Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брускети “Марети“ глобени за заблуда, че са италиански

18 коментара

Глоба от 231 300 лв. за шуменската фирма “Итал Фууд Индъстри“, произвеждаща брускетите “Марети“, наложи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Наказанието е заради това, че компанията подвеждала с рекламите и опаковките си, че става въпрос за италиански проект, съобщиха от антимонополния орган в четвъртък. Санкцията представлява процент от оборота на дружеството.

КЗК се е самосезирала заради излъчваните рекламните клипове на продукта в българския телевизионен ефир. Производството установило, че те са заблуждаващи, което е форма на нелоялна конкуренция, забранена поради негативния ефект, който оказва или може да окаже както върху отношенията между конкурентите, така и върху икономическото поведение на потребителите.

Комисията счита, че добросъвестното поведение е изисквало производителят ясно да посочи българския произход на продукта. След анализ на всички установени форми и елементи на рекламните клипове на брускети “Марети” КЗК приема, че цялостното впечатление, което създават рекламните послания, насочва към идеята, че се касае за вносен продукт – италиански.

Рекламните клипове са базирани изцяло като сюжет и замисъл върху елементи от италианската култура, език и самобитност. Същото впечатление създават и надписите на основните съставки на различните видове брускети.

Комисията приема поведението на ответното дружество за нарушение на добросъвестната търговска практика, в резултат на което са пренебрегнати основни принципи на конкуренцията и пазара. За подобни нарушения наказанията следва да имат както санкционен характер, така и превантивна функция.

При определяне на санкцията КЗК е взела под внимание периода на нарушение от над 2 години, неограничения кръг лица, до които е достигнала процесната реклама, както и икономическото състояние на ответното дружество.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

18 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. А ПРОПО
    #19

    била ядосана от сполучливата реклама и си е отмъстила с тази глоба...Къде-къде по-добра е рекламата за Карнобатската, озвучавана от нашето министърче Стефчо Данаилов !!!

  2. Дядо
    #18

    Дали някому по света ще хрумне, с рекламна цел, да лъже хората, че произведеното от него е българско? Смях в залата:) Звучи като виц, нали? А защо?Защо хората налитат, като мухи на мед, на нещо "японско", "германско", "made in USA" дори, а си счупват краката да търчат - далеч от неща с надпис "made in Bulgaria"? И има ли това връзка и наложилото се вече у нас понятие "ментета"? И не е ли крайно време да се замислим, колко това наше плитко хитруване вреди за лицето (имиджа) ни пред света? В дългосрочен план.

  3. anetaka
    #17

    Не съм гледала рекламите, но самите брускети, особено тези със спанак, са много сполучливи. Харесват ми. Купувам си. Въобще не ме интересуват чие производство са. Много се радвам, че са български. А самите реклами, независимо за какво, само промиват мозъци. Дистанционното веднага влиза в действие щом се появят рекламите.

  4. хехе
    #16

    ами аз много добре разбрах какво има предвид "а пропо"

  5. Ташко
    #15

    Само ни пързалят.--------Не те знам коя си...

  6. ск
    #14

    пишете човешки!Като прочетеш постинга на "а пропо" виждаж,че една пропусната сричка изменя напълно това,което е искал да каже!И не се разбира харесва или не харесва ламбо!

  7. икономист
    #13

    Във съда ще паднат, защото е много трудно доказуемо "внушението" на рекламата. Просто КЗК са инструктирани да пълнят бюджета и трябва да си измукват от пръстите мотиви за глоби. Чудя се дали ще глобят например Лукойл, НЕК, ВИВАКОМ, Топлофикациите и др монополисти заради злоупотреба с монополно положение? Няма защото там са ортаци на ББ.

  8. перпетуум мобиле
    #12

    Правилно решение! Рекламата може да е хубава, но е подвеждаща! А продуктите, който ги харесва, да ги купува, те не са забранени.

  9. mariika
    #11

    ...kade beshe KZK togava, a?

  10. Петре Дърдор
    #10

    Важното е да са вкусни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.