Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

"Боинг" събира регулатори от цял свят за връщането в небето на 737 Макс

1 коментар
"Боинг" събира регулатори от цял свят за връщането в небето на 737 Макс

"Боинг" (Boeing) съобщи, че ще покани над 200 пилоти, технически ръководители и регулатори от целия свят в сряда, за да обсъдят възобновяването на полетите на 737 Макс (737 MAX), предаде Ройтерс в понеделник. Срещата е знак, че планираните от самолетостроителя корекции на софтуера са близо до завършване, въпреки че трябва да бъдат одобрени от регулатора.

През уикенда ръководители от "Етиопиън еърлайнс" (Еthopian Airlines) попитаха дали "Боинг" е предоставил достатъчна информация на пилотите за "агресивния" софтуер, който избута надолу носа на самолета. Това е в центъра на разследването на смъртоносната катастрофа в Етиопия този месец, която доведе до спирането на самолетите 737 Макс в целия свят.

Планираната за сряда информационна среща ще се проведе в Рентън, Вашингтон, и е част от плана на "Боинг" да се свърже с всички сегашни и много бъдещи компании, които оперират със 737 Макс, както и с местните регулатори, за да обсъдят софтуерните и обучителни актуализации на самолета, се посочва в комюникето.

Индонезийският национален авиопревозвач Гаруда (Garuda), който в петък отмени поръчката си за 49 самолета Боинг 737 МАКС 8, позовавайки се на загубеното доверие на пътниците след инцидента, също е поканен на срещата. Това каза днес пред Ройтерс главният изпълнителен директор на авиокомпанията Ари Аскара.

В същото време стана ясно, че най-голямата индонезийска нискотарифна авиокомпания "Лайън еър" (Lion Air) е решила да се откаже от самолетите за далечни полети Боинг 747-440 (Boeing 747-400) и да ги смени с Еърбъс А330-900НЕО (Airbus А330-900NEO). Изданието  "Джакарта пост" цитира говорителя на авиопревозвача Дананг Мандал.

Компанията е използвала тези самолети 10 години по вътрешни линии, уточни той, като отбеляза, че преминаването към самолети на "Еърбъс" е стратегическа стъпка, отговаряща на съвременното търсене. Първият такъв самолет ще бъде доставен в Индонезия през май, а до края на годината "Лайън еър" ще получи още два.

Общо по договор са заявени 10 самолета Еърбъс А330-900НЕО.

"Лайън еър" държи около 40 процента от пазара на въздушните превози в Индонезия, а през 2017 година е обслужила 51 милиона пътници. Авиопаркът ѝ разполага с 300 самолета, повечето от които "Боинг 373".

На 29 октомври миналата година Боинг 373 МАКС 8 (Boeing 737 Max 8) на тази авиокомпания падна в морето 13 минути след излитането си от Джакарта. Всичките 189 пътници на борда загинаха.

На 10 март тази година същият модел самолет се разби в Етиопия,при което загинаха 157 души.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Емил Станоев
    #1

    И да събират и да не събират все тая -- китайците отказват да купуват тези самолети а ще последват и други техния пример..

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.