Боинг ще възпрепятства системата против загуба на височина да се задейства неколкократно

Боинг ще възпрепятства системата против загуба на височина да се задейства неколкократно

Корекция на софтуера при самолетите Боинг 737 МАКС (Boeing 737 MAX), чиито полети в момента са забранени в цял свят, предвижда да възпрепятства системата против загуба на височина Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS) да се задейства повече от веднъж и да бъде изцяло дезактивирана, ако данните на двата сензора се различават прекалено много. Това съобщиха източници, запознати с утрешната среща, която американският самолетостроител организира за пилоти и технически регулатори, цитирани от Ройтерс.

Системата Ем Си Ей Ес е подложена на различни проверки след катастрофата със самолет на Етиопските авиолинии на 10 март, няколко месеца след падането на Боинг 373 МАКС 8 на индонезийската авиокомпания Лайън еър (Lion Air) падна в морето 13 минути след излитането си от Джакарта.

Боинг е поканил утре над 200 пилоти, ръководители на авиокомпании и технически регулатори на среща, посветена на възобновяването на полетите с неговия 737 МАКС.

Пилотите са били информирани, че системата Ем Си Ей Ес, която автоматично навежда надолу носа на самолета, за да избегне загуба на височина или на подемната сила, вече ще се задейства само веднъж при всяко събитие, настъпило по време на полет, вместо да налага неколкократни корекции като тези, които се смята, че са предизвикали катастрофата на Лайън еър, уточняват източниците.

Освен това системата ще бъде дезактивирана, когато има голяма разлика в данните от сензорите, измерващи ъгъла на атака - определящ опасността от аеродинамична загуба на височина.

Досега системата Ем Си Ей Ес беше свързана само с един сензор, без да се отчитат данните от другия, което е възможно да е в основата на катастрофата с Лайън еър.

Така пилотът ще бъде в състояние да заключи, че системата Ем Си Ей Ес вече не функционира на заден план, тъй като системата ще изпрати сигнал за предупреждение, че двата сензора подават прекалено различна информация. Този светлинен сигнал, който досега се инсталираше по желание, занапред ще бъде вграден в системата.

Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате присъдите по делото "Иванчева"?