Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Браншовите брожения срещу зам.-министри на патриотите продължават

Превозвачи са против Ангел Попов, който ще отговаря за тежкотоварния транспорт

4 коментара
Браншовите брожения срещу зам.-министри на патриотите продължават

Срещу назначението на Ангел Попов за заместник-министър на транспорта се обявиха организации на превозвачи, като по този начин се разширяват броженията в бизнеса заради избора на неподходящи според различните браншове хора във втория ешелон на властта. Преди дни работодателски организации се обявиха срещу подготвяното назначение на скандалния бивш шеф на НЕК Красимир Първанов за зам.-министър на енергетиката, но това не попречи на премиера Бойко Борисов да го сложи на поста. Назначението му бе съпроводено с това на Ангел Попов.

"Господин Попов е представен като браншовик. Той е председател на организация, която от 2011 година потъна и въобще не е била по срещите в министерството на транспорта и при решаване на транспортните проблеми. Той се слави и като голям превозвач, но все още е собственик на фирма, обявена в несъстоятелност, която не е ликвидирана и на една фирма, която е без дейност", коментира Красимир Лалов, заместник-председател на Националното сдружение на превозвачите, пред БНР във вторник.

Според него транспортният бранш иска проблемите му да се решават от човек, с когото може да се работи. "И двете браншови организации, които представляват тежкотоварния транспорт, са декларирали, че с този човек не могат да работят поради редица причини, с които е запознат премиерът", каза Лалов.

"За да можем да излезем от тази голяма криза в международния транспорт, която се очертава при нас и която ще доведе до редица фалити, искахме да бъде назначен човек компетентен. Ще откажем въобще да работим с този човек. Фактите, които сме предоставили на премиера, които не са голо твърдение – там са нашите подписи, смятам, че ще натежат. Ние не сме кадровици. Ние искаме да работим и някой да работи с нас. Нашият бизнес, който е 20% от БВП, не е малко, е почти на 100% зависим от дейността на държавата. За нас не е безинтересно кой ще е начело на тази дружина, която ще се пребори за оцеляването на международния транспорт в България.

Сред фактите, изложени от превозвачите в писмото им до Бойко Борисов, се посочват и данни за злоупотреби от страна на Ангел Попов, уточни Лалов.

Преди няколко дни четирите големи работодателски организации възразиха срещу назначението на Красимир Първанов за зам.-министър на енергетиката. Те изпратиха писмо до премиера Бойко Борисов, който обаче очевидно не го е взел под внимание, защото в понеделник подписа назначението на Първанов, предложено от партията на вицепремиера Валери Симеонов НФСБ.

Бившият директор на НЕК Красимир Първанов се прочу през 2011 г., когато въпреки забраната на тогавашния си пряк началник - министъра на икономиката и енергетиката Трайчо Тройков подписа допълнение към споразумението с "Атомстройекспорт" за изграждане на АЕЦ "Белене", което доведе до голямо плащане по проекта, коствал милиарди лева загуби за държавния бюджет. Трайков нарече Красимир Първанов "национален предател" и го уволни, а премиерът Бойко Борисов подкрепи решението му, макар и не веднага.

Впоследствие стана известно, че Първанов е бил в конфликт на интереси – в неговия мандат НЕК е подписала предварителни договори за изграждане на централи за възобновяема енергия, а в същото време синът му е реализирал проекти за соларни паркове чрез фирмата си "Пи Енд Пи солар".

Не е ясно какви са мотивите сега на Първанов да се гласува подобно доверие и той да бъде одобрен от Борисов за зам.-министър.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Десен бесен
    #4

    Аз затова смятам, че няма да има никакви 4 години. Скандалите тепърва започват!

  2. Nikola Nikolov
    #3

    Лъсват червените подкръстни области на меркантилните търгаши-предатели , от бандата на престъпника-национален предател сыдэрав...Като матросовци на амбразурата се хвърлят нещастните таваришчи-путлеристи - в защита на рушняшките интереси !!! Зер , Белене и останалите проекти на путлер трябва да се налагат със зъби и нокти от тези майкопродавци !!!

  3. Елка Димитрова
    #2

    А,колко народ е завлякъл с пари?

  4. "Потънал" от всякъде ... ще "оправи" транспорта.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.