Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов открива метро: Без Господ нищо не става. Бих добавил и ЕС

Премиерът преряза лентата на новата метро – отсечка, стигаща до подножието на Витоша

13 коментара
Борисов открива метро: Без Господ нищо не става. Бих добавил и ЕС

Метрото на София порасна с още една станция и вече жителите и гостите на столицата могат да пътуват до подножието на Витоша с подземната железница. Лентата на новата отсечка и метростанция "Витоша" бе прерязана от премиера Бойко Борисов и столичния кмет Йорданка Фандъкова в сряда предиобед, а от 14 часа тръгват и влакчетата.

Метростанцията, чийто дизайн е изцяло в зелено, заради близката планина, има седем изхода, единият от които води директно в мола "Парадайз".

Литургия при официалното откриване отслужи браницкият епископ Григорий и това даде повод на премиера да заяви, че "без Господ нищо не става, но аз бих добавил и без помощта на Европейския съюз", припомняйки, че участъкът и станцията са изградени с пари от оперативната програма "Транспорт". За строежа на 1.3 км метро са изхарчени 21 млн. евро, заяви министър-председателят.



"Като го умножим по курса са 42 млн. лева. Ако някой ми намери отсечка на метро в Европа под 80 млн. евро за километър, ще го наградим. Обикновено са около 100 млн. евро и нагоре", заяви Борисов.

Според данните на системата за предоставените от ЕС за български проекти средства ИСУН за новата отсечка на метрото са дадени веднъж 26 млн. лв. в първия програмен период и още 26.4 млн. лв. - в сегашния. Което е над обявената от премиера сума.

 "Когато влаковете са еднакви, системите за сигурност са еднакви, материалите, надзорниците, проектантите са еднакви как постигаме 21 млн. евро на км, те постигат над 80 млн. евро", попита той.

"Това е най-ясната съизмеримост. Всичко е под земята, релсите, контактните мрежи, влаковете са еднакви, разликата е 80 млн. евро на километър средно, 160 млн. лева", посочи Бойко Борисов. "Минах да видя, защото съм мнителен човек и действително е направено много хубаво", допълни той.

"Искам да благодаря на всички софиянци и на гостите за търпението, защото сега пак сме разкопали София по диагонал. След 2 години ще имаме уникални съоръжения, виждате колко народ ползва метрото", каза още министър-председателят.

Той също така пожела безаварийна работа на метрото и пожела поне 15-20 000 души на ден да го ползват.

С новата отсечка в София вече има 40 км метролинии с 35 метростанции. Участъкът ще спести над 70 тона вредни емисии годишно, посочват от общината.

Новата метростанция ще осигури бърз и ефективен транспорт на гъсто населената южна част на квартал "Лозенец" и нуждата от връзка с довеждащия градски транспорт до бул. "Черни връх" за обслужване на кварталите "Кръстова вода", "Драгалевци", "Гоце Делчев", "Хладилника", както по сегашните улици, така и по бъдещия бул. "Тодор Каблешков".

Заради въвеждането на метростанцията в експлоатация се правят промени на градския транспорт в района, които ще продължат до 31 декември, след което ще се анализира ефектът им.

Удължава се маршрутът на автобусна линия № 65 и се възстановява маршрутът на рейс № 98 от кметство "Железница“ до Зоопарка. Има и промени при някои от спирките.

Така столичното метро отново отсрами усвояването на еврофондовете и през този програмен период.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Jordan*
    #13

    Премиерът на тази страна е един набожен бивш комунист-атеист! Парите за метрото са наши и на европейските данъкоплатци и нито един лев не е даден от него или от неговите съ-партийци!

  2. ivancho ivanov
    #12

    Общото е Яворе(8), широтата, която липса във все още тогава селския размах на Кмета, голям българин - застрелян като и синът му обесен! Не се радвайте когато се краде, но се радвайте кгато се гради!

  3. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #11
  4. [email protected]
    #9

    хайде десебарчетата тука сега,да покажат,какво построиха всички десни кметове на СДС.И после ще покажем какво направиха кметовете на ГЕРБ.

  5. ivancho ivanov
    #7

    Трябва всека крачка напред, даже и малка, да подкрепяме, не глупашки да отричаме. В Неапол било метрото по-дълбоко, а бе радвай се българино, че имаш тук, при това много добро метро! Не забравяй, че си балканско чедо - Лондонското метро е основано през 1863 год.! Преди повече от век и половина, Будапещенското - преди 120 год.! Когато питат първият кмет на София Димитър Петков, колко широка да бъде новата ул. Гр,Игнатиев, отговорът му бил - "Колкото да се разминават два файтона"!

  6. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #6
  7. [email protected]
    #5

    Добре че беше Р@дан да стане метрото,иначе ГЕРБ нямаше да се справят. :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  8. AC/DC
    #4

    Егаси, за откриването на 1 километрова отсечка на метрото/което само по себе си никак не е лошо/ отиват кажи речи половината министерски съвет.Това освен ограничените интелектуални способности на нашия премиер издават и провинциалния му- от задния двор на Европа, селски манталитет. Досущ като на "наш Тошо".

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.