Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов готов от понеделник да прави държавна тол система

В двегодишни кански усилия губим 1.5 млн. дневно, оплака се премиерът

10 коментара
Борисов готов от понеделник да прави държавна тол система

Ако в понеделник не стартира изграждането на тол системата - след 2-годишни кански усилия, които водим, имаме готовност, ще я направи държавата. Това заяви премиерът Бойко Борисов пред журналисти в събота, давайки старт на ремонта на бул. "Васил Левски“ във Варна.

От думите му не става ясно защо точно понеделник е преломната дата за тол системата, за която Агенцията "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви обществена поръчка през април 2016 г. Нейният изпълнител трябваше да инвестира лични 200 млн. лв., за да внедри системата за платено преминаване по пътищата от тежкотоварните камиони, а след това да си избие средствата от таксите. След многократни обжалвания от фирми фантоми, възобновяване и събиране на шест оферти, в момента поръчката отново е във фаза на претенции пред Комисията за защита на конкуренцията. Възможно е в понеделник да се очаква някакво решение от антимопонолния орган потрите жарби срещу поръчката.

"Това е безумие, при този трафик, заради умишлено обжалване, губим по 1.5 млн. лв. на ден. Представете си - която отива пряко само в пътната инфраструктура, директно в АПИ за преасфалтиране, мостове, за "Хемус“, за тунела под Шипка. Просто, ако и този път не успеем, правим я държавна и почваме да изграждаме. Тогава над 3.5 тона, тези, които всъщност най-рушат пътищата, те ще плащат най-много. Няма никакъв проблем за обикновения човек", коментира Борисов.

Идеята за създаване на държавно предприятие, които да изгради, а след това и да управлява тол системата, изплува още по време на заседанието на кабинета от преди две седмици, на което бе одобрена управленската правителствена програма. Тогава Борисов също се възмути от блокирането на тол системата.

"Обжалване, обжалване, обжалване, обжалване от "Суходолска“ №3, обжалване от "Суходолска“ №3. Проверихме жалбоподателя, той мете пред "Пирогов“, нали разбирате? Това е блокаж и ако не можем да преодолеем точно този проблем, за да направим тол системата, съм възложил на регионалното министерство – държавно предприятие по специалния Закон за обществените поръчки. И ще го направим. Просто не можем да допускаме повече такива пари да се губят“, заяви тогава Борисов.

Преди ден и регионалният министър Николай Нанков заяви, че държавата ще направи всичко, но в края на 2018 г. ще има работеща тол система. Не е ясно как ще успее, при положение, че тепърва ще се прави държавно предприятия, а в сега обявената поръчка срокът за изграждането на платеното минаване по пътищата е 19 месеца. Освен това трябва да се осигурят и средствата за инсталирането на съоръжениетя за платеното преминаване на камиони.

Борисов се възползва в събота от възможността да коментира и изграждането на участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле", за който проектанти са избрали оспорвано от природозащитници и местните жители трасе. Общественото обсъждане е насрочено за 11 септември, а сега премиерът също като Нанков преди два дни коментира, че ако не се построи отсечката, България ще загуби всички европейски пари, предоставени за "Струма" и други пътни проекти.

Ще изяде ли Кресненското дефиле всички европари за пътища?

"Европейските проекти са така, 1 километър да не си направил, връщаш парите за всичко, което си взел по тази програма. Тук не е шега Кресненското дефиле. Аз разбирам всичко, но там, ако допуснем провал, ще изяде парите и за "Хемус“ и всичко останало, защото трябва да се върнат накуп", заяви премиерът..

По време на първата копка на разширението на варненския бул. "Васил Левски“ Борисов каза, че " проектът може да бъде завършен за празника на града следващата година, ако общината процедира бързо с отчуждителните процедури".

"Не искаме да допускаме това, което се случи в Бургас – магистрала "Тракия“ влезе в самото сърце на града и след това няколко години правим обходи, за да можем да оправим трафика в града”, обясни премиерът Борисов.

Той посочи, че във Варна ще бъде направен и нов път, който да изведе тежкия трафик от и до пристанището, започва рехабилитация на три булеварда в кв. "Аспарухово“, а изграждането на кампус към Математическата гимназия в града е друг общ приоритет на общината и правителството.

"Не искаме да допускаме това, което навремето се случи за Бургас – магистрала "Тракия" влезе в самото сърце на града и след това няколко години правим обходи, за да може да спасим града и го спасихме", заяви Борисов пред журналисти.

Борисов: Варна изпреварва Бургас

"Варна вече далеч изпреварва Бургас. С "Хемус“ и всичко това, което правим, сега ще почнат да мърморят другите. Аспаруховият мост, откакто беше построен, не беше пипан. Тука такива като мен са минали поне 20, може и повече. Хубаво е, че на нас ни задавате въпроси, но после не само получавате отговори, но и инфраструктура", продължи премиерът.

Той добави, че пътят до Бургас е важен и за Варна. "Паднат ли обжалванията - още една остана, до догодина ще се справим с двата обхода - на Поморие и Ахелой. Това са уверенията на строителните фирми и на министъра. Затова решихме тук "Хемус", влизайки при аерогарата, където текат отчуждителни процедури, сме заделили пари да се изведе тежкия трафик към пристанището. Зависи от кмета, от общинския съвет, от администрацията колко бързо ще си отчуждят там, за да стартира веднага изпълнението", каза още Борисов.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #10
  2. Teller
    #9

    Да поясня за "кански услия". Има израз "кански писъци, плач". Така са пищели римляните, когато научили, че Ханибал е унищожил римската армия при Кана. Всички други "кански" изпълнения са от недоучени хора като Борисов.

  3. Pilgrim
    #8

    Спете спокойно и вервайте Му.Всичко ще бъде ОК и очен хорошо до три години срок т.е. пълен 4год.мандат, а след това я камилата я камиларя, оправяйте се. Тя и опозицията е такава вкл. и извънпарламентарната,вече не обсъждаме т.н. мигранти,Шенген,еврозона,Македония заспа лятна дрямка,Каракачанов да възтановява трудовите войски и бригадирското движения и напролет да почват тунела под Шипка докато не е обрасла темата в магарешки тръни.Обяснето поне на масите какво е това тол и може би трябва вече такса мост,тунел,жп прелез,за селските пътища, и какъв е европейският опит и практика, а не тол,тол,пари,пари......

  4. Венцислав Тодоров
    #7

    Невероятни глупости /за ремонта на Аспарухов мост/.През 1999 г. беше ремонтиран основно,вкл. бяха подменени лагерите на конструкцията.Но този примат едва ли знае какво е конструкция.

  5. т€еритория на Мики Маус
    #6

    Как държавно бе! Социализъм ли ще градим? Всичко трябва да е частно, ако печели, и държавно, ако губи! И трябва да се обжалва по 100 пъти, иначе не е достатъчно демократично!

  6. pepe
    #5

    Мии... за толкова години мнозинство в Парламента, не можахте да оправите този /печално известен/ Закон за обществените поръчки, за да може да става всичко по закон и с участие и на частни капитали и предприемачество, та се налага да го правите със спорадични показни акции на правителството. Ама проблема е, че след като се направи, ще трябва и да функционира и да се поддържа, а добре знаем как функционират и се поддържат нещата от държавната администрация след като отмине показната част и се охлади ентусиазъма.

  7. Лизи Гугуткова
    #4

    Още не е късно да съдиш изпълнителя за пропуснати ползи, ама не така , да мяташ милиони във в публичното пространство, а трябва точно да се изчислят, за да ги приеме съдът.

  8. симпатяга
    #3

    АПИ да си направи системата.Писна ми от обществени поръчки,надлъгвания и рушвети.

  9. Teller
    #2

    "Кански усилия"?Няма такъв израз!Този човек не разбира смисъла на думите, които използва.Наистина не е прочел нещо друго освен Винету!

  10. Лизи Гугуткова
    #1

    Когато давате по договор 200 милиона на тия, които връщат ресто, май не ви е удобно да слагате големи неустойки за закъснение. Елементарно Уотсън-Боко.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.