Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Борисов заподозря “умишлен натиск“ над портовете ни

59 коментара
Борисов заподозря “умишлен натиск“ над портовете ни

Премиерът Бойко Борисов заподозря в неделя, че е оказван “умишлен натиск“ надолу над развитието на българските пристанища, същото политика била водена и срещу пътната инфраструктура.

През последните 20 години не се е работило за това България да бъде транспортен център, заяви Борисов пред журналисти по време на посещението си във Варна заедно с финансовия министър Симеон Дянков.

По думите на министър-председателя докато пристанищата в Гърция и Румъния са се развивали с бурни темпове с европейски средства, в България са вземани скъпи кредити за портовете ни. Вместо да се печели от географската им даденост, не е правено абсолютно нищо, допълни той.

Борисов даде за пример проекта за разширение на бургаското пристанище, който се изпълнява със заем от Японската банка за международно сътрудничество. “Изплащаме 16 милиона долара само от разликите в курса на йената спрямо долара, а лихвите се плащат допълнително от финансовото министерство“, посочи той.

Премиерът участва в среща, посветена на развитието на пристанищата в Лом, Русе, Варна и Бургас.

За пристанище в Лом е важно да бъдат изградени интермодален и зърнен терминали, посочи генералният директор на "Пристанищна инфраструктура" Евгени Москов. Първият ще струва около 30 млн. евро, вторият - 10-12 млн. евро.

В Русе е необходимо да бъдат реализирани три големи проекта, сред които изграждане на модален, зърнен и яхтен терминали, допълни Москов. По думите му е важно подобряването на връзката на крайдунавския град с Варна.

Бъдещето на бургаското пристанище е свързано с развитието на терминала за опасни наливни товари, където може да се съхранява и обработва сгъстен газ. От значение за порта е и създаването на нов контейнерен терминал. Портът няма зърнен кей, което бе посочето като проблем от шефа на пристанището Данаил
Папазов. За изграждането му са нужни 80 млн. евро, а за дълбоководен - други 45 млн. евро.

Папазов коментира и възможността за изграждане на терминал за течни товари, като за
плаващ кей се ползва стар кораб.

Зам.-министърът на транспорта Кичев съобщи, че вече е възложена поръчка за ремонт на единия кей във Фериботния комплекс край Варна. Това ще струва около 1 млн. лв. и ще приключи до шест месеца. По думите на Кичев има желаещи да вземат комплекса на концесия.

“Ако не вземем мерки, след две години влизат европейски разпоредби в сила, които ще ни задължат да питаме за всичко съседните държави, когато искаме да развиваме пристанищната си дейност“, допълни Борисов.

По думите му същата умишлена политика за натиск надолу е водена и спрямо пътната инфраструктура в страната и затова в момента в страната ни няма нито една изцяло завършена магистрала. Според него това ще се промени след дострояването на “Тракия“ в средата на 2012 г. До 2014 г. пък ще стартирала и магистрала “Хемус“.

Инфраструктурата ще е във фокуса на предстоящата визита на Борисов в САЩ в края на септември. Премиерът е поканен да участва в 65-ата сесия на общото събрание на ООН. Той ще се възползва от това и ще разговаря с представители на Китай относно интереса им към българската транспортна инфраструктура.

Преди около два месеца след посещение в Китай министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков съобщи за интерес на китайски инвеститори към концесионирането на български летища, които да поемат част от износа на Китай в Европа.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

59 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Огнебойко
    #65

    Той гради магистрали,метро "като слънце",пристанища.Добрува народът под мъдрото ръководство на лидера на ПП ГЕРБ.

  2. Хал хабер няма
    #64

    ячеСамо така

  3. Хал хабер няма
    #63

    държавата

  4. ххх
    #62

    Пристанищната реформа започна през 2000 г. с приемане на нов ЗЗМППРБ, обаче варненската мафия, включително каракапитан Пейчо Манолов поиска да определя кой да може да работи и да печели и промени така закона, че спря концесионирането на практика с изключение на няколко малки пристанища дадени на концесия. Разследвайте го - удълбочавания, случая "Хера", директорското място на сина му, дружбата със СТФ... А иначе са необходими на първо място отделни закони за морските пространства, за пристанищата и за река Дунав. От там промяна на концепцията, но няма кой.

  5. miko
    #61

    Ami za da trugne rabotata s pristanishtata purwo trqbva da se razberat s TIM .

  6. 123
    #60

    Да измираме ли????

  7. Ангел
    #59

    На господин Борисов му е виновна България и българите. Човече мина една година действай

  8. скептик
    #58

    абе,човекът не е наред.само може да дрънка и нищо друго.така става рушител на държавата.

  9. Коста
    #57

    Натискани са с цел евтина приватизацияСъщото е и при летищата - години наред не се позволяваще да се откриват линии извън СофияСега с триста зора Райан откриха в Пловдив, въпреки жестоката и подла съпротива на лобитата

  10. Факт
    #56

    Нека да се види какви поразии бяха направени в годините 1997-2001.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.