Кметът на София Бойко Борисов показа размах и свали от разглеждане предложението на своята администрацията за поскъпване с 43 процента на билетите в столичния градския транспорт. Само преди два дни из комисиите на Столичния общински съвет започна да циркулира предложението на зам.-кмета Велизар Стоилов за вдигане на превозните документи от 0.70 лева на 1 лев.
В сряда сутринта пред БНТ Борисов отиде по-далеч и изчисли, че реалната им цена е “между 2.30 и 2.40 лева“. Малко по-късно същия ден, преди срещата си с президента на Реал (М) Рамон Калдерон на “Московска“ 33, кметът обяви пред пресцентъра си, че предложението се оттегля.
“Цената на билета за градския транспорт няма да се повишава от 1 май, както беше предложено. Ще я повишим, едва когато повишим качеството на услугата”, декларира Борисов.
“През следващите месеци предстои преструктуриране на градския транспорт, изготвяне на инвестиционна програма и закупуване на нови автобуси. Не е логично при не толкова добра услуга да повишаваме цената за превоз”, допълни той.
Последва ударно гласуване “против“ от страна на ГЕРБ по комисиите на СОС, които извадиха множество доводи, за да опровергаят заместника на Борисов. Стоилов, чийто подпис стои под доклада, пледира за по-високи цени заради поскъпналите горива, заплати, консумативи и договори с превозващите.
За последно билета в София се вдигна през пролетта на 2006 г., малко след като Борисов стана за пръв път столичен кмет. В сряда, в отговор на въпрос към него кога е било последното повишение, той отговори: “Преди много години“.
Всичко в рамките на статистическата грешка
Прибързаността и безсмислието в предложението за увеличаването на билетите прозря от докладите на шефовете на общински дружества в системата на градския транспорт. Те отчитат, че повишаването на цената с 43 процента ще доведе “евентуално“ с повишаването на приходите с 5 процента. Тази прогноза е в рамките на статистическата грешка. Дружествата логично отчитат бъдещ спад на приходите от билети заради значително по-високата им стойност.
Оказа се, че повишението на цените на картите с между 4 и 10 лева се иска, за да се осчетоводи общинска субсидия от 5 милиона лева.
Групата на ГЕРБ в комисията по транспорт остро разкритикува на шефа на Столична компания за градски транспорт (СКГТ) Николай Костов, че през последните 3 месеца е обявил най-различни "реални" цени на билетите. По време на обсъждането на бюджета на София, СКГТ оповести, че реалната цена е 0.83 лева. Само месец и половина по-късно тя нарасна на 0.98 лева.
“Защо не ни казахте, че ви трябват повече пари по време на обсъждането на бюджета?“, попита общинският съветник Екатерина Йорданов (ГЕРБ). “Защото не ни попитахте“, отвърна шефът на СКГТ.
В този общ дух на “разбирателство“ председателят на транспортната комисия Радослав Тошев (ГЕРБ) подложи на гласуване кметското предложение за отлагане и то се прие. Неговият призив бе нещата да не се правят на парче и да не се приема по-високата цена, която кметската администрация по-рано бе предложила.
От “Столичен електротранспорт“ заявиха, че трупат загуби от 400 000 лева на месец заради разликите между реалната и наличната цена на билетите.
Още през 2006 г. в СОС се дебатираше създаването на стратегия за развитието на транспорта в София и неговото преструктуриране. Нищо от пожеланията тогава не се е случило до този момент. Извън тяхната възраст, редовност, чистота, средната скорост на превозните средства в системата на “Столичен електротранспорт“ и “Столичен автотранспорт“ е около 10 км/ч.
Преди година стана ясно и че Столична компания за градския транспорт (СКГТ) все още не е влязла в час и с цените, на които отдава реклама върху своите превозни средства.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
104 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
спирам да си купувам билети.Администрацията на мутрата, като знае каква е цената на билетите в европейските градове,да се поинтересува и каква е цената на труда,пък и какъв е транспорта ,като чистота,закъснения и др. такива.Да не би пък, целта да е да се ползват маршрутките?Нали там интерес има председателя на СОС гербер. Прозрачно и честно управление другари.
как може да плащам пълна такса смет на място, където няма една кофа в близките 4-ри км, омръзна да плащам за услуги, които ги няма, да ти имам прозрачността на управление!
Бойко Борисов очевидно няма качества да управлява и по добре щеше да е ако си бе останал в МВР.В ЕС е по скъпо но ние сме на светлинни години от качеството на техния транспорт.Да не говорим че на запад рядко можеш да видиш правостоящи.Тук ,у нас,по автобусите хората се блъскат като животни и висят от вратите,мръсно е и мирише.Какво безобразие.Кога тази държава ще има качествени управляващи?
Шоплукът е едно тъпо, нахално племе. Тове е констатирано още когато Сф става столица /шоплук-околностите на Сф, но вече и самата Сф/. Имаха един все пак интелигентен кандидат-кмет, М. Заимов, ама "той бил гей, комунист", и не зная още какво. И шоплъкът си избра "Мъжа" /Мутрата/. Тъй че и 5 лв ще ви е малко /0.90лв като разподи за Тр, и 4.10 лв за мутрата и компания/
Гласувайте за него за премиер с довод, че "така поне няма да ни пипа цените на билетите" Тъпа сволоч, гласоподавателска!
Този човек дали може изобщо да изчислява. Да не му го е сметнала неговата половинка?
Развитият социализъм се оказа банкрутирало недоносче (освен цоциалната сфера)."Кметът Борисов изчисли цената на билета “между 2.30 и 2.40 лева“"
разбирам че цената на билета не може да стои непроменена, но 2,30 или 2,40 лева е определено неприемлива. общинските фирми могат да се управляват много по - ефективно и тогава и цената на градския транспорт ще бъде по - ниска. ако кмета наистина вярва в това което казва и го направи, то тогава той просто трябва да си ходи.п.с. пак го хващам борисов да подсъгва в интервюто, това му става навик вече !
"Споменатите от Борисов цифри отговарят на цените на билетите в повечето западноевропейски градове" - a kakvo 6te kajete susu suootno6enieto sus zaplatite v Zapadna Evropa? za6to ne napravite i minimalnite zaplati okolo 1000 evro, kakto e v razvitite zapandi durjavi, koito so4ite za primer? Citiranata fraza e absoluten cinizum i naglostta na tia hora me ostavia bez dumi!
Ебати смеха!!!!! 2.40 лвще си ходим пеша, с колело, с кола.....