Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов наредил ускорен строеж на пътя София-Калотина и Северната тангента

3 коментара

Премиерът Бойко Борисов свикал на извънредна среща представители на регионалното министерство, пътната агенция и Столична община и им наредил да ускорят проектите за изграждането на магистралата от Калотина до София и т.нар. Северна тангента на столицата. За това съобщиха първо регионалният министър Росен Плевнелиев и по-късно в четвъртък председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Божидар Йотов.

По заповед на премиера е създадена междуведомствена работна група, която до края на септември трябва да подготви план и график за работа по отсечката София - Калотина.

Три са фази на проекта – едната част е пътят от Калотина до София, който е 49 км, втората е западната част от Софийския околовръстен път и третата – Северна скоростна тангента – връзката между София - Калотина и АМ "Хемус”, обясни главният архитект на София Петър Диков. 16.5 км е Северна скоростна тангента и 9.6 км е западната част на Софийския околовръстен път. Разчетите са до 2015 г. да бъдат свършени всички работи по тези три фази. Необходимите средства са 380 млн. евро. Проектът Калотина – София беше приет от ЕК като алтернативен по оперативната програма "Транспорт" за периода 2007-2013 година.

В понеделник ще се състои първа копка на лот 3 на магистрала "Тракия" в Нова Загора съобщи още Божидар Йотов. Той подписа в четвъртък договора с избрания изпълнител на надзора на лот 3 на автомагистралата – Обединение "Т7 Консулт/СНИК”. Изпълнител на отсечката е гръцката компания "Актор"

В график сме, стриктно спазваме и изпълняваме ангажиментите си, каза Йотов във връзка със строителството на автомагистралата.

В понеделник изтича и десетдневният срок за обжалване за избор за строителство и надзор на Лот 4. На първо място в конкурса за строител е избрано обединение на "Холдинг Пътища".

Йотов каза, че агенцията е много натоварена и от януари е провела 100 обществени поръчки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. mm
    #4

    тази магистрала я правят от миналата година,но явно не цялата.само за магистралите се мисли,а яда се опитате да пътувате от Драгоман към селатадо Църклевци и до Ломско шосе!от години само дупки!!!

  2. й.стоянов
    #2

    Съвременната инфраструктура е ключът към благоденствието у нас и съответно катстрофалното ѝ състояние е като воденичен камък на врата на България.

  3. Софиянец
    #1

    Не само, че е крайно време, но са преминати всички граници относно тези отсечки. Потрошиха стотици милиони за Южната дъга, където вървят само автомобили, а не са пипнали нищо по Западната и Северната, където е огромният транзитен поток от Западна Европа за Турция и Гърция. Пълно безумие, минавам често от там и виждам отвращението на турските гастарбайтери към кочината България.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.