Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Боинг" откри нов дефект на 737 МАКС и може да вземе 5 млрд. долара дълг

3 коментара
"Боинг" откри нов дефект на 737 МАКС и може да вземе 5 млрд. долара дълг

Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) откри нов дефект в модела си 737 МАКС (737 MAX), който е принудително приземен заради двете смъртоносни катастрофи през миналата година. Спрените полети с тази самолети може да наложат вземането на 5 млрд. долара дълг от компанията, за да реши финансовите си проблеми от тези решения на властите по света.

"Боинг" се надяваше 2020 г. да сложи край на неприятностите, но при одит през декември по искане на Федералното управление за авиация на САЩ (ФУА – FAA) и открит нов дефект в 737 МАКС. По информация на "Ню Йорк таймс" при новите тестове бил открит фабричен дефект -  два снопа кабели, позволяващи да се контролира опашката на самолета, се оказали прекалено близо един до друг. Тази аномалия може да предизвика късо съединение, а оттам - катастрофа на самолета.

Компанията е уведомила ФУА за това миналия месец. Ако рискът бъде потвърден, конструкторът ще трябва да раздели сноповете кабели в 800 вече произведени самолета 737 МАКС. Компанията ще трябва да провери и дали същият проблем не съществува и при предшествениците на МАКС - общо 6800 самолета 737 Ен Джи (737 NG).

"Боинг" спря производството на 737 МАКС, след като беше установено, че дефект в системата за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS) се смята за причина за двете последователни авиокатастрофи със самолети на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air) и на Етиопските авиолинии (Ethiopian Airlines). Полетите с този модел са забранени след двете катастрофи, при които загинаха общо 346 души.

Заради разходите около проблемния модел самолет,  които може да достигнат 15 млрд. долара само през първата половина на 2020 г., може да се наложи "Боинг" да вземе допълнителен дълг в размер до 5 млрд. долара, съобщи "Уолстрийт джърнъл", позовавайки се на източници, запознати с въпроса.

Финансите на големия американски производител на самолети са ограничени. Парите на компанията още не са привършили, тъй като тя разполагала с около 20 млрд. долара налични към края на септември 2019-а година.

Разходите около принудително заземяване на самолетите 737 MAX са толкова високи, че ще са необходими повече средства, тъй като остава неизвестно кога този модел на "Боинг" ще може отново да полети. През декември "Боинг" реши да каже на своите доставчици да спрат доставките на 737 MAX за един месец, тъй като през януари компанията прекрати временно производството на този модел.

Анализаторите предполагат, че "Боинг" ще се наложи да емитира дълг за около 5 млрд. долара.

През последните 15 месеца "Боинг" е изправен и пред редица искания за обезщетение от страна на авиокомпании и от семействата на 346-те жертви на двете катастрофи със самолети 737 MAX, се отбелязва в информацията на "Уолстрийт джърнъл". С оглед на търсенето на компенсации се очаква разходите на компанията да нараснат драстично в началото на 2020 година.

Акциите на самолетостроителя поевтиняват с 1.3% на извънборсовата търговия на "Уолстрийт" в понеделник.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. dimitardi100
    #3

    Дано това да е за урок, да не се бърза толкова с новите модели ! Във всяка сфера се пускат недомислени неща, само и само, за да се изпревари конкуренцията ! Хората са го казали отдавна: Бързай бавно !

  2. 1107a
    #2

    Не е лошо в медиапуул да научат, че катастрофа означава произшествие( инцидент) с човешки жертви. Като има жертви е катастрофа, като няма е авария. И проблемът в двата близко разположени снопа кабели, не е в това, че би могло да стане късо съединение, а в това, че поради близкото си разположение могат да се повредят и двата, поради една причина( удар, пожари, други подобни) и тогава самолетът става неуправляем.
    А наред с многото фатални грешки допуснати от Боинг, голяма вина носят и пилотите на

  3. Авакум Захов
    #1

    Нищо чудно маймуните, които са пилотирали, да не са прочели правилно инструкциите и сега да се чудят кои кабели да се окажат прекалено близко. Обратното ще е политически некоректно.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.