Премиерът Бойко Борисов демонстрира, че е твърд в намерението си военновъздушното училище в Долна Митрополия да бъде възстановено. В петък той посети базата, която в момента е факултет "Авиационен" на военния университет във Велико Търново, и потвърди, че плановете на правителството са скоро във възстановеното училище да бъдат обучавани както военни, така и цивилни авиоспециалисти.
"Мога да кажа, че държавата ще "осинови" това училище, защото има голяма перспектива" посочи Борисов, цитиран от правителствената пресслужба.
Освен това той каза, "че се дават два милиарда лева за нова техника, за която трябват висше майсторство и знание, и умение".
Премиерът визира предстоящата покупка на изтребители F-16 Block 70 oт САЩ и "Локхийд Мартин". Ако се стигне до сделка, тя ще излезе най-малко 1.8 млрд. лева с ДДС. В момента двете страни преговарят, като амбицията на българското правителство е преговорите да приключат това лято.
Борисов коментира, че трябва да се подобрят и битовите условия в Долна Митрополия. За това той е възложил на ръководството да се видят терени за общежития и в Плевен, защото ще има обучение и на цивилни пилоти, инженери, наземен състав.
Тук ще има развойна дейност, ще има производство, ще има развитие, каза Борисов.
В разгара на поредица скандали премиерът Бойко Борисов обяви миналия месец, че правителството ще възстанови Военновъздушното училище в Долна Митрополия. Въпросът се обсъжда от години в специализираните среди, но така и не е придвижен сериозно напред, макар че всички партии от години подкрепят идеята.
Премиерът обеща в петък през октомври догодина магистрала "Хемус" да стигне до Плевен, "което ще бъде голяма придобивка и за преподаватели, за родители, за семействата".
Премиерът посочи, че всичко, което се прави за региона, ще помогне за ускореното му развитие, така както се случва в Южна България и даде примери с Димитровград.
"Има ли път - има инвеститори", посочи Борисов.
По думите му ръководството на училището "трябва да бъде смело, защото ще се възстанови и базата, "и най-вече производство - дали ще е за самолети, дали ще е на дронове".
Премиерът добави, че министърът на отбраната Красимир Каракачанов е в преговорен екип с поставени много условия, който заминава за САЩ.
Премиерът бе придружен при посещението си в Долна Митрополия от министър Каракачанов и от командира на Военновъздушните сили генерал-майор Цанко Стойков.
Ключови думи
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
12 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
супер ние продължаваме да събираме капачки са новородените
Защо едно от малкото всепризнати български достижения - авиационното пионерство, се подлага на бакалски сметки и нихилизъм?!
ДА ПРОЧЕТЕМ ИСТОРИЯТА
"Българските офицери Симеон Петров, Топракчиев и Богданов са обучаеми в школата на Блерио във Франция.
В хода на обучението Блерио и Петров заедно извършват първия нощен полет над Франция.
Пак там Симеон Петров е първият пилот успял да приземи успешно самолет със спрял двигател. Впоследствие Петров заедно с Топракчиев разработват методика за приземяване …
на самолети със спрял двигател, която е приета в програмата за обучение на пилоти в школата на Блерио.
Тримата български пилоти успяват да завършат курса само за 35 дни и след изпит пред специална комисия на френския аероклуб на 25 юли 1912 г. получават своите бревети. Те се нареждат сред първите хиляда пилоти в света – техните бревети са съответно с номера 949, 950 и 951.
Не случайно самият Луи Блерио се изказва за тях така ласкаво: „Гордея се, че имам такива добри ученици като българите Петров, Топракчиев, Богданов. Не познавам други по-смели, по-умни, по-дисциплинирани, по честни хора от тях. Те се учат на всичко."
Подобни високи постижения имат българските пилоти в Германия когато овладяват Месершмит-109, а Стоян Стоянов надвива в симулиран бой немския си инструктор, който признава, че няма на какво да го научи...
Асен Йорданов в САЩ създава едни от най-добрите учебници за начална пилотска подготовка, самолетоводене и аеродинамика, участва и в създаването на знаменития Дъглас-3.
Райна Касабова е първата жена в свет взела участие в боен полет!
И ОЩЕ, И ОЩЕ, И ОЩЕ...
Борисов и баба си ще харизи, само и само да остане на власт. Не е ли по-честно да предложи по 500 лева на всеки български избирател ако гласува за фалшивата десница на другарите от обоза на БКП, пребоядисали се в „Граждани за Европейско Развитие на България“(ГЕРБ) ? Даже може нещо да остане за добавки към пенсийте на бедните пенсионери...
А защо "спокойно" първо не направиш връзка с главния мозък преди да пишеш?!Обучението в "други страни" да не мислиш, че е безплатно?!Явно не знаеш, че България е от пионерите в авиацията и е обучила хиляди авиоспециалисти от Азия, Африка и Централна Америка!? С този авторитет и с ниските заплати на преподаватели и пилоти-инструктори авиационното обучение в България може да привлече хиляди обучаеми от цял свят!!
В Плевен ще бъде бъдещата фабрика за самолети Посейдон П-8Б.
Само не е ясно защо ще се възстановява ББВ в Долна Митрополия. Колко души ще се обучават там? Едно време имаше нужда от военни пилоти, защото ВВС разполагаха с над 250 бойни летателни единици - самолети и хеликоптери. Сега България разаполага с има-няма 20-25 летателни единици. Спокойно военните пилоти могат да се обучават в други страни и да изпращаме там по 2-3 на година.
http://picbg.net/u/337/39928/538576.jpg
Ще, ще, ще-е-е-е!!! Любимата частица на банкянския НЕГОДНИК.
Путин, става дума за нови Ф 16! Бегом към Москва!
Eмчо, Опять пиздишь!