.

"Догодина тол системата да се въведе", нареди Борисов на зам.-министър Нанков. "Тол системата я вкарвайте! Тези тирове, дето вървят - да плащат! Толът е печатница за пари, защо го инвестираме! Не може само да бъркаме в готовите пари на приходните агенции", заяви премиерът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. ARROGANT
    #20

    След деветцифрената глоба, която донесе на България при предишния си престой като земеделски министър Десислава Танева сега ни глобяват пак, но този път с 30 млн., макар че вина за глобата има предшественикът й Румен Порожанов. Решението е взето на 5 юни от Европейската комисия, но е обнародвано вчера, пише българското издание Икономист.

  2. brambar
    #19

    Тоя явно си вярва, че като краде европари, някой му вярва, че прави нещо. Само вижте гордостта му, АМ "Тракия" на какво прилича, на картофена нива. Човек може само в дясното платно да се движи. Вместо магистрала, за каквато ни я представят, имаме селски път, от коларски тип. Като гледах клиповете, с тая нещата няма да са по-различни.

  3. Филка Русофилка
    #18
    Отговор на коментар #4

    Оня ден Deutsche Welle (българска редакция) препечата статия в Handelsblatt от 23.6.2018 на турския журналист Демиркан, който инсинуираше, че Турция щяла да съблазни Volskwagen с „3-цифрена милионна сума“, за да построи новия си завод в Смирна (Измир) в Западна Мала Азия. Deutsche Welle обаче тежко мълчи за опровержението на баварското специализираното издание Automobilwoche, според което България е фаворит за новия multi-brand завод на концерна Volkswagen с производствена база до София, публикувано

  4. Естествено
    #17

    Достоен наследник на другаря Тодор Живков.

  5. Бойко Борисов: Ей така обичам – на гол зaдник да се хваля...

  6. Анасонлийски
    #15

    Аман от такива "правешки" циркаджилъци! Навремето Тошо откриваваше заводи за полупроводници,и за "цели проводници" на голи поляни, този пък - ще кара студенти и работници, барабар с децата им на полето в Божурище!

  7. Лизи Гугуткова
    #14

    Manuela Maleeva 2 часа · “Събудете се, открадват Ви държавата и бъдещето. Време е цялата тази история с концесии, мутри, бетон, дрога и строителство на плажа и в морето да свърши. Време е! Днес, 27 юни от 18.30 пред Народното събрание!

  8. Zlatan
    #13

    Цветелина : виж се в огледалото на какво си заприличал ББ :и по огледалото ли вече ме предават

  9. ARROGANT
    #12

    „Ако един смешник забавлява народа – това е комедия, но ако този смешник води народа – това е трагедия.” Гьоте Държава управлявана от боклуци! Смрад, зловония, простотия, безхаберие, хаос, некадърност, корупция, мракобесие, парвенющина, простащина, дебелащина, безочие, тепегьозлък и т.н. и т.н. Това са епитети и прилагателни, с които може да се охарактеризира така нареченото "управление" на разбойническата банда, назоваваща себе си ГЕРБ. ЛЪЖАТА и НАГЛОСТТА са съставна част от поведението и начина на мислене на нашия жалък премиер!

  10. Калико Джо
    #11
    Отговор на коментар #4

    Не ти харесва сайта, ама все се въртиш тука като муха на ***

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.