Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Бойко Борисов се разграничи от всички видове стачки и недоволство

57 коментара
Бойко Борисов се разграничи от всички видове стачки и недоволство
Явно притеснен от възможността да отнесе недоволството на столичани от стачката на градския транспорт на 15 май, кметът на града и неформален лидер на ГЕРБ Бойко Борисов съобщи във вторник, че е изпълнил всички искания на синдикатите и се солидаризира с тях.

Той заяви, че подкрепя исканията на шофьорите от Столичния градски транспорт, но не иска градът да се превърне в заложник на стачката им.

Всичките им искания са към държавата и не са от компетенциите на Столична община (СО), каза Борисов. Според него трябва да се отмени наредбата, която не позволява увеличение на заплатите в губещи общински и държавни дружества.

“Само преди два месеца и половина правителството по незнайни критерии разпредели 239 млн. лева  излишък. Да бяха дали тези пари на хората”, заяви  Борисов. Допълни, че община дотира с 57 млн. лева градския транспорт за преференциални карти.

В момента се правят “внушения” и “опити” да се свърже името на кмета с кризата в правителството и стачката, съобщи пресцентърът на общината. Въпреки това от стачният комитет съобщиха във вторник, че продължават да настояват СО да направи всичко възможно да облекчи движението по лентите за градския транспорт.

На 19 март представители на синдикатите и Борисов са подписали споразумение за изпълнение на редица искания и с писмо до премиера  Борисов е поискал изваждането на Столичния градски транспорт от ограничителния списък в наредбата за заплатите. Освен това са поискани 10 милиона лева за увеличаване на възнагражденията.

Другите искания са да се организира среща с представители на държавата за договаряне на средства за финансовото стабилизиране на Столичния градски транспорт, да се назначат повече шофьори, храноденът в дружествата да стане 9 лева и да се сложат тоалетни по крайните станции.  

С друго писмо до МС кметът иска и “Топлофикация - София” да бъде извадена от ограничителния списък в наредбата за заплатите. Като мотив е посочено социалното напрежение в дружеството, напускането на квалифициран персонал и проблеми в производствения процес.

На 15 май, в деня на стачката, ще се движат едва 25% от трамваите, автобусите и тролеите. Всяка транспортна линия ще се обслужва от 1 до 4 коли, което означава, че ситуацията ще е твърде критична.

Директорът на “Столичен автотранспорт” Асен Добранов каза, че по всички линии ще се движат автобуси, но на интервал от 30-40 минути.

Директорът на общинското дружество “Столичен електротранспорт” Йордан Василев изрази надежда да не се стига до ефективна стачка.

“Исканията са доста резонни, не са невъзможни и има възможност да не се стигне до ефективни стачни действия”, каза Василев, според когото проблемът трябва да се реши на масата на преговорите, а не на улицата.

“Единствено държавата от заинтересованите институции не е изслушала досега исканията на работниците от Столичния градски транспорт”, каза още Василев.

Ако не се постигне споразумение по исканията на ватманите и шофьорите от столичния градски транспорт, пловдивските им колеги ще преустановят работа от 10 до 11 часа на 15 май. Те също настояват за отпадане на наредбата за регулиране на работната заплата в дружествата с 50% и над 50% държавно или общинско участие.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

57 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Карина
    #58

    нали си велик мъж, защо бягаш като жена от проблемите. "на кривата ракета космосът и е крив" , много хленчи тоя човек, Цвети успокой го малко, нали банката ти таправи добра сделка с продажбата на БТК.

  2. гербаджия
    #57

    А най-виновен е Костов!

  3. Пътник Груйо
    #56

    Този Добранов голям майтапчия, бе. Те автобусите и сега без да стачкуват се движат на 30-40 минути. Сигурно е искал да каже, че ще се движат на 3-4 часа.

  4. Уейнгроу
    #55

    Докато общинските фирми се разпределят по партиен квотен принцип само да се източват - така ще я бъде и така ще я караме.....

  5. Карина
    #54

    Да се дадат веднага всички общински фирми на Бат Бойко, немедлено. Стига сте го морили тоя човек, погледа му съвсем затъпя.

  6. mutra
    #53

    ni luk yal, ni luk mirisal, da vzeme da blokira i s taxita pak sofia s OK supertrans SIBank i vssi4ko 6te e v teatroto!Cirkadjiya!

  7. ст.ас.К.Л.Петров
    #52

    Та г-н Б.Борисов е един от най-верните и близки хора на Н.В,Цар Симеон Втори Сакскобургготски! Нападате г-н Борисов, значи нападате Н.В.Царя, значи нападате и мен! Вразумете се! Не искам да се говори срещу Н.В.Цар Симеон Втори! Този светец български!

  8. Карина
    #51

    Каква грешка направих, Петров. Незнаех, че е светец. Максим да го канонизира, та да разберат такива невежи, като мен.Партията да взема отношения по въпроса, стига с тия скандали. сред нас живее светец, а ние простосмъртните незнаем.

  9. Peter Pan
    #50

    Подкрепял исканията им, но нямал нищо общо със стачката, и нищо не можел да направи.Лидерът на ГЕРБ с една стачка на шофьорите не желае да се справи, тръгнал държавата да оправя.И.К е виновен, мамицата му!

  10. ГЕРБ-ер
    #49

    "Бойко Борисов съобщи във вторник, че е изпълнил всички искания на синдикатите и се солидаризира с тях". Ало София, кметът ви се солидапизирал със стачниците. Солидаризирайте се и вие!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.