Бойко Рашков влезе в сблъсък с бТВ

Снимка: БГНЕС

Изявление на служебния вътрешен министър Бойко Рашков по адрес на бТВ предизвика остра реакция от страна на телевизията и дискусии в социалните мрежи. Причината бе реплика на Рашков, че "ако е собственик на телевизията", незабавно би отстранил двамата водещи на сутрешния блок, които по време на неговото гостуване там не чували отговорите му и постоянно му задавали един и същи въпрос.

Коментара той направи във вторник в интервю пред БНР, а поводът бе участието му в бТВ предишния ден. Според него тв водещите Биляна Гавазова и Златимир Йовчев постоянно слушали инструкции от студиото по "технически средства".

"Видях какво не трябва да бъде журналистиката, извинявам се за израза. И вероятно начинът, по който Гавазова и партньор водеха предаването, е доходна дейност, защото аз чувах в техните уши техническите средства, с които им казваха какво точно да ме питат...Аз не се изненадвам защо България е 112-то място по свобода на словото. Ако съм собственик на тази телевизия, моментално ще ги отстраня от водещата роля в предаването", каза Бойко Рашков.

В интервюто му пред бТВ той бе многократно питан за уволненията на началници в МВР, а , а по време на разговора действително се чува глас, който говори на водещите в слушалките.

Малко по-късно от телевизията обявиха в позиция, че е обезпокоително, че след повече от 30 години демокрация длъжностни лица от всяко правителство си позволяват да атакуват журналисти с безпочвени твърдения.

"Неуважението към авторитетни медии с високо доверие, като bTV и нейните журналисти, публично демонстрирано от представителите на всяка власт, считаме като основна причина за 112-ото място на България в класацията на Репортери без граници.

Отчитаме силната роля, която медиите играят за изграждането на истории и отправянето на послания на политическите фигури, партии и кандидати по време на активната предизборна кампания. Единствената роля на bTV обаче е да предоставя обективно и плуралистично отразяване на новините в интерес на своите зрители. bTV се противопоставя на всяка форма на влияние или манипулация от трети страни. Намесата на представители на властта и други преки или косвени играчи в предизборната кампания няма да се толерира и ще се счита за дезинформация", заявиха от бТВ.

В действителност обаче коментарът на Бойко Рашков не е "намеса", тъй като не е поискал в пряк текст отстраняването на журналисти, а изразил лично мнение какво би направил, ако е собственик на медиата, какъвто не е.

В същото време българските журналисти имат основание да са крайно чувствителни спрямо подобни непремерени изказвания на представители на властта, тъй като натискът върху медиите – и от политически, и от бизнес играчи, е повсеместен.

Самата бТВ видимо промени редакционната си политика в полза на ГЕРБ, след като стана собственост на инвестиционния фонд PPF Group на покойния вече чешки милиардер Петър Келнер. След интервюто на Рашков в сутрешния блок на телевизията много потребители във Фейсбук обърнаха внимание, че бТВ никога не е поставяла на такъв кръстосан разпит представители на предишната власт. Което, разбира се, не може да бъде оправдание за поведението на Бойко Рашков.

Споделяне

Още по темата

Още от България