Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов се надява да ограничи със закон обжалванията на обществени поръчки

1 коментар
Борисов се надява да ограничи със закон обжалванията на обществени поръчки

Премиерът Бойко Борисов настоя за промени в Закона за обществените поръчки, които да доведат до спиране на безкрайните обжалвания. Той призова за това в четвъртък, докато инспектира ремонта на пътя Пловдив – Асеновград, който по думите му се е забавил с две години заради обжалване на обществената поръчка.

"Аз не съм доволен от това, че две години гинаха хора тук, заради тези безумни обжалвания на обществени поръчки. Този път вече щеше да е готов. От фирми – щатни обжалвателки, вече две години не можем да започнем обходите на Поморие и Ахелой. Тол системата – две години… Сега искаме нови влакове, нови мотриси да купим, ами те ще обжалват поне две години! На Кресна продължават да гинат хора", изброи Борисов и призова за обществен дебат по темата.

Това е втората сфера, в която управляващите искат ограничаване на съдебния контрол. Вече го направиха с обжалването на екооценки на важните инфраструктурни обекти. В момента този закон е върнат от президента за ново обсъждане от депутатите.

Само седмица след започването на ремонта на пътя Пловдив-Асеновград, който ще го превърне в 6-лентова магистрала, се оказа, че в движение има да се решават сериозни проблеми.

Така например в проекта, бавен две години заради обжалване, липсват локалните платна, които ще свързват с магистралата фирми като КЦМ, АГРА, Института за цветни метали и други, предаде БГНЕС. Те не са заложени в проекта, така че сега кметове на три общини в района ще трябва да изготвят геодезически проекти, които да предоставят безплатно на МРРБ, откъдето пък ще дойде финансирането. Трябва да се планират и две кръгови кръстовища на връзката на пътя с Околовръстното на Пловдив, както и на пътя за летището.

Борисов каза, че с придобития вече опит, е забелязал липсата още като е видял проекта, но така или иначе пари трябва да се намерят, за да стане пътят такъв, какъвто трябва да бъде.

Той сравни неговата натовареност с движението на Орлов мост и припомни на репортерите собствената им квалификация като "път убиец". От фирмата изпълнител се ангажираха всичко да стане готово, с допълнителните локали и възли, за първия учебен ден на 2018 година.

Министър Николай Нанков посочи, че кметовете на трите общини подготвят геологическите основи, а министерството ще проектира и локали на пътния участък, които не са били предвидени в първоначалния проект. Той съобщи още, че се подготвя и проект за кръгово движение, което в дългосрочен вариант да бъде преобразувано в пътен възел.

Разширението на пътя Пловдив – Асеновград до габаритите на магистрала се финансира от оперативна програма "Региони в растеж", докато локалите и кръговото ще се плащат от бюджета на пътната агенция, каза Нанков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Дядо ми Петър
    #1

    Той и бай ви Тошо - менторът, патронът и кумирът на Рапона - никой не го контролираше, ама видяхме как свърши.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.