Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Боинг представи последния си модел B 777 с най- далечен обсег на полети в света

0 коментара

Американската компания Боинг представи новия си модел самолет В 777, предназначен за дълги полети. Той може да прелети без кацане разстоянието между които и да е два града в света.

Новият Боинг 777-200 LR Worldliner е последното оръжие в търговската война между американската компания и Еърбъс, отбелязва ББС.

Самолетът не е толкова голям, като супер лайнера на Еърбъсс А 380, но според Боинг размерите не са от решаващо значение в пътническия въздушен транспорт.

Новият Боинг 777 ще бъде самолетът с най-далечен обсег - може да превозва 301 пътници на разстояние 17 446 километра и да покрива разстоянието от Ню Йорк до Сингапур, от Лос Анджелис до Дубай или от Лондон до Сидни без междинни кацания.

Това означава увеличение с 2775 километра на радиуса на действие на самолетите от семейството В-777.

Шефовете на Боинг са на мнение, че най-съществено за пътниците е да разполагат с повече директни полети.

Еърбъс, от друга страна, смята, че по-големите самолети позволяват по-ниски цени и са по-ефективни.

Във време, когато въздушния транспорт не се е възстановил напълно от кризата, и двете компании непрекъснато вдигат залозите.

Боинг има планове за нов вариант на 737 джъмбо-джет, докато новият А 350 на Еърбъс, ще се стреми да достигне големия обсег на Боинг 777.

Първият Боинг 777-200 LR ще бъде доставен през 2006 г. на Пакистан интернешънъл еърлайнс.

Новият Бониг ще конкурира някои самолети от семейството А340 на Еърбъс, с които компанията Сингапур еърлайнс извършва преки полети Ню Йорк-Сингапур.

Различни аргументи и презентации от двете страни на Атлантика

Представянето на новия Боинг 777 в Сиатъл беше скромно тържество в сравнение с церемонията във френския град Тулуза миналия месец за "супер - джъмбо" А 380, посочва бизнескореспондент на ББС.

В Сиатъл присъстваха основно лица от авиоиндустрията, докато в Тулуза можеха да се видят четирима държавни ръководители, певци и артисти.

Аргументите на двете компании от двете страни на Атлантика са различни, както и стилът на презентациите им.

Боинг са категорични, че рекордно големият Аеърбъс няма да има толкова обещаващ пазар, независимо от по-рано анонсираните поръчки от 14 авиокомпании.

A 380 ще изисква известна адаптация от страна на летищата, заради големия си размер и Боинг смятат, че малко от големите летища по света ще са в състояние да ги направят.

Според Боинг пазарът се е променил и пътниците все повече се съпротивляват да летят от едно голямо летище до друго голямо летище и след това да се прикачват на по-малки самолети, за да стигнат там, за където са тръгнали.

Затова, според Боинг, е по-добре да има самолети, които летят от по-малки летища близо до местата, където хората живеят, до други по-малки летища, до местата, където хората искат да отидат.

В тази аргументация има очевидна логика. Но въпреки това нещата не са толкова прости.

Цената без съмнение е важна. Евтиният билет до място, което близо до крайната дестинация на пътуването, може да бъде по-атрактивен от скъпия билет до фоайето на хотела.

Така че ако Боинг грешат в преценката си, това ще е заради икономиите, предлагани от Еърбъс. А 380 е голям, но затова и по-евтин. Поради тази причина той ще можа да печели дори и от по-малък брой на заетите места, в сравнение с най-големия Боинг.

Надежди за бъдещето

Сега надеждите на Боинг са фокусирани върху следващия му модел В 7Е7, който ще може да превозва само от 200 до 250 пътника, но на дълги дистанции и на ниска цена.

Към този момент Боинг губи битката. За втора поредна година Аербъс води по продажби. Пазарният дял на Боинг през 2004 г. беше 43%, докато в началото на десетилетието беше 67%.

Но това може да отмине.

Еърбъс лети високо, но може да се натъкне на "турбуленции".

Компанията заложи на средния клас, като разви А 350, който може да се разглежда като съгласие с аргумента на Боинг, че голямото не винаги е по-добро.

Междувременно нараства политическият натиск от страна на САЩ срещу използването на огромна част от парите на европейските данъкоплатци за развитието на самолетите Еърбъс. (Вашингтон и Брюксел се обвиняват взаимно за предоставянето на нелегални държавни субсидии съответно за Еърбъс и Боинг).

Бизнесът на Еърбъс и зависим от политическата среда. Всяка страна в консорциума има дял в продукцията.

Французите и британците разбраха с Конкорд, че добрата политика (или доброто инженерство) не означава непременно добри печалби.

Като кулминация на всичко това, от известно време Боинг обмисля да строи своя модел 747 (оригиналният Джъмбо) , за да се конкурира на пазара на големите авиолайнери.

Новият модел би имал ниски разходи за производство и може да бъде предложен на по-ниска цена от А 380.

Така че показното шоу в Тулуза може да е било преждевременно. Самолетостроителната компания, основана в Сиатъл от Уилям Е Боинг преди около век, все още има козове, посочва в заключение кореспондентът на ББС.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.