Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов: Това ми е най-хубавият подарък - да гледам как се строи "Хемус"

На рождения си ден премиерът провери напредъка по строежа на магистралата

23 коментара
Борисов: Това ми е най-хубавият подарък - да гледам как се строи "Хемус"

"Това ми е най-хубавият подарък -да гледам как се строи магистрала "Хемус". Това каза премиерът Бойко Борисов, който на рождения си ден направи поредната проверка по напредъка по строежа на магистралата, която трябва да свърже София със Варна.

Проверката започна от разклона на Боаза и се излъчваше традиционно във Фейсбук профила на премиера. В "джипката" му, която управлява, се возеха заместник-министърът на регионалното развитие Николай Нанков, финансовият министър Владислав Горанов и медийният му съветник Севделина Аранудова.

"Джипката" на премиера се движи по натроешения камък и пръст на участъка от Бояза до Плевен. През цялото време Нанков му разказва как върви строителството. Премиерът със задоволство констатира напредъка. Разговорът преминава в шеги и закачки. Горанов, който е от Плевенско, се е "наместил" отзад и също е доволен.

От време на време автомобилът се спира, за да размени Борисов някоя сума със строителите. Премиерът се обръща към тях с думите - "Как е юнак, действаш ли?", "Добър ден наборе, да си жив и здрав" и т.н.

Строителите му махат. "Щом така махат, значи сме платили", отбелязва премиерът. Честитят му и рождения ден. "Нищо не съм взел да черпавам", отговаря им той.

"В скалата се прави път. Работниците са като пчелички. Бяхме тук преди месец и нещо. Има откоси по 20 метра. За Севера и Северозапада се работи на пълни обороти, както съм поел ангажимент. Другата седмица ще им покажем Ботевград – Мездра и Руженци и стартираме магистралния Монтана - Видин", изрежда инфраструктурните обекти Борисов.

"На всяка чупка правим мост. Тези мъже, където работят на тези скали, имат майки, жени и деца. Те са герои, за да карат по тези тежки скали. Това, ако спре, може да ме натъжи. После през всичко това ще се минава за половин минута и хората няма да могат да го видят. Милиони тонове земна маса и скала ще бъдат изкарани", допълва премиерът.

"Автомагистрали" вече е най-голямата строителна компания у нас

Изграждането на автомагистрала "Хемус" между София и Варна е топ приоритет на Бойко Борисов по време на третия му мандат. Той обеща пътят да е готов през 2024 г.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от село Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Цялата магистрала е с дължина около 420 км. Неизградената част започва от пътен възел "Боаза" и завършваща при село Белокопитово, край Шумен.

За строител на трасето без обществена поръчка беше избрана държавната компания "Автомагистрали". Тя получи на два пъти по 1.35 млрд. лв. с ДДС за изграждането на липсващите около 200 километра. Компанията сключи договори със строителни обекти за доставка на техника и услуги. Така по този иновативен начин се изгражда "Хемус".

Днес "Автомагистрали" е най-голямата строителна компания у нас благодарение на обектите, които получава от Борисов без поръчки. Този факт отбелязва Николай Нанков по време на разходката.

Само на "Хемус" работят 3000 - 4000 строители, казва Нанков. Ако се добавят и тези, които строят магистралите "Струма" (София- ГКПП Кулата), "Европа" (София - ГКПП "Калотина") техният брой ще е десетки хиляди, това е добре платена работа, допълва той.

На всеки 10 км археолози, после музей

Освен строителите, и археолозите работят активно по трасето, средно на всеки 10 километра има археологически обект. Борисов се интересува какво намират. Разгледа разкопки в района на бъдещия пътен възел "Боаза", където е открита пещ на 1100 години.

Повечето от откритите неща са от началото на първото хилядолетие преди Христа от тракийския и предтракийския период, обяснява Нанков.

"Всичко, открито тук, трябва да се заснеме и да се съхрани. После, като мине магистралата, може да се направи музей", отбелязва Борисов.

Прибирането на реколтата бави строежа на магистралата

Строителството на магистралата се бави и заради земеделците, за да може да си приберат реколтата, става ясно от разговора между Борисов и Нанков.

"С по 15 - 20 дена се забавяме умишлено, за да може, там където има жито, да се ожъне, да се прибере, защото е грехота да не го направят", казва Борисов.

Отбелязва, че така изпълняват ангажимента си към земеделците, въпреки че земите са отчуждени.

Всички в "джипката" са доволни от видяното. Консаттират, че местното население също е доволно и оценява направеното, въпреки че се е вдигнала пушилка от багерите.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

23 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. перо
    #23

    На четвъртият абзатц на вторият ред третата дума сгрешена ли е или не?

  2. Entdecken
    #22

    Как нема да е благодарен като гледа как се строи магистрала "Хемус" като със всяка копка в джобчето му влизат по неколко пачки - или общо поне 500 милиона от нашия бюджет отиват директно в офшорните му сметки все наши пари - за пенсионерите, за неродените деца, за заминалите деца и за заплатите на тези които все още работят на тази територия...

  3. trezwomislesht
    #21

    бБ трябва да постави една снимка на Т.Живков на входа и изхода на магистралата.По време на карантината от Ковид в някои ресторанти и скамейки на стадиони се появиха такива фотографии за да създадат впечатление за присъствие. България построи близо четвърт от тази магистрала още преди 45 години без средства от европейските фондове.До 1989г бяха построени 274км магистрали. Магистрала Тракия е 360км.

  4. trezwomislesht
    #20
    Отговор на коментар #10

    Костов ще остане завинаги в историята на България с разбойническата приватизация проведена по неговото управление и с негова благословия. Рано или късно доказателствата за участието му ще бъдат поставени пред съда на историята, а за някои неща няма давност, така че защо не и пред съда.

  5. trezwomislesht
    #19
    Отговор на коментар #15

    Не приказвай глупости. Пожарникарите се обучават в много повече неща от разликата теракол-гипс. Няма обект, който да получи разрешение за строеж, без да мине през доста щателна проверка от специалисти в служба ПБЗН.

  6. Kiril Kovatchev
    #18

    Ако Асфалт паша крадеше по-малко досега магистарлите щяха да са построени и да сме забарвили за тях.

  7. .text
    #17

    Айде сега, най-хубавият подарък... Най-хубавият подарък за Борисов са куфарите с пари и други подобни такси и отчисления от бизнеса. Хубав подарък са и калинките назчначени да управялват уж независими регулатори други държавни органи, чрез които се дои бизнесът. Въобще всеки който седи в тая кочина и плаща дори един лев данъм прави огромен подарък на Борисов и присъдружната му мафия.

  8. АСЕН ИЛИЕВ
    #16

    ...ЩО НЕ ИДЕШ У ПОНЕДЕЛНИК В ПИРОГОВ, ДА "ПРОВЕРЯВАШ", КАК ГАБРОВСКИ ПРАВИ МОЗЪЧНИ ОПЕРАЦИИ? :) ТИ СИ ДЯЛАН КАМЪК! И ПЛОЧКИ С ГИПС, НА ЛАМИНАТ, ЩЕ ЗАЛЕПИШ, СИГУРЕН СЪМ! :)

  9. АСЕН ИЛИЕВ
    #15

    АЙДЕ ДА Я СМЕНИТЕ ТАЯ ПЛОЧА С "МАГИСТРАЛИТЕ". МОЖЕ ДА "ПРОВЕРЯВА", САМО ТОЯ, КОЙТО ЗНАЕ! И МОЖЕ! И ЗНАЕ РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ТЕРАКОЛ И ГИПС, ПОНЕ! ..И Е ЗАКОВАЛ ПОНЕ 1 (ЕДИН) ПИРОН В ЖИВОТА СИ.

  10. Преслав
    #14
    Отговор на коментар #10

    Може пък да съм я чел ;).А Костов наистина ще остане в историята, там ще остане и крадливата шайка Бакърджиев, Софиянски, Йордан Цонев, Богомил Бонев, Христо Бисеров, Вилхелм Краус, Муравей Радев... и то май остана само Костов да не е крал като за последно, а? Генерали се раждаха за една нощ между краката на Хубавото Наде... друга "честна" синя икона която добре осребри участието си във властта. Та историята ще ги помни, няма съмнение в това.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.