Борисов пое на ръчно управление опашката пред посолството в Лондон

Проблемите в другите европейски столици засега остават извън погледа му

Премиерът Бойко Борисов се зае лично да реши проблема с дългите опашки пред посолството ни в Лондон.

"Получих сигнали от наши сънародници за опашки пред консулската служба на посолството ни в Лондон", съобщи Борисов във Фейсбук.

Той обясни, че "незабавно" са предприети мерки. По разпореждане на външния министър Екатерина Захариев в консулската ни служба в Лондон ще бъдат командировани допълнително служители от МВнР в София, за да се осигури по-бързото обслужване на нашите граждани в Обединеното кралство.

"Същевременно други служители от състава на посолството ни бяха пренасочени по спешност в консулската служба, за да подпомогнат работата на консулите и техническите лица. Свързах се и с посланика на България в Обединеното кралство Константин Димитров, който вече трябва да е разговарял с българите на опашката", добави премиерът.

Опашките пред посолството ни в Лондон, а и в другите градове с големи български общности, са обичайна гледка през последните години, и е трудно обяснимо, че премиерът Бойко Борисов чак сега ги забелязва.

Преди няколко седмици Меdiapool публикува информация за системни проблеми с обслужването на български граждани в Лондон и други големи градове.

Български гражданин, който от години живее в британската столица, разказа пред Mediapool трудностите около подновяването на паспорта на детето си. Той първо звъни на телефона, посочен на сайта на посолството ни, но никой не вдига. Не се отказва и продължава още десет дни със същия успех.

Телефонът не отговаря в приемното време, нито сутринта, нито вечерта. На сайта обаче има опция за пускане на платена услуга СМС, с който да разбереш кога има свободен час за прием.

Мъжът решава да се възползва от тази възможност. Изпраща СМС, с което и плаща съответната сума, но така и не получава нищо. А след няколко седмици сам установява, че т. нар. услуга вече е свалена от сайта.

В крайна сметка по неофициални канали той разбира, че издаването на паспорт ще се проточи няколко месеца и решава да не ползва услугите на външно министерство.

Общото впечатление на българите в Лондон е, че служителите се държат "все едно сме им длъжни с нещо", сроковете за услугите достигат няколко месеца, а чакането и нервите нямат цена.

"Обикновено подобни сблъсъци се дължат на факта, че българите в чужбина имат нереалистични очаквания от консулствата от гледна точка на бързина", коментира дипломат пред Mediapool.

Освен това консулствата не издават паспорти, а само събират данните и ги пращат на МВР.

"После по дипломатическа поща готовите документи се връщат. Няма как да им кажат точно кога, защото не знаят. Отново по финансови причини няма редовна дипломатическа поща", допълва дипломатът.

Още от България