Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Боинг 737 Макс може отново да полети в Европа в началото на 2020 г.

0 коментара
Боинг 737 Макс може отново да полети в Европа в началото на 2020 г.

Вероятно самолетите Боинг 737 Макс (737 MAX) на американския самолетостроител Боинг (Boeing) ще бъдат върнати в експлоатация в Европа през първото тримесечие на 2020 година. Това съобщи ръководителят на Европейската агенцията за авиационна безопасност (ЕААБ) Патрик Кай, цитиран от Ройтерс.

Полетите с тези машини бяха спрени след двете катастрофи с този модел в Индонезия през октомври 2018 г. и в Етиопия през март 2019 г., при които загинаха общо 346 души.

Европейският регулатор очаква да даде съответното разрешение през януари, но подготовката на националните власти и авиокомпании може да отложи възобновяването на гражданските полети с още два месеца, посочи Кай.

От "Боинг" обявиха, че са си поставили за цел моделът 737 Макс да бъде върнат в експлоатация до края на 2019 година, след като направи промени във софтуера.

Европейският регулатор обаче планира да приложи собствена програма за проверки, включваща симулатор и изпитателни полети, преди да разреши полетите с тези машини да бъдат възобновени в Европа.

Междувременно данните от доклад "Рисковете за авиацията 2020" на подразделението за авиацията на застрахователя "Алианц" (Allianz), изготвен в сътрудничество с американския авиационен университет "Ембри-Ридъл", сочат, че въпреки тези две смъртоносни самолетни катастрофи, броят на авиопроизшествията с жертви е намалял през последните годинии никога досега сигурността на въздушните превози не е била толкова висока. Инцидентите със сблъсъци на земята или с птици обаче нарастват и струват все по-скъпо на застрахователите, цитира АФП проучването.

Нито един човек не е загинал при самолетен инцидент през 2017 година и макар 556 души да са загубили живота си в 15 катастрофи през 2018 година, този година продължава да бъде третата най-добра в историята на авиацията по брой инциденти.

Само че информациите за инциденти, обхванати от това изследване, което покрива годините от 2013 до 2018 г. и следователно изключва катастрофата от март 2019 г., сочат, че те се увеличават.

През този период са предявени 51 867 искове за обезщетения, които представляват над 14.8 милиарда евро, сблъсъците и инцидентите са една четвърт от тези произшествия (27 на сто) и повече от половината в стойностно изражение (57 на сто), следвани от неправилна поддръжка (12 на сто в стойностно изражение) и проблеми с оборудването (6 на сто).

Сблъсъците включват по-специално твърдите кацания, сблъсъци на самолети или грешките в траекторията на земята. Само в САЩ всеки ден се съобщава средно за 40 сблъсъци на самолети, отбелязва АФП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.