"Бош" разшири дейността си у нас и постигна продажби за 300 млн. лв.

Германската компания увеличи продажбите си с 46% за година

"Бош" разшири дейността си у нас и постигна продажби за 300 млн. лв.

Германската компания "Бош", която е сред водещите световни доставчици на технологии и услуги, приключва финансовата 2019 г.в България с продажби за над 297 млн. лв. (152 млн. евро). Това е ръст от над 46%в сравнение с предходната година, съобщиха от дружеството.

"През 2019 постигнахме силен ръстпоради увеличеното търсене на нашите продукти и услуги и бързия развой на активностите ни за разработка на софтуер. България продължава да бъде важен пазар за "Бош", което се потвърждава от скоростноторазрастване на новосъздадения ни инженеринг център в София. Той се оформя като глобален хъбза автономно шофиране и изкуствен интелект", заяви Михай Болдижар,генерален директор на "Роберт Бош" ЕООД и представител на групата за България.

Към края на миналата година броят на служителите на "Бош" в България е 430 души. Това е близо  100% ръст в сравнение с миналата година, постигнат благодарение на откриването на новия инженеринг център в София.

Българският офис на "Бош" дава предпазлива прогноза за настоящата бизнес година поради световната пандемия от коронавирус. "Въпреки че предвид настоящата ситуация очакваме предизвикателна година и в България, продължаваме да насочваме всичките си усилия към местния пазар и развитието на дългосрочния му потенциал", коментира Болдижар.

"Бош" ще даде принос в усилията за овладяване на пандемиятаот коронавирусчрез новоразработения бърз тест за Covid-19 и устройството за анализ Vivalytic. През 2020 г. компанията възнамерява да произведе над единмилион бързи тестове, а през следващата година да увеличи броя им на три милиона. Компанията произвежда и маски за лице и дезинфектанти в някои региони.

Глобален хъб за най-нови-софтуерни решения за автомобили

През миналата година компанията откри свойинженеринг център, в който инвестира 3.5 милиона евро. Той разполага с най-новите технологии и в него над250професионалистиразработват иновативни технологии за автомобилната индустрия. Те са в области като системи за асистиранена водача, автоматизирано шофиране и електромобилностза водещи световни производители.

Центърът работи в тясно сътрудничество с инженерните центрове на компанията в Германия, САЩ, УнгарияиРумъния. През 2019 екипът участва в над 40 международни научно-изследователски проекта.

Експанзията на "Бош Инженеринг Център София" ще продължи с привличането на висококвалифицирани софтуерни и хардуерни професионалисти и с проектния мениджмънт на глобални продукти. Компанията инициира програми за развитие на квалифицирани и опитни софтуерни инженери и подкрепя млади таланти.

Bosch.IO засилва позициите си в софтуерния бизнес

Други близо 200 служители работят в българския офис на Bosch.IO, която разработва решения за интернет на нещата (IoT).Екипът на Bosch.IO си сътрудничи с близо 30 000 софтуерни разработчици и експерти по изкуствен интелект в цялата група на компанията.

Служителите имат богат опит в различни сектори като търговия, енергетика, строителни технологии, селско стопанство, производство, потребителски стоки и мобилност.

"В разрастващата се глобална дигитализация на бизнеса и създаването на нови вериги настойносттавиждаме силно търсене на нашите високо мащабнии гъвкави IoT решения", казва Синиша Джукич, генерален мениджър на Bosch.IO ЕООД.

През първата половина на 2020 Bosch.IO разшири своя офис в София с над 800 кв. ми продължава да инвестира в развитието на служителите.

Стабилни резултати на всички дивизии на "Бош" в България

Всички дивизии на "Бош" в България показват стабилно развитие през миналата година.

Дивизия Автомобилно оборудване,  постигна планираните резултати за годината, като особено успешен е бизнесът на сервизно оборудване. През 2019г. за първи път са достигнати общо 50 Бош Кар Сервиза в партньорската мрежа. Общият бройна автосервизите, участващи в концепциите на Бош, като Bosch Car Service, Bosch Injection Systems и Bosch Braking Systems, в края на 2019 г. надхвърли 225.

През 2020 г. дивизия Автомобилно оборудване ще фокусира усилията си върху подкрепа на своите търговски и сервизни партньори с цел по-лесно справяне с предизвикателствата, пред които ни поставя пандемията. Сериозен приоритет остават и обученията за автосервизи и търговски партньори, където за първи път се имплементира изцяло електронна дистанционна форма с цел да се спести време и допълнителни разходи на клиентите.

Дивизия Потребителски стоки също се представя добре на българския пазар. Отчетен е ръст при продажбата на електроинструменти на компанията през миналата година и е лидер на българския пазар в този сегмент.

При домакинските уреди компанията затвърди позицията си на една от водещитемаркиу нас, като продажбите ѝ възлизат на 41 милиона лева (21.2 милиона евро) за миналата година. Това е ръст значително над средния за бранша.

Дивизия Термотехника, отчита двуцифрен ръст на оборота на българския пазар. Фокусните продукти, реализирали най-голям ръст за периода, са кондензните газови котли и битовите климатични системи. През 2019 дивизията направи и най-голямата си инвестиция за България – Център за обучение София, в който са вложени около 200 000 лева (102000 евро)в оборудване и съоръжения. Целта на Центъра е да ускори процеса на усъвършенстване на инсталаторите и сервизните партньори в сектора на термотехниката в България. Инвестирайки в обучението на своите партньори, компанията инвестира в бъдещето на бранша и подпомага бизнес сектора за едно по-добро ниво на услугите по сервиз и поддръжка на топлотехнологични уреди и системи.

Дивизията Сградни технологии също отчита ръст на продажбите през 2019 г.

Споделяне

Още от Бизнес