Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов помогна и на Фандъкова с над 144 млн. лв. за околовръстното на София

Цената на километър вече надхвърля 24 млн. лв., а строителят е неизменно ГБС

20 коментара
През 2012 г. беше прерязана лентата на околовръстния път до ж.к. "Младост"

Премиерът Бойко Борисов реши да помогне и на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която ще се бори за рекорден четвърти мандат.

Двайсетина дни преди изборите и само ден след признанието на Борисов, че Фандъкова му се сърди, защото направил повече за Мая Манолова отколкото за нея, кабинетът отпусна над 144 млн. лв. за 6-те километра от околовръстния път на София между ж.к."Младост" и магистрала "Тракия".

Манолова е основният конкурент на Фандъкова на предстоящите местни избори според социологически проучвания. При обявяването на кандидатурата си в понеделник столичният кмет акцентира колко важен е този проект за града, а след решението на правителството написа на Фейсбук страницата си, че "завършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи".

Разширението на Южната дъга на околовръстното шосе започна по времето, когато Бойко Борисов беше кмет на София през 2006 г. Тогава цената на 1 километър излезе около 20 млн. лв., а днес вече надхвърля 24 млн. лв. За 13 години са построени около 10 километра на околовръстния път от бул. "България" до ж.к. "Младост". Строителят неизменно е "Главболгарстрой" на Симеон Пешов.

Строежът тръгва в началото на октомври

Плановете са строителството на участъка от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" да започне в началото на октомври и да приключи до 2 години, написа Фандъкова във Фейсбук.

В същото време в съобщението на правителствената пресслужба е посочено, че "в продължение на четири години ще са необходими общо до 144 598 366 лева" за изграждането на отсечката.

Средствата се отпускат от държавния бюджет, като ще бъдат осигурени от приходите от тол таксуването, чийто старт беше отложен за 1 март 2020 г.

"Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи", се казва още в правителственото съобщение.

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

Проектът

Новият участък от ж.к."Младост" до бул."Цариградско шосе" е последният от разширението на Южната дъга на Софийския околовръстен път.

Около 6-километровата отсечка ще бъде с по три ленти за движение в двете посоки, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе и две локални платна с тротоари към тях.

Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли при "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" ("ул. 406"). Ще бъдат изградени и три пешеходни надлеза и мостови съоръжения над реките Искър и Кална.

Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на електрически съоръжения, телекомуникации и други.

Ефектите

Участъкът е от голямо значение, защото осъществява връзка между магистралите "Струма" и "Тракия" с този от бъдещата магистрала "Европа" (пътят Калотина – София) към морските райони и границите с Турция и Гърция.

В резултат на изграждането на новия участък транзитният трафик ще бъде изведен от столицата, което ще подобри движението на транспортните потоци по трансевропейския транспортен коридор номер 5.

Освен това ще се подобри и безопасността на пътуващите, ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума.

Новите 8 км от околовръстния път

Йорданка Фандъкова написа във Фейсбук още, че съвместно с АПИ продължават работа по 8-те километра от околовръстния път от бул. "България" до магистрала "Струма" ( бившата "Люлин").

Сега на този участък се образува тапа, която води до километрични задръствания. Причината е, че движението от три ленти става в по една в двете посоки.

По тази причина авършването на Софийския околовръстен път е стратегически приоритет за София, по който работата задължително трябва да продължи", завършва постът на Фандъкова.

 

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

20 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Филка Русофилка
    #20

    Кopнeлa щo нe пpeдлoжи пapлaмeнтът дa cпpe цялaтa cтpoитeлнa дeйнocт зa избopитe? И мeтpoтo cъщo. И бeз туй кaндидaт-кмeтът нa cмaxнaтитe „cпacитeли“ нa Coфия кaзa, чe c мeтpoтo вeчe ce пpeкaлявaлo и щял дa нaблeгнe нa тpaмвaйнo-тpoтинeтния тpaнcпopт. :) Нaвpeмeтo пoлугpaмoтнaтa ни пoлитичecкa клaca oплю oфepтaтa нa бългapo-пopтугaлcкия кoнcopциум зa „Тpaкия“. Цeнaтa щeшe дa e 3 млн.дoл./км, щяxa дa нaпpaвят цялaтa мaгиcтpaлa, вкл. cъпътcтвaщaтa инфpacтpуктуpa c тexни пapи, т.e. c нитo 1 лв. дъpжaвни

  2. Коментарът е изтрит в 15:18 на 3 декември 2021 от автора.
    #19
  3. Бивши комунисти НЯМА!
    #18

    Абе каквото и да си говорим Фандъкова доста се потруди с даването на милиарди по обществени поръчки към под-под изпълнители. Ако знаете колко е трудно да намериш някой да строи срещу 80% кражба хехе. Модерна София я градят роми без опит и даскалка. Аз затова съм съгласен като Бойко каже АЗ построих. То си е голям труд да поръчаш нещо.

  4. Георги Илиев Митев
    #17

    Закон е думата на премиера-на другите нямай вера. Обичаме си диктатура-такива сме си по натура. Автор: Георги Илиев Митев. Потърпевш от полицията, военните, институции и граждани. Град София (2014).

  5. Kruger
    #16

    С уточнението, че това са пари на данъкоплатците, а не на някой друг. И важното е как ще се изхарчат. С кражби и некачествен резултат, както винаги досега???

  6. Bлaдo
    #15

    "помогна", ама ... в рамките на вътрешнопартийната взаимоспомагателна каса! ;-))) И няма нужда да се пита "ама коя е партията", защото бОко и фОндЮкова и преди (в бкп!), и сега (в гЭрБсп), и винаги са си били другарчета от една и съща партия ...

  7. ПИЧ
    #14
    Отговор на коментар #12

    Изтриха ме, затова ще го кажа накратко - блей си на воля, атънце, и си мисли, че ти и подабните ти сте си избрали овчаря, дояча и к0ляча...

  8. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #13
  9. Мазен Кумунис
    #12

    Аргументите са кратки и ясни! Цените се определят от оторизираните държавни служители, които разполагат за това с парите от бюджета. Ако си толкова мастит - кандидатирай се, убеди хората, спечели избори и ти ще разполагаш с бюджет и ще строиш магистрали по твоите цени! Ду андърстенд ми? Венсеремос! ;)

  10. ПИЧ
    #11
    Отговор на коментар #10

    Знам какво значи ПИЧ, както знам, че за ника ми (кайто е абревиатура) се хващат тези, дето нямат аргументи срещу казаното от мен! Ти понеже не си анонимен трол, а съвсем явен такъв, я ми обясни как се формират цените на пътното строителство у нас, че аз поназнайвам това-онова, ама друго си е да пиеш от извора... Може и да не ми цитираш комисионните за възложителя - тях ги знам! Е?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.