Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борбата за надмощие направи невъзможно обединението в туристическия бранш

4 коментара
Борбата за надмощие направи невъзможно обединението в туристическия бранш

Част от браншовите организации в туризма, сред които Българска асоциация на туристическите агенции (БАТА), Българска туристическа камара (БТК) и Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) обявиха във вторник обединяването си в ново браншово сдружение – Национален съюз на българската туристическа индустрия. По този начин те “изпревариха” с близо месец конкурентите си от Бюрото по конгресен туризъм, които в края на миналия месец обявиха, че в началото на май ще учредят обща браншова организация – Национален борд по туризъм. 

Тържественото обявяване, че частният бизнес в сферата на туризма вече ще работи за общото благо и е постигнал единомислие за най-важните проблеми, не прозвуча никак тържествено. Всъщност представителите на БАТА, БХРА и туристическата камара се опитваха да избягнат темата за “конкурентите” и едновременно с това непрекъснато твърдяха, че в твърденията за разцепление на бранша няма нищо вярно.

Донка Соколова, председател на БАТА, уточни, че не може да коментира сдружение, което реално не съществува и не е ясно кой ще влезе в него и кого ще представлява. Големите инвеститори в “Слънчев бряг” са застанали зад новоучредения туристически съюз. И в него има място за всички браншови организации, включително и тези, които представляват конгресния и СПА-туризъм. А според Цветан Тонев от туристическата камара, на този етап не е необходимо разцепление в туризма. Единствено Благой Рагин от БХРА не подцени проблема и сподели, че е силно притеснен от факта, че създадената от него браншова организация е пред разпадане, заради новите структури.

Поводът за учредяването на новата браншова структура точно днес не беше пояснен. Представителите на организациите Донка Соколова (БАТА), Благой Рагин (БХРА) и Цветан Тончев (БТК) уточниха, че повече от година работят по обединяването на действащите в страната отделни браншови организации в туризма в една, която да ги представлява при вземането на всички важни решения за бранша. И освен това, такава била европейската практика. Просто в момента е дошъл момента за тяхното учредяване.

Целта на новото сдружение било да обедини частните интереси, които защитава всяка отделна браншова организация и да ги насочи към работа в полза на общото благо. А как ще става това, ще се запише в устава. Авторството над устава на новата браншова структура, която обединява браншовите организации в туризма, като че ли се оказа крайъгълният камък на проблемите. Трите организации съобщиха, че всички са работили по създаването над устава на новата браншова организация и без знанието и съгласието на останалите, Бюрото по конгресен туризъм го е разпространило като  собствено творение.

Вероятно след самото учредяване на новата туристическа организация ще стане ясно чии интереси ще бъдат защитавани, ако, например, държавата приеме, че приоритетни за развитие са балнеоложкият и СПА-туризмът и културният туризъм, а те нямат представителство в новата организация.

Проблем е, че от страна на хората, който работят в този бранш, не се чу нищо за начина, по който те си представят, че ще работи новата организация. И по какъв начин тя ще се съобрази с готвената от държавната агенция по туризъм стратегия за развитие на този сектор през следващите години. Защото по информация на Mediapool, в новата стратегия именно на балнеоложкия туризъм е възложено да е двигателят за развитие на целия бранш през следващите години. Сериозно внимание ще бъде отделено и на развитието на културно-историческия туризъм.

На този етап е ясно, че големите международни туристически вериги остават извън него. Извън остават и браншовите организации, които се занимават с развитието на балнеологията и СПА-хотелите в страната.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Антимонопол
    #4

    .

  2. Мария Кутева
    #3

    Стояно,като шеф на тези неграмотни автори и редактори,не е зле да започнеш да работиш сама,за да възстановиш реномето на Медиапул.На няколко пъти се каня да коментирам пълното безхаберие на пишещите в изданието,но днес съ сблъсках с върхови постижения: "...в момента е дошъл момента...", "...твръдях,че твърденията"и прочие.Това е незачитане на аудиторията,която все още ви посещава,заради старата ви толерантност към нея.Разчистете си авгиевите обори от безпросветността, защото издание като вашето

  3. Що етова ТУРИЗЪМ
    #2

    Ха, ха, ха!

  4. damata
    #1

    Кой все пак стои реално зад разцеплението на туристическия бизнес? Кой иска да се наложи и да доминира? Кой от големите в Слънчев бряг?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.