Болницата по онкология отвори център за психоемоционална подкрепа за пациентите

Болницата по онкология отвори център за психоемоционална подкрепа за пациентите

Университетската специализирана болница по онкология (УСБАЛО) в столичния кв. “Дървеница“ разкри нова структура “Център на пациента“. В нея работят трима психолози, а целта ѝ е да оказва емоционална и психологическа подкрепа на пациентите и техните близки по време на тежката борба със заболяването. Услугите на центъра са безплатни за всички пациенти с онкологични заболявания и за техните близки.

Новият център беше представен в сряда от директора на болницата Стефан Константинов в присъствието на председателя на парламентарната здравна комисия Даниела Дариткова и омбудсмана Мая Манолова.

Пациентите и техните близки получават различни форми на подкрепа в центъра.

От 1 декември досега психолозите на болницата са оказали различен вид подкрепа на над 1000 души. Повечето от тези хора са имали нужда от специфична информация или внимание заради тревожното емоционално състояние, в което са изпаднали.

За по-малко от два месеца психолозите в болницата са провели 72 индивидуални консултации с пациентите, както и 11 групови занятия, на които са присъствали 38 души. Консултираните близки на пациенти са 24. Пациентите, възползвали се от библиотеката в болницата за месец са 38. Все още е нисък броя на служителите на болницата, потърсили помощ от психолозите в центъра – едва 6.

Психолозите проучват и впечатленията на пациентите от престоя

Психолозите имат за задача и да проучват мнението на пациентите относно престоя им в болницата чрез предоставянето на анонимни анкети. Засега обаче броят на хората, които искат да дадат обратна връзка е малък.

Въпреки това, резултатите от анкетите очертават някои тенденции. Като цяло пациентите са доволни от престоя си в болницата и биха продължили лечението си в нея, ако им се наложи.

Пациентите имат нужда от повече информация за болестта

Масово пациентите биха желали да разполагат с повече информация за заболяването и лечението си - около 77 % от запитаните. Най-голяма част от тях – почти 50 %, биха желали това да става чрез пряк разговор и информационни брошури.

Сред основните препоръки към болницата е подобряването на битовите условия и на приема в лекарските кабинети. Също така на комуникацията медицински персонал-пациент.

Нито един от анкетираните пациенти не се е оплакал, че му е било искано нерегламентирано доплащане или да направи “задължително“ избор на екип. На базата на тези резултати ръководството на болницата се опитва да подобри работата в нея. Към момента вече бе направен опит за реорганизация на приема в някои от структурите ѝ.

За цялостното решаване на този проблем и подобряването на битовите условия обаче са нужни доста средства за ремонт на клиниките. Осигуряването им е един от приоритетите на УСБАЛО.

Разкрива се и група за арт терапия

Работата на центъра тепърва ще се развива. В него започва да функционира и група за арт-терапия на пациентите с онкологични заболявания. Тя ще се състои всяка седмица от 16 часа.

Освен това от февруари в центъра ще се организират и тематични срещи по различни въпроси, които вълнуват пациентите, като хранене, живот след лечението, рехабилитация. Те ще се провеждат под формата на “Училище за пациенти“ с различни специалисти от УСБАЛО или гост-лектори.

Координатите на “Центъра за пациента" са 02/8076298; 0879/564888.  

Още по темата
Още от България

Защо управляващите избират Цацаров за шеф на "Антикорупция"?