Бойко Борисов се разграничи от всички видове стачки и недоволство

Бойко Борисов се разграничи от всички видове стачки и недоволство
Явно притеснен от възможността да отнесе недоволството на столичани от стачката на градския транспорт на 15 май, кметът на града и неформален лидер на ГЕРБ Бойко Борисов съобщи във вторник, че е изпълнил всички искания на синдикатите и се солидаризира с тях.

Той заяви, че подкрепя исканията на шофьорите от Столичния градски транспорт, но не иска градът да се превърне в заложник на стачката им.

Всичките им искания са към държавата и не са от компетенциите на Столична община (СО), каза Борисов. Според него трябва да се отмени наредбата, която не позволява увеличение на заплатите в губещи общински и държавни дружества.

“Само преди два месеца и половина правителството по незнайни критерии разпредели 239 млн. лева  излишък. Да бяха дали тези пари на хората”, заяви  Борисов. Допълни, че община дотира с 57 млн. лева градския транспорт за преференциални карти.

В момента се правят “внушения” и “опити” да се свърже името на кмета с кризата в правителството и стачката, съобщи пресцентърът на общината. Въпреки това от стачният комитет съобщиха във вторник, че продължават да настояват СО да направи всичко възможно да облекчи движението по лентите за градския транспорт.

На 19 март представители на синдикатите и Борисов са подписали споразумение за изпълнение на редица искания и с писмо до премиера  Борисов е поискал изваждането на Столичния градски транспорт от ограничителния списък в наредбата за заплатите. Освен това са поискани 10 милиона лева за увеличаване на възнагражденията.

Другите искания са да се организира среща с представители на държавата за договаряне на средства за финансовото стабилизиране на Столичния градски транспорт, да се назначат повече шофьори, храноденът в дружествата да стане 9 лева и да се сложат тоалетни по крайните станции.  

С друго писмо до МС кметът иска и “Топлофикация - София” да бъде извадена от ограничителния списък в наредбата за заплатите. Като мотив е посочено социалното напрежение в дружеството, напускането на квалифициран персонал и проблеми в производствения процес.

На 15 май, в деня на стачката, ще се движат едва 25% от трамваите, автобусите и тролеите. Всяка транспортна линия ще се обслужва от 1 до 4 коли, което означава, че ситуацията ще е твърде критична.

Директорът на “Столичен автотранспорт” Асен Добранов каза, че по всички линии ще се движат автобуси, но на интервал от 30-40 минути.

Директорът на общинското дружество “Столичен електротранспорт” Йордан Василев изрази надежда да не се стига до ефективна стачка.

“Исканията са доста резонни, не са невъзможни и има възможност да не се стигне до ефективни стачни действия”, каза Василев, според когото проблемът трябва да се реши на масата на преговорите, а не на улицата.

“Единствено държавата от заинтересованите институции не е изслушала досега исканията на работниците от Столичния градски транспорт”, каза още Василев.

Ако не се постигне споразумение по исканията на ватманите и шофьорите от столичния градски транспорт, пловдивските им колеги ще преустановят работа от 10 до 11 часа на 15 май. Те също настояват за отпадане на наредбата за регулиране на работната заплата в дружествата с 50% и над 50% държавно или общинско участие.

Още от България