Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Божидар Димитров иска нов кораб "Радецки"

25 коментара

Директорът на Националния исторически музей Божидар Димитров предлага да бъде построен изцяло нов кораб "Радецки”, отговарящ на стандартите за плаване, вместо да се преоборудва стария. Бившият министър излага пространно позицията си пред Фокус, провокиран от изказване на министъра на културата Вежди Рашидов, че докато той е министър, корабът "Радецки” няма да плава, защото не иска втори "Илинден“.

"Действително, всеки отговорен човек би се замислил и особено държавната инспекция по корабоплаване, дали да пуснат на вода това, което наричаме кораб "Радецки”. Малко хора знаят, че всъщност кораб няма. Има един шлеп, наречен "Пловдив”, построен през 1952 година. В средата на 60-те години след масова акция на българските деца за събиране на средства за възстановяване на кораба, със събраните средства са изработени надстройките – каюти, комини, перила и т. н. на този шлеп. На шлепа няма монтирани дори корабни двигатели. За да се движи корабът, са му монтирали два танкови мотора от разоръжени танкове Т-55. Действително, да пуснеш такова корито, натоварено с деца, да плава по "тихия бял Дунав”, е изключително рискована операция”, коментира Божидар Димитров.

Той заяви и че не разбира защо непременно искат да плава музеят "Радецки”.

"Практиката по света е такива кораби като крайцера "Аврора”, английският кораб чудо на Викторианската епоха "Кралица Виктория” и много други, да си стоят закотвени на специален пристан и да служат като кораби-музеи, които могат да се посещават от брега.

"Ако искаме нашият кораб да плава, не е зле акцията на децата от Козлодуй да се пренасочи за изработване на нов кораб "Радецки”, вече истински, построен по всички изисквания на съвременното мореходство и отговарящ на всички стандарти за плаване по река Дунав”, каза Божидар Димитров.

По думите му много хора не знаят, че плаванията по река, в която само една част е плавателна, т. н. фарватер, е много по-трудно и много по-опасно, отколкото плаванията по море.

"Затова, ако искаме да имаме плаващ кораб с круизи по целия Дунавски басейн, би трябвало да построим нов кораб. Слава Богу, ние разполагаме с чертежите – оригиналът на кораб "Радецки” е бил дълъг 57.4 метра, широчината му е 17.5 м, газенето му е 1.15 м. Един такъв кораб не струва повече от няколко милиона лева. България има достатъчно корабостроителници – и на Дунав, и на Черно море – Варна, Бургас. Те биха могли да построят този кораб за нула време, съобразен с всички стандарти, с истински корабни двигатели, с истински корпус, а не – с фалшив и т. н.”, каза Божидар Димитров пред Фокус.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

25 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. История
    #25
  2. Елена
    #24
  3. умрял от глад
    #23
  4. аз
    #22
  5. аз
    #21
  6. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #20
  7. Efe
    #19
  8. Big Papa
    #18
  9. N
    #17
  10. Ironic90
    #16

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.