Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов и подчиненият му Авиоотряд 28 упорито крият бизнеса с премиерското такси

37 коментара
Борисов и подчиненият му Авиоотряд 28 упорито крият бизнеса с премиерското такси

Министерският съвет и Авиооряд 28 отказаха да отговорят на въпросите на Mediapool за полетите на правителствените самолети, въпреки позоваването на Закона за достъп до обществена информация. Зададените въпроси бяха адресирани веднъж до премиера Бойко Борисов и втори път до директора на авиоотряда Пенчо Пенчев. Целта бе да не се допусне прехвърляне на топката между двете институции, защото информация би трябвало да се съхранява и в Министерския съвет, и в самия Авиооряд 28.

Въпреки всичко се случи точно това. Опитите на Mediapool да зададе въпроси на Авиоотряд 28 по реда на Закона за достъп до обществена информация претърпяха пълен провал. А от МС дори не си направиха труда да изпратят поне едно писмо, за да уведомят, че няма да предоставят информация.

В редакцията се получи само един отказ за предоставяне на исканите отговори от Пенчев с аргумента, че въпросите са зададени твърде общо и не отговарят на изискванията на закона. Според него Авиоотряд 28 дължи отговор единствено на въпроси, в които да се идентифицира акт на генералния директор или търсената информация да е съхранена на някакъв носител.

Авиоотряд 28 отказа отговор на следните "общи" въпроси:

  1. Има ли право Авиотряд 28 да извършва търговски полети? Защо има коефициент за надценка от 0.3 върху полетите, поръчвани от министерства и ведомства и не е ли това вид търговска дейност с цел търговска печалба?

  2. Какъв сертификат има Авиотряд 28 и разрешава ли той извършването на полети срещу заплащане?

  3. Кое лице, какъв закон или друг нормативен акт разрешава на отряда да извършва полети срещу заплащане?

  4. Колко полети е извършил правителственият Авиоотряд 28 по поръчка на Министерския съвет за частни фирми и лица от началото на 2010 г. до 16 август 2012 година, каква е била целта им? Кои са фирмите и частните лица? Кой е утвърдил полетите? Моля за разбивка по години.

  5. Колко пъти за последните 3 години Авиотряд 28 е осъществявал полети по поръчка на БФС? Моля за разбивка по години.

  6. Колко пъти за последните 3 години Авиотряд 28 е превозвал футболни отбори? Кои отбори? Колко пъти е превозван отбора на Витоша (Бистрица)? Моля за разбивка по години.

  7. Кои ведомства и организации, извън Министерския съвет и министерствата, са ползвали услугите на Авиотряд 28 от началото на 2010 година до 16 август 2012 година? Моля за разбивка по години.

  8. Какви собствени приходи е реализирал Авиоотряд 28 от подобни полети за последните 3 години, считано от 16 август 2012 година назад? Моля за разбивка по години.

  9. Как са извършвани плащанията по този вид частни услуги и внасяно ли е ДДС от тези сделки?

  10. Собствените приходи на Авиоотряд 28 как се отчитат и съответно изразходват?

  11. Колко частни фирми и лица са заплащали за услуги на Авиоотряд 28 в лично качество от началното на 2011 година до 16 август 2012 година? Моля за разбивка по години.

  12. Колко полета общо е извършил Авиоотряд 28 от 2010 година до 16 август 2012 година? Моля за разбивка по години.


Опитът да се потърси информация от правителствената "авиокомпания" започна 16 август, ден след избухването на скандала с бистришките тигри. Тогава вестник "Преса" съобщи, че Авиоотряд 28 е изпълнил заявка за превоз на отбора Витоша (Бистрица), в който рита министър-председателят и на тима на депутата от ГЕРБ Емил Димитров - Чавдар (Етрополе). Двата отбора пътуваха с премиерското въздушно такси, за да играят приятелски мач във Варна.

Първоначално Mediapool се свърза с пресцентъра на МС, който препоръча да се обърнем директно към авиоотряда. Репортер отиде с въпросите до сградата на Авиоотряд 28, намираща се до правителствения ВИП терминал на софийското летище.

Оказа се, че достъпът е забранен за външни лица, а за журналисти и дума да не става. На портала ни спря охранител, който след няколко телефонни разговора обяви, че трябва да му оставим бланката с въпроси, той щял да я предаде на администрацията на Авиоотряд 28.

Възраженията и обясненията, че не можем да оставим документ без да получим входящ номер – доказателство, че охранителят не е изхвърлил въпросите в кошчето при гледката на гърба ни, не дадоха никакъв резултат. Входящ номер щели да ни изпратят по мейла, обясни охранителят и ни отпрати. И до ден днешен на мейлите на Mediapool такъв номер няма.

По същото време на 17 август друг репортер на Mediapool заведе подобни въпроси в канцеларията на МС. Двадесет и три дни по-късно, въпреки че срокът за отговор по Закона за достъп до обществена информация е 14 дни, се получи отговор от Авиоотряд 28, с който се отказва отговор на т.нар. "общи въпроси".

Извън темата "колко общи са тези въпроси", искането за достъп до информация бе изпратено и лично до премиера Бойко Борисов, защото той е принципал на Авиоотряд 28. Като такъв той преди всички други има право да разпорежда извършването на полети с правителствените самолети. Поради това заявките и разрешенията, с които се иска превозването на "тигри" и други футболисти трябва да се завеждат именно в Министерския съвет. Очевидно обаче от правителството или не са прочели цялото искане за информация, или са си затворили очите за него.

В четвъртък председателят на Народното събрание Цецка Цачева даде да се разбере, че няма да допусне и въпроси на депутати до премиера за авиоотряда. Бойко Борисов обаче се появи в парламента в петък, за да обясни, че "нискотарифните правителствени Еърбъси" превозват "тигри" и който там "си поиска", защото иначе пилотите ще стоят без работа.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

37 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #37

    Челният отряд на БСП се е разгърнал долу в боен ред та стреля ли стреля... Евала на комсомолският им ентусиазъм !

  2. Анонимен
    #36

    Чудя се защо в нито една печатна или електронна медия не се коментира доклада на правителството за националната сигурност.Доклада го има на сайта на Министерския съвет и представлява истинската картина за състоянието на държавата.Мизерия,корупция,съсипано здравеопазване и образование.Всички това се отразява върху живота на българина и са елемент от националната сигурност.Само заради тези проблеми Борисов и неговата шайка трябва да влезе в затвора.

  3. Анонимен
    #35

    Драга ми Стояна, Защо не зададете въпросът "Управлявал ли е мининстър, правителственият самолет"? Моля за разбивка по години и най вече 1997,1998 и 1999г.

  4. Анонимен
    #34

    Първият, вторият и третият въпроси касаят информация от Главна Въздухоплавателна Администрация - лет. София.Тя е подчинена на М-во на гранспорта и е под контрол на EASA - Кьолн, където членува.

  5. Анонимен
    #33

    Ta Mutrata Borisov e miliarder ot kontrabanda, prostituciq i t.n. Mutrata e za zatvor..Ta Bulgaria mu e ba6tiniq...Dolu Mutrata!!!!

  6. Анонимен
    #32

    Какви въпроси, какви пет лева? Бандит №1 на републиката е необразован и прост и не може да отговаря на каквито и да е въпроси. Повече от две изреченияне не може да спретне, а вие искате да отговаря. Ха, ха! Поради тази причина той не се явява и в народното събрание.Там се говори и се произнасят речи. Неукият как да го направи? По-лесно е по бандитския начин. Няма закони, няма дявол-през просото.

  7. Анонимен
    #31

    В четвъртък председателят на Народното събрание Цецка Цачева даде да се разбере, че няма да допусне и въпроси на депутати до премиера за авиоотряда. Рано или кьсно той ще трябва да отговаря!

  8. Анонимен
    #30

    Един национален и-диот падна от стълбата на правителствения самолет,друг си носи от къщи табуретка за самолета,за да си постели бохчата за филиите с мас,за да не се задържат мислите му в главата и да се хлъзгат към устата...Така е,демокрация е,но... и това ще преживеем!Малко им остава- едните вече спинирани,другите изкукуригали и започват да шляпкат наляво и надясно... Благодарност на № 20 за прекрасната песничка!

  9. Анонимен
    #29

    Абе Боко, за какво са ти табуретки- масата е залепена за гърба на предната седалка- ама не са ти казали как се спуска.

  10. Анонимен
    #28

    ...от 24, Борисов в Кърдажали ....И още: Борисов щял да предложи на колегата Андонис Самарас да асфалтира и пътя до Маказа от гръцка страна, защото: ,България отдавна е готова със своя участък, НО ЗАРАДИ КРИЗАТА ГРЪЦКАТА СТРАНА НЯМА ПАРИ ДА ДОВЪРШИ СТРОИТЕЛСТВОТО" от своята....... Нямам думи за идеята му, но иначе ще кажа, че е интригант по ген, способен да обиди и съседите ни, в желанието си да покаже някакво превъзходство.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.