Премиерът Бойко Борисов продължи във вторник започналото преди евроизборите "онлайн риалити“ от джипа, който кара при обиколките си из страната. Този път той инспектира изпълнението на някои жп проекти, финансирани с пари от еврофондовете, дори се повози на влак, но не го подкара, защото няма такава книжка. Обеща до няколко години нови влакове за БДЖ и завършването на модернизацията на 400 км релсов път, защото "важното е хората да видят свършеното"
Борисов на отсечката София-Елин Пелин, сн. МС
По време на жп инспекцията си Борисов бе придружен от вицепремиера Томислав Дончев и от министрите на транспорта Росен Желязков и на финансите Владислав Горанов.
Проверката започна от дейностите по отсечката София-Елин Пелин, която е част от железопътната линия София-Пловдив.
“Здраво, наборе, как е? Ела, да те видим. Коя фирма сте вие? Жив и здрав да си. Как се казваш? Какво товариш с тая машина? А бачкате ли яко?“ - тази поредица от въпроси зададе през прозореца на джипа премиерът на един от работниците по отсечката.
Човекът отговори, Борисов потегли с автомобила, а транспортният министър, който беше прекъснат от разговора на премиера, започна да обяснява за проекта. Това обаче продължи само няколко минути, защото Борисов отново спря колата. Последва идентичен разговор с друг работник. "Какво правиш? Ела да те видим, бе. Как се казваш, каква е тая машина? Какво правите, а работите ли здраво? А плащат ли?“, попита премиерът. Получи бързи отговори и колата отново тръгна.
Жп скорости от 160-200 км/ч
Борисов продължи да говори с Желязков. Министърът му обясни, че след завършването на отсечката влаковете по нея ще се движат със 160-200 км/ч и в строежа са ангажирани 6-7 хиляди души.
"На такива територии няма как да развиват 300-400 км/ч. Докато я развие, трябва да спре“, добави премиерът.
След което обясни, че с изграждането на участъка от София до Елин Пелин и другите части от линията София – Пловдив времето за пътуване между двата града ще намалее до 1 час и 10 минути. Също така ще се създаде възможност придвижването на хората от крайградските зони към София и обратно да се поеме от жп транспорт в тясна връзка с градския транспорт, основно метрото. Това ще даде алтернатива на над 3000 човека от Елин Пелин, Казичене, Искър и др., които ежедневно пътуват с автомобилите си към София, цитира го правителствената пресслужба.
"Правителството продължава приоритетно с инвестиционната програма в жп транспортната инфраструктура. Влакът пести енергия, представлява 100 процента екологично чист транспорт и ще се спести трафик от стотици хиляди тонове товари“, обясни премиерът при следващата си спирка на гара Белозем.
Ремонт на 400 км релсов път и важното е хората да видят
По думите му общо 400 км железопътна инфраструктура ще бъде модернизирана по инспектираните в рамките на деня проекти. "Важно е хората да видят свършеното. Ние работим здраво“, заяви той. Според него с инвестициите в националната жп инфраструктура ще се облекчи трафикът по магистралите. Борисов даде пример с данните от натовареността по магистрала "Тракия“ - на националния празник трафикът е бил 53 000 автомобила, а в последния от почивните дни около 24 май – 57 000 автомобила.
В района на гара Белозем премиерът огледа как е рехабилитирана отсечката Скутаре-Оризово., която е част от ремонт на жп линията Пловдив-Бургас. В този участък напълно подновени са 28 км релсов път. Изградени са шумозащитни и предпазни стени в гара Маноле и Белозем и едно пешеходно пресичане с осигурен достъп за лица с намалена подвижност. Контактната мрежа е изцяло нова.
Борисов доволен от подкрепата на президента
"Последните дни видяхме пълна подкрепа на президента. Всичко, което правим, той го промотира съответно в Словения и в Санкт Петербург“, коментира пред журналистите Борисов и изтъкна изграждането на интерконекторите и магистралите. "Съжалявам, че върна закона за предварителното отчуждение, защото всичко това, което говоря, ако го няма този закон, няма да бъде построено, поне следващите 15-20 години. Но да речем, че някой го е подвел“, каза още той.
Пътуването му продължи към жп гара Пазарджик, чийто ремонт струваше 3.63 млн. лв., от които 3.085 млн. лв. са от ЕС. Преди модернизацията ѝ, приключила за девет месеца през 2014 г., гарата е била ползвана от 231 хил. пътника годишно. Вече техният брой е 260 хиляда.
Кой ще кара влака?
На гара Пазарджик министър-председателят се качи на влак, за да провери лично как се пътува по трасе за скоростно движение, изградено по европейските стандарти за проектиране на скоростни линии за пътнически превози.
"Кой ще кара влака?", попита Борисов машиниста. Той му отвърна: "Аз ще го карам, ако искате вие". "Не, не, аз нямам книжка за влак", каза Борисов и пита финансовия министър: "Влади, колко влака ще купим?". Горанов е уклончив, че е рано да се каже.
"Премиерът Борисов ли кара влака?", пита жена отвън. "Не, возиме се", успокои я той.
След като провери как е да се возиш с почти 160 км в час, Борисов пристигна на гара Тодор Каблешков, където с министри разгледаха интермодален терминал за претоварване от автомобили на влакови композиции, пътуващи от и за Турция. Съоръжението, което бе изградено ссъщо с пари от евфофондовете, бе дадено на концесия през 2017 г. на един от най-големите български превозвачи – пловдивската ПИМК.
Транспортният министър Росен Желязков коментира, че този терминал вече е надминал прогнозираното количество товари и вече по два влака на ден се обработвали. Към момента годишно там се обработват 40 хил. контейнера с товари. Пълният капацитет е 57 хил. контейнера и се очаква той да бъде достигнат през 2020 г.
"Товарите са се увеличили два пъти. Всеки ден има влак за Турция. Следващата задача е да направим терминалите Варна, пристанищата, защото там ни е другият голям потенциал, контейнерите терминали", заяви Желязков.
"Което показва, че като станат готови линиите, това е идеята - да прехвърляме тирове, контейнери на влака и да не пътуват по магистралите", обясни премиерът.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
22 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Министърът да подава оставка щом на премиерът му се налага да инспектира вместо да си върши работата. Не ви ли писва от този социалистически PR?
Като го гледам клетия Борисов, май се качва за първи път във влак. Въпросът е, защо линията е еднопосочна. Магистралите Борисов с едно платно ли ги строи или с две. Това автоматично означава, че ще има забавяния в гарите заради разминаването на влаковете. И, още едно нещо,което Борисов каза и което показа истинската му същност - петролно ориентиран тип. Влаковете трябва да излязат на печалба. А, магистралите на печалба ли са. Аз лично се съмнявам. Баце, като сложиш тол такси да си плащат замърсителите …
за кефа, тогава, ще се види, кое е по-изгодно. Правени са хиляди разчети, че жп транспортът на практика е по-евтин като брутна стойност. Разликата е, че при автомобилния, разходите се носят от собствениците на автомобили. Към цената на един нов или средно стар автомобил трябва да се прибавят много допълнителни разходи като гориво, поддръжка, застраховки и такси. Отделно освен чистите разходи по изграждането на пътна инфраструктура, има допълнителни средства за поддръжка и възнаграждения. Всички знаем, колко излиза един ремонт на магистрала и че това се плаща дори и от тези, които не ползват магистралите.
Някой виждал ли е Меркел или Макрон да инспектират строителни обекти или да откриват пътен участък от няколко км?!
https://dnes.dir.bg/politika/borisov-poslednite-dni-vidyahme-palna-podkrepa-ot-prezidenta край на приказките.
Освен това да бъдем реалисти. Социалистите нито ще върнат лагерите, нито ще посегнат на собствеността. Мнозина от тях станаха бизнесмени, богати доволни хора, чийто деца завършиха на запад. И на тях комунизма отдавна не им допада. Виж, че експлоатират негови черти пред избирателите, това си е в реда на нещата. Но и тиквениците от ГЕРБ говорят, че живеем още и още по-добре, а хората виждат, че все сме назад и не чувстват сигурна почва под краката си. Чакай да свършат парите от ЕС и тогава голият …
ни зад...ник ще лъсне. Та, уви, лявото и дясното ни в лицето на БСП и ГЕРБ са калпава мимикрия, но това имаме. Важно е властта да се сменя, иначе кръвта в обществения организъм застива и следва упадък. Важно е да има кой да ги принуждава за това.
Тая хич не ме плаши. Защото те си заприличаха пък и в големите веща си пасват. Ето вчера Теменужка е повторила думите на Радев, че Русия ни е стратегически партньор в енергетиката пред някаква среща. Но в някои отношения са по-лоши и от социалистите. По- крадливи и по демагози.
Дайте да залагаме къде ще бъде следващия предизборен рейд на тиквата. За сега се е насочил към Южна Б-рия. Залагам на старозагорски.
Силно ми напомня на стария виц: "Как сте, как сте" - пошегува се другарят Живков "Добре сме, добре сме" - пошегуваха се работниците.
И да не забравя !? Едни ножици обезателно да му се предоставят..без ножици няма да спи спокойно .