Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов откри завода за китайски автомобили на Гриша Ганчев

Премиерът се договорил с Пекин "поне милиард китайски инвестиции да дойдат" у нас за две години

68 коментара
Снимка: Ловеч Днес

Министър-председателят Бойко Борисов, придружен от отбор министри, откри официално завода на Гриша Ганчев "Литекс моторс" за производство на китайски автомобили “Грейт Уол” (Great Wall) край Ловеч.

“Дошли са инвеститори, наши много добри приятели, спомням си разговора си с премиера на Китай, в който договорихме, в рамките на тази и другата година поне милиард китайски инвестиции да дойдат в България”, каза премиерът, цитиран от Фокус. По думите му откриването на завода е стъпка в тази посока.

Всъщност основното финансиране за построяването на завода досега е от Корпоративна търговска банка, която притежава 8 на сто от проекта. “Литекс моторс” притежава останалите 92% . Китайската “Грейт Уол” предоставя технологиите за автомобилите. Към края на 2011 г. “Литекс моторс" е увеличила задълженията си към банката на Цветан Василев до 15.9 млн. евро. Като обезпечение на кредита е заложено цялото търговско предприятие с всичките му активи, показва справка в Търговския регистър.

Борисов заяви, че не може да не бъде щастлив когато открива предприятие, в което ще работят 200 българи (в момента в предприятието са наети 120 души). В един български град ще има работа за млади хора и възможност за развитие. Българският потребител ще ползва родно производство, посочи премиерът.

“Не мога да не се радвам, че и произведената тук продукция има лиценз за Европа (два от моделите на “Грейт уол” имат типово одобрение за продажба в страните от ЕС). Защото на всеки изнесен автомобил държавата също печели. Затова тези инвеститори са добре дошли в България. Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили. Сега ни остава още един ангажимент – да направим и църквата в с. Баховица, аз не съм забравил за този ангажимент”, каза още Борисов.

"Да помолим владиката да помоли началника да е с нас!", допълни той.

На събитието присъстваха и министърът на икономиката Трайчо Трайков, на социалната политика Тотю Младенов и на транспорта Ивайло Московски, директорът на “Грейт Уол” - Ван Фън Йн, китайският посланик и др.

Трайков коментира, че България е подписала меморандуми за сътрудничество и с други китайски провинции. Той припомни, че правителството е отпуснало 2.4 млн.лв за изграждане на пътя до завода.

Заводът край Ловеч се простира върху 500 дка, като инвестицията се оценява за над 113 млн. лв. В него ще могат да се произвеждат 50 000 автомобила годишно, с тенденция за 70 000. При достигане на пълния капацитет работните места ще достигнат 2000.

От октомври автомобилите на "Грейт Уол" се продават и на българския пазар. Цената на лекия автомобил модел Volex C10 е 16 380 лв., джиповете марка Steed-5 в зависимост от екстрите се движат от 27 хил. до 30 хил. лв. Продаваме средно по десет автомобила на месец, каза единият от столичните дилъри на марката. Интерес към колите има както от частни лица, така и от фирми.

До 2016 година китайската компания предвижда разработването и пускането на пазара в Европа на разнообразна гама от модели.

"Грейт Уол" е единственият китайски производител на автомобили, който в момента продава на европейския пазар, главно пикапи в Италия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

68 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #68

    ВКЛЮЧЕТЕ СЕ В ПОДКРЕПА НА ГРУПАТА ВЪВ ФЕЙСБУК ЗА СВАЛЯНЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И ИЗПРАВЯНЕ НА БОЙКО БОРИСОВ, ЦВЕТАН ЦВЕТАНОВ И ЦВЕТЕЛИНА ПРЕД СПЕЦИАЛИЗИРАН СЪД!   ВИЖТЕ В ГУГЪЛ КАКЪВ УРОД Е ТРОВИЛ И УБИВАЛ ДЕЦАТА ВИ А СЕГА ВИ УПРАВЛЯВА!   ГУГЪЛ - Бойко Борисов от Червен бряг до Ирак. ЧЕТЕТЕ  

  2. Анонимен
    #67

    Инвеститор-мутра,технология-Китайска,производител-българи.Бах маа му и хибрид.

  3. Анонимен
    #66

    Това е хубава новина за България. Дано този бизнес се развива и хората в региона на Ловеч профитират от добри и доходоносни работни места!!!

  4. Анонимен
    #65

    Повече от 1 г. от Лада-Рено и повече от 2г. от Кадилак в Германия, а не се намира никаква информация.

  5. Анонимен
    #64

    В същност преди се сглабяха Москвичи в Ловеч, а сега Греатуоли ... дано последните да се окажат по-качествени (ладите бяха технологии на фиат, а тези са японски технологии макар и поостарели). Явно сме обречени още много дълго време да гравитираме около соц кръгове на влияние и интереси и ще си патим. Защо Тойота си направи завод в Турция, а не при нас, защо Румъния я избра Рено пред нас (нали и ние сме сглабяли Рена едно време), защо Фолксваген предпочете Сърбия, защо Индия не си сглабя Татите при нас? Понеже Рено купиха Лада, а Моксвич фалира и остана само Китай от соц сферата.

  6. Анонимен
    #63

    До 60 – Възможно е. Доколкото знам в България се внасят китайски части за велосипеди, които се асемблират на български рамки и капли и по този начин се изпълва изискването на ЕС за % местно производство в един продукт. Така китайски стоки влизат в ЕС маскирани като произведени в ЕС – поне не съм чувал да сме залели пазара.

  7. Анонимен
    #62

    Няма ли най-после да се побликуват ТТ данни на това производство /страх ме е да го нареча автомобили/?

  8. Анонимен
    #61

    56 е дал точна информация за Автомобило-строенето в Б-я.Кратко допълнение-дори имахме разработено собственно купе за Фиат 124.

  9. Анонимен
    #60

    Вижте, да се произвежда по принцип не е лошо. Направили завод, работя - това добре. Има обаче нещо, което ми убягва. Нещо в детайлите. А именно как с това, което виждаме ще се произвеждат толкова много коли. Десетки хиляди!? Влизали ли сте в завод на БМВ например? Колко от агрегатите се внасят, колко се сглобяват, как се сглобява, колко са автоматизираните операции? Да не става въпрос за нещо друго - да се произвеждат няколкостотин автомобила годишно в България и по този начин да се осигури евтин достъп на колосален китайски внос в Европа без митнически ядове?

  10. Анонимен
    #59

    БРАВО, ДРУГАРИ УПРАВЛЯВАЩИ И НАСТОЯЩИ НАШИ БИЗНЕСМЕНИ! ДА ЖИВЕЕ БЪЛГАРО-КИТАЙСКАТА ДРУЖБА! И ТОЗИ БИЗНЕС ПРОБИВ ДЪРЖИМ НА ОПОНЕНТА НА ДР. БОЙКО, ДРУГАРЯ ГОЦЕ! КВО СТАВА С НАТО И ЕС?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.