Британска компания си навлече критики с водка "Новичок"

Британската компания за спиртни напитки пусна Bristol Dry Gin пусна на пазара водка "Новичок" със 75% съдържание на алкохол. Компанията стана обект на резки крики и поднесе извинения за това, че не избрала най-подходящия момент за пускането на новата си марка.

Водката е кръстена на нервопаралитичното вещество, с което през март във Великобритания бяха отровени бившият руски двоен агент Сергей Скрипал и дъщеря му Юлия. Британските власти са уверени, че зад това престъпление стои Русия, която отрича да има нещо общо. След продължителен престой в болница Сергей Скрипал и дъщеря му се възстановиха, но в края на юни със същото вещество бяха отровени мъж и жена, която впоследствие почина.

Водка "Новичок" се появи в момент, когато британските служби и обществото са силно разтревожени от тези събития и трескаво търсят начини да противодействат.

Bristol Dry Gin съобщи, че водка "Новичок" излиза в лимитирана серия, след което производството ѝ ще бъде прекратено.

Компанията обясни, че рецептата е разработвана твърде дълго. Рекламния ѝ слоган е, че тази мека напитка със 75% алкохолно съдържание не е шега.

Разбираме също, че водката е достъпна в малки бутилки, които са "перфектни" за носене в чанта или бутилки за фитнес.

Компанията освен това рекламира водката като питие, което "подобрява настроението и понижава нивото на стрес.

Според представители на Bristol Dry Gin клиентите са реагирали много позитивно на новата водка.

На страницата на компанията във Фейсбук обаче се появиха множество негативни коментари.

"Извинете, но аз мисля, че е много нетактично давате такова название на алкохол. Това е сериозна ситуация", пише Дейвид Гилрой.

Друг потребител също смята, че е много неподходящо: "Жена, която не е виновна за нищо, почина, а мъжът е в критично състояние в болницата. Мисля, че си заслужава да преосмислите рекламната си стратегия".

Още от Бизнес

Очаквате ли обективно и пълно разследване на случая "Джи Пи груп"?