Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов се повози по втората отсечка на софийското метро

18 коментара
Борисов се повози по втората отсечка на софийското метро

С много зяпачи, водосвет и тържествени слова в петък бе официално открита нова отсечка от софийското метро, която свързва националния стадион “Васил Левски“ и кв. “Младост 1“. Както отбеляза Франс прес, българската столица се сдоби с втори 6-километров участък на подземната железница 28 години след старта на строежа на метрото, при това без линията да е свързана с другата отсечка – от Централните хали до “Обеля“.

Оставащото трасе в момента се довършвало и ще заработи през септември – за празника на София, обеща столичният кмет Бойко Борисов пред струпалите се граждани. Тогава от “Младост“ до “Обеля“ ще се пътува за 20 минути, допълни той.

След като с президента Георги Първанов срязаха лентата на участъка, двамата си купиха билетчета и слязоха на метростанцията. Кметът бе запознат с пулта за управление на мотрисата и след това официалните лица, сред които японският посланик Цунехару Такеда, транспортният министър Петър Мутафчиев, дясната ръка на Борисов и председател на ГЕРБ Цветан Цветанов и др, се повозиха на влакчето, омесвайки се с гражданите.

Държавният глава само огледа станцията и мотрисата, хареса ги, но не се качи на влакчето.

Пътувайки по трасето на новия участък с генералния секретар на ЕНП Антонио Лопез Бойко Борисов каза, че са спазени експлоатационните изисквания и стандартните процедури, независимо че отсечката се открива четири месеца предсрочно. Всеки ден по-рано е облекчение за около 50-60 хиляди души, които ще ползват отсечката дневно, заяви кметът.

Транспортният министър пък посочи, че е от изключителна важност да се построи и продължението на новата отсечка до летище София,. При кандидатстването пред Европейския съюз по оперативната програма “Транспорт“ за пари за втория лъч на метрото от Централна жп гара до кв “Хладилника“ е обещана връзката с аерогарата. Затова сега ще се търси кредит, най-вероятно от Европейската инвестиционна банка, за да достигне трасето до летището, посочи Петър Мутафчиев.

Посланик Цунехару Такеда поздрави столичани за новата отсечка, изградена със заем от японското правителство. Той отбеляза, че е имало различни трудности, но те са били успешно преодолени.

До 2012 г. властите планират да построят втора линия и София ще разполага с общо 27 станции с дължина 27 км.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Станчо
    #19

    Защо не се повозите до Банкя и не си останете там. Само предизборен пиар си правите. София няма метро СОФИЯ ИМА 2 ОТСЕЧКИ!!! КАТО СЛЕЗНЕШ ОТ МЕТРОТО ВЪРВИШ ПЕША 30 МИНУТИ ЗА ДА ОТИДЕШ ДО ДРУГАТА ОТСЕЧКА ТОВА НИКЪДЕ В СВЕТА ГО НЯМА!Бойко моля те избави ни от присъствието си НЕ СТАВАШ!!!

  2. калун
    #18

    Не прави всичко което обещае.

  3. КОЦЕТО
    #17

    ние сме единствената страна в света ,която има не едно, а цели две метра.отново се прославяме.колко ли хубаво ще е докато се свържат всички отсечки на столичното метро .ще си имаме около 4 или 5 метра-чудо невиждано.но пък иначе ПРЕДИЗБОРНАТА РЕКЛАМА НА НАШИЯ КМЕТ СИ Я БИВА...

  4. y.yon
    #16

    kakvoto kaje - pravi go!

  5. pepi
    #15

    Хубаво е, когато нещо се направи. Не само Борисов, но и който и да беше прерязал лентата, все зле направен ПР щяхте да виждате. Дано от бързане не са прецакали качеството...

  6. Дядо
    #14

    "Борисов се повози по втората отсечка на софийското метро"Имало е телевизии, вестници, журналистки, камери, фотоапаратти, светкавици...Новината би трябвало да бъде:"И въпреки това Борисов не намери време, от много работа са доброто на столицата, и особено за боклука й, не намери време да се повози на метрото!"Ето, на това аз казвам новина. А другото ни е ежедневие - да се радваме на лицето и на профила му - ежедневно, а и по-често.

  7. ivancho
    #12

    Wzehte li po nyakoya gorichka sus zamenka? --aaa dobre ste napravili, bravo, che mai gorite veche svurshiha--- BSP-to gi razdade...ei tui pod masata.

  8. 07
    #11

    от казанчето да не изкочи ББ и да се похвали - ето пуснахме ти вода...този уж смешен Шварценегер, Човека-паяк и прочия супермен е опасна комунистическа твар, която още си пази партийната книжка на БКП- Нали няма да сте толкова наивни да му повярвате. А и подкрепящите го са също ченгета..Сега някои форумци ме обвиняват - аз съм от партия Гъбари-. Но какво ми предлагат- Гласувай глупако 07 за Синята коалиция.. Добре, покорно казвам аз - но тя не е още учредена... Няма значение , пусни бюлетината за

  9. загрижен
    #10

    Проблемът за българите е, че не ходят да гласуват или пускат недействителен глас. Така твърдият електорат на Доган от 700 000 хил души винаги гласува за него и спрямо общият процент пуснали глас за някой друг е винаги трети. Гласувайте за който и да е от големите политически сили и Доган няма да събере гласове за парламента или ще са много малко. 5 милиона имат право на глас и каква част от тях са 700 хил? Недействителният глас е същото, реално се намалява масата на гласовете от които зависи и от тях 700 хил пак са голям процент. А за малките партии няма смисъл да се гласува, защото те така или иначе няма да вляза и гласовете им ще се разпределят измежду всички влезли партии.

  10. reznat
    #9

    evala. umei6 da prai6 laf. erbab 4elqk si bate...

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.