Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов откри обходния път на Габрово, за който ЕК иска да връщаме 11 млн. лв.

Ударното строителство на инфраструктурни обекти продължава, обяви премиерът

9 коментара
Борисов откри обходния път на Габрово, за който ЕК иска да връщаме 11 млн. лв.

Премиерът Бойко Борисов откри изградения за около 7 години и 93 милиона лева 23-километров обходен път на Габрово.

Заради бавното строителство Европейската комисия поиска да бъдат върнати 11 млн. лв., тъй като по-голямата част от финансирането е осигурено от еврофондовете.

В "джипката" му с Борисов пътуваха вицепремиерът по еврофондовете Томислав Дончев, който е бивш кмет на Габрово, министърът на финансите Владислав Горанов и заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Традицията беше спазена и откриването се излъчваше в профила на премиера във Фейсбук.

"Продължаваме ударното строителство по всички важни инфраструктурни обекти в страната, въпреки пандемията от Covid-19. Радостен съм, че мащабният проект по обходния път на Габрово, водещ към бъдещия тунел под Шипка, вече е завършен. По 23-километровото трасе има много големи съоръжения, изградени чрез съвременни строителни технологии. Такъв е стоманобетонният мост с дължина 640 м над долината на река Синкевица, част от кв. "Чехлевци" и кв. "Войново" на Габрово." Така Борисов анонсира събитието в социалната мрежа.

В автомобила той се обърна към колегите си: "Помните ли като идвахме в калта тука?... Горанов, харесва ли ти? Влизаш в тунела, все едно си е ден!".

Докато преминаваха с джипа през естакада, Томислав Дончев разказа как е построен пътя.

"Пътят е строен в началото на 80-те години, но свършва до пътя, който влиза в Габрово, откъм Севлиево. Бил е изграден един малък участък, който като част от проекта за обходния път е бил рехабилитиран. Чел съм стари документи от началото на 90-те години тогава са обсъждали изграждането на тунели, но не са имали средства. Рестартирали са няколко пъти разговорите. Това е довеждащ път на сериозна част от трасето до тунела под Шипка. Имаше забавяне поне от две години. 2013-2014 г. проектът бе фактически спрян", каза Томислав Дончев.

След като няколко пъти беше удължаван срокът за строителството на обходния път на Габрово, чието изграждане започна през 2013 година, от днес 23-километровият обход вече е пуснат за движение.

В новата 12-километрова отсечка е най-голямото изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, похвали се премиерът.

В новия участък има тунел, три по-малки моста и два пътни възела, чрез които ще се осъществява връзката на обхода с центъра на Габрово.

Пътят, който ще изнесе трафика извън града, ще отвежда към бъдещия тунел под Шипка. За него в момента тече обществена поръчка за избор на изпълнител.

Обходът на Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север - Юг.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ген. Иван Колев
    #9
    Отговор на коментар #6

    Не, ще ги върнем 11-те милиона, а после ще ремонтираме пътя за двойно (поне) повече.

  2. Ген. Иван Колев
    #8

    Като е станала приказка за грандиозни инфраструктурни проекти може ли някой, най-добре Бойко като първи и най-личен пътен строител в републиката, да ми обясни как да се кача на магистрала Марица пътувайки по магистрала Тракия от Бургас към София? Предварително благодаря!

  3. Boso Garev
    #7
    Отговор на коментар #5

    Ей лъжец долен, я кажи кога е спирано строителството на пътя? Стига манипулации! Що не пратиш някой линк към твърдението ти?

  4. Jordan*
    #6

    Е, не се разбира, ще ги връщаме ли тези 11 милиона или ще открием пътя набързо и след това ще го ремонтираме за тези пари!

  5. [email protected]
    #5
    Отговор на коментар #4

    Факт ли е че заради Орешарски,БСП и ДПС,проекта е бил спрян около две години заради крадене при тях?ФАКТ Е!И никой не е казал е всичко е наред,но когато има нещо добро направено,някой много обичат да изтъкват лошото.Нещо подобно се случва с КОВИД 19,постоянно се изтъкват лошите неща,които е довела карантината,и спада на бизнеса.НО удобно се забравя че другите държави пострадаха много повече ,и бизнеса им пропадна много повече от българския!

  6. Boso Garev
    #4
    Отговор на коментар #1

    Само едно ще те попитам - факт ли е, че трябва да връщаме пари по проекта, вместо изцяло да ни е подарък от ЕС? Или трябва всичко да се показва захаросано и да продължаваме да живеем в заблуда, че всичко ни е наред?

  7. Практик от София
    #3

    Към пост 1 svt Светльо, чисто по човешки ти съчуствам- дългосрочната ти задача изглежда свръх човешките сили...

  8. Animals As Leaders
    #2
    Отговор на коментар #1

    Абе на тебе не ти ли залютя на езика?

  9. [email protected]
    #1

    Е как да не ви се радва човек бе Медиапул,и на доброто ще намерите една лъжица катран да изсипете!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.