Борисов помогна и на Фандъкова с над 144 млн. лв. за околовръстното на София

Цената на километър вече надхвърля 24 млн. лв., а строителят е неизменно ГБС

През 2012 г. беше прерязана лентата на околовръстния път до ж.к. "Младост"

Премиерът Бойко Борисов реши да помогне и на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която ще се бори за рекорден четвърти мандат.

Двайсетина дни преди изборите и само ден след признанието на Борисов, че Фандъкова му се сърди, защото направил повече за Мая Манолова отколкото за нея, кабинетът отпусна над 144 млн. лв. за 6-те километра от околовръстния път на София между ж.к."Младост" и магистрала "Тракия".

Манолова е основният конкурент на Фандъкова на предстоящите местни избори според социологически проучвания. При обявяването на кандидатурата си в понеделник столичният кмет акцентира колко важен е този проект за града, а след решението на правителството написа на Фейсбук страницата си, че "завършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи".

Разширението на Южната дъга на околовръстното шосе започна по времето, когато Бойко Борисов беше кмет на София през 2006 г. Тогава цената на 1 километър излезе около 20 млн. лв., а днес вече надхвърля 24 млн. лв. За 13 години са построени около 10 километра на околовръстния път от бул. "България" до ж.к. "Младост". Строителят неизменно е "Главболгарстрой" на Симеон Пешов.

Строежът тръгва в началото на октомври

Плановете са строителството на участъка от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" да започне в началото на октомври и да приключи до 2 години, написа Фандъкова във Фейсбук.

В същото време в съобщението на правителствената пресслужба е посочено, че "в продължение на четири години ще са необходими общо до 144 598 366 лева" за изграждането на отсечката.

Средствата се отпускат от държавния бюджет, като ще бъдат осигурени от приходите от тол таксуването, чийто старт беше отложен за 1 март 2020 г.

"Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи", се казва още в правителственото съобщение.

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

Проектът

Новият участък от ж.к."Младост" до бул."Цариградско шосе" е последният от разширението на Южната дъга на Софийския околовръстен път.

Около 6-километровата отсечка ще бъде с по три ленти за движение в двете посоки, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе и две локални платна с тротоари към тях.

Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли при "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" ("ул. 406"). Ще бъдат изградени и три пешеходни надлеза и мостови съоръжения над реките Искър и Кална.

Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на електрически съоръжения, телекомуникации и други.

Ефектите

Участъкът е от голямо значение, защото осъществява връзка между магистралите "Струма" и "Тракия" с този от бъдещата магистрала "Европа" (пътят Калотина – София) към морските райони и границите с Турция и Гърция.

В резултат на изграждането на новия участък транзитният трафик ще бъде изведен от столицата, което ще подобри движението на транспортните потоци по трансевропейския транспортен коридор номер 5.

Освен това ще се подобри и безопасността на пътуващите, ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума.

Новите 8 км от околовръстния път

Йорданка Фандъкова написа във Фейсбук още, че съвместно с АПИ продължават работа по 8-те километра от околовръстния път от бул. "България" до магистрала "Струма" ( бившата "Люлин").

Сега на този участък се образува тапа, която води до километрични задръствания. Причината е, че движението от три ленти става в по една в двете посоки.

По тази причина авършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи", завършва постът на Фандъкова.

 

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: