Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Британските туристи изхарчили най-много по време на ски сезона у нас

Дори турците са изпреварили руснаците по разходи, сочи проучване на Visa

0 коментара
Британските туристи изхарчили най-много по време на ски сезона у нас

Туристите от Великобритания у нас са били най-щедри в покупките си с карти Visa по време на ски сезона от 15 декември 2014 г. до 20 април 2015 г. Това показват данните на "Visa Европа" за българския пазар.

Веднага след тях се нареждат турските и гръцките туристи, докато руснаците, които през предходния сезон са били номер едно, изпадат от топ три. Обяснението е, че по-малко руски туристи са били на почивка у нас тази зима.

Британците са пръснали 8.6 млн. евро с карти Visa по време на ски ваканцията си в България. Това е с една четвърт повече спрямо предходния зимен сезон. Броят на трансакциите от британските туристи е нараснал с 27% и е надвишил 105 хиляди.

Голямата изненада са турските туристи, които са изхарчили с карти Visa у нас 7.15 млн. евро. Това е ръст от 52% спрямо предходния сезон. Броят на трансакциите се е увеличил с 23%. Така турските скиори изпреварват по тези показатели руските и гръцките туристи.

Въпреки нестихващата политическа криза в другата ни южна съседка гръцките туристи са направили покупки за 6.5 млн. евро с карти Visa у нас. Това е увеличение с 25% спрямо изминалия сезон, като броят на плащанията е нараснал с 37%.

Руските туристи са единствените, при които се отчита спад на общо платената сума и на броя на трансакциите. През изминалия ски сезон покупките, които те са направили с карти Visa в България, са намалели с 45% до 4.48 млн. евро, а броят плащанията е с една трета по-малък.

Сред държавите, чийто туристи предпочитат да прекарат зимната си ваканция по българските зимни курорти, са още Румъния, Македония, Сърбия, Косово, Албания, Босна и Херцеговина. Прави впечатление, че размерът на изхарчените от тези туристи средства с карти Visa отчита стабилен растеж от над 20 на сто, като македонските туристи са увеличили покупките си с 46%, а жителите на Косово – с 37%.

"Данните показват, че чуждите туристи ценят сигурността, удобството и бързината на електронните разплащания при посещенията си в България. Ние разполагаме с бранда, мащаба и надеждността да помогнем на българския бизнес в борбата за привличане на повече туристи", коментира Красимира Райчева, мениджър на "Visa Европа" за България.

"Visa Европа" е компания за технологични разплащания, работеща в 37 държави в цяла Европа. "Visa Европа" обработва повече от 16 млрд. трансакции на стария континент годишно. В най-натоварените периоди, компанията обработва 1627 трансакции в секунда. Към момента Visa има над 500 милиона карти в Европа, като 1 на всеки 6 евро, изхарчено на континента, е с такава карта. Общият потребителски разход с карти Visa надхвърля 2 трлн. евро на година, а средствата, похарчени в точката на продажба достигат 1.5 трлн. евро.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.