Борисов обеща догодина "Хемус" да подмине Севлиево

Премиерът Бойко Борисов направи в понеделник бомбастичното изказване, че през 2018 година автомагистрала "Хемус" ще е "подминала" Севлиево. Той говори по време на откриването завода на австрийската компания "Палфингер" (Palfinger) в Червен бряг.

"Там, откъдето минаха магистралите и новите жп линии, там отидоха инвеститорите. Не случайно австрийците (от "Палфингер"- б.р.) отидоха първо в Ямбол. Сега видяха, че "Хемус" върви и се строи. Аз съм убеден, че догодина ще подминем вече Севлиево, защото проектите вече са готови, търгуват се, една част вече се строи... От Белокопитово към Търговище също. Това (магистрала "Хемус") ни е приоритет на приоритетите. Тогава съм убеден, че все повече инвеститори ще продължат да идват и в Северозапада. Има ли път, идват инвеститори, продукцията може да се изнася. Затова и тунелът под Шипка е толкова важен", обясни премиерът.

Строежът на магистрала в България с такава бързина е в сферата на научната фантастика. В средата на август министърът на регионалното развитие Николай Нанков обясни, че строежът на оставащите 252 км от "Хемус" ще приключи през 2025 година.

Към момента е подписан договор на инженерниг за изграждането на 9 км от Ябланица до разклона за Тетевен на магистрала "Хемус". Отсечката трябва да бъде проектирана за срок от шест месеца, след което ще започне строителството. В момента тече проектирането на трасето. Очакванията са първа копка да бъде направена през пролетта на 2018 г. Изграждането на 9.3 км отсечка между пътен възел "Ябланица" и пътен възел "Боаза" трябва да стане за 2.5 години (910 дни). Договорът за проектиране и строеж на магистралата е с консорциум "ХВП Ябланица" ДЗЗД. Търгът бе спечелен с цена от 54.99 млн. лв. без ДДС.

В процес на обжалване е поръчката за изграждане на 16-километровия участък от пътен възел "Белокопитово" до пътен възел "Буховци". За изпълнител на този участък беше избрано обединението "Хемус 16320“. То спечели търга с цена от 120 млн. лв. без ДДС за 16 километра.

В процес на техническо проектиране са 50 км от пътен възел "Боаза" до разклона за Ловеч и Плевен. Строителството се очаква да започне в началото на 2018 г. Плановете на ГЕРБ до този момент бяха тези три отсечки от общо 75 км да бъдат построени до края на мандата на правителството, който изтича през 2021 г. Севлиево се намира на над 30 км след разклона за Ловеч.

Голяма инвестиция в Плевен

Премиерът повтори от Червен бряг, че предстои нова голяма инвестиция в Плевен, без да съобщи името на компанията, но уточни, че е от Германия. Неофициално беше съобщено, че фирмата се занимава с производството на части за автомобилната индустрия.

"Съжалявам, много ми се искаше да дойда да видя БЕТА – Червен бряг защо е разрушен навремето. Това (заводът на "Палфингер") е горе-долу на неговата територия. Ние уплътняваме тази територия, за да може да има и за хората в Червен бряг работни места. Сега готвим и за Плевен една голяма инвестиция", каза Борисов.

На журналистическите въпроси за какво става дума, той отговори: "Аз обичам като стане, тогава да го кажа. Като минат изборите в Германия, ще го обявя", каза Борисов.

Премиерът Бойко Борисов бе в Червен бряг за откриване на разширение на производствен корпус за заваряване на стоманени компоненти на австрийската компания. Разширението е на площ от 11 хил. кв. м, а инвестицията е за 7 млн. евро. Предвижда се ръст на производствения капацитет с 30 на сто и на работните места с около 100.

Още от България