Британски журналист подаде жалба срещу дискриминацията на българи и румънци

Бившият разследващ репортер на ББС Джон Данциг, познат във Великобритания със статиите си за човешките права и Европейския съюз, публикува в блога си 13 причини, поради които е недоволен от статия на "Дейли мейл" за България и Румъния.

 

Тя излезе ден преди падането на трудовите ограничения за гражданите на двете страни на първи януари и създава впечатлението, че Островът ще бъде залят от имигранти.

 

Данциг се е свързал с Алина Матис от румънския всекидневник "Гъндул", с която опровергават едно по едно твърденията на британския таблоид.

 

Бюджетната авиолиния "Уиз еър" например отрича казаното от "Дейли мейл", че заради нараснало търсене е удвоила полетите си от София за Лондон. Двамата жулналисти са говорили и с български, и с румънски автобусни компании и агенции за работа. Те са цитирани от жълтия вестник да казват, че рейсовете за Обединеното кралство са претъпкани, а бъдещите имигранти са обучавани как да живеят на гърба на британската социална система. Но фирмите твърдят, че от "Дейли мейл" изобщо не са ги търсили.

 

Джон Данциг пише в блога си, цитиран от БТА, че е сезирал Комисията за оплаквания от пресата за това, че таблоидът е публикувал заблуждаваща информация, както и твърдения, които са дискриминационни спрямо граждани на други държави.

 

Регулаторният орган не може да налага глоби, но решенията му имат тежест във вестникарските среди, тъй като е ръководен от представители на големите британски издатели. Тези, които нарушават приетия от повечето издания етичен кодекс, са принудени да публикуват извинения, а редакторите им понякога могат да бъдат уволнени от своя работодател.

Още от Свят

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?