Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел дава пари само за довършването на магистрала "Струма"

Одобрени са тройно повече железопътни отколкото пътни магистрали

13 коментара
Брюксел дава пари само за довършването на магистрала "Струма"

Магистрала "Хемус" засега няма да се строи с европейски средства. Европейската комисия (EK) дава 673 млн. евро за доизграждането на липсващите 62 км от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, става ясно от съобщение на ЕК.

Страната ни ще получи общо 1.6 милиарда евро безвъзмездна помощ от европейските фондове за подобряване на транспортните връзки до 2020 г., след като ЕК одобри новата оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".

Тя е с бюджет от 1.9 млрд. евро. От тях 1.6 млрд. евро са от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) и Кохезионния фонд, а останалата част са от държавния бюджет. По 673 млн. евро отиват за пътни и жп проекти, за метрото и интермодални терминали – 425 млн. евро, за "умни" транспортни системи – 68 млн. евро, а останалите 47 млн. евро са за техническа помощ.

"Изграждането на нова инфраструктура ще стимулира българската икономика в период на нисък растеж. В дългосрочен план по-добрите транспортни връзки ще създадат нови бизнес възможности и ще намалят разходите за превоз на стоки", каза еврокомисарят по регионално развитие Корина Крецу.

Тройно повече жп магистрали от пътища до 2020 г.

Най-значителна част от средствата по 673 млн. евро са предвидени за изпълнението на пътни и жп проекти. Въпреки че парите са разделени поравно е заложено да бъдат направени тройно повече железопътни от пътни магистрални участъци. Причината е в скъпия тунел през Кресненското дефиле.  

От пътните проекти се залага на довършването на липсващите 62 км от магистрала "Струма", като за тях ще отидат почти всички пари. Връзката е ключова за европейския коридор от Германия до Солун в Гърция. Едва след изиграването на търговете за тази магистрала може да се договарят други магистрални отсечки в зависимост от освободения ресурс, става ясно от съобщението на ЕК.

В списъка на чакащите са първите 60-километра от магистрала "Хемус" от Ябланица до разклона за Ловеч, както и тунелът под връх Шипка.

Според плановете с 673 млн. евро трябва да се модернизират и построят нови жп линии с дължина от 190 км, е посочено в съобщението на ЕК. Заложено е довършване на железопътната "Тракия" с отсечките София - Септември и Пловдив - Бургас. Освен това ще продължи програмата за модернизирането на основни жп гари.

За софийското метро – 425 млн. евро

За изграждането на софийското метро са предвидени 425 млн. евро. Те са за строежа на най-трудния подземен участък от третия лъч от театъра "Зад Канала" до пазара в Красно село.

В момента тече търга за избор на изпълнител, като плановете са, ако няма обжалване на процедурата на пролет строителството на метрото да започне.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

13 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. brambar
    #13

    Ох, колко ми е кеф. Една добра новина да чуя и аз. Сега ще питам Борисов какво ще реже. Оная ми работа най-много да пореже.

  2. boby1945
    #12

    Какво са забравили ТИР-овете от пристанището в Солун в Букурещ? Виж ако думата ти е за ТИР-овете от Турция и за Турция, друг въпрос... :-)

  3. nik
    #11

    До разклона между В. Търново и Русе магистралата е 100% европейско трасе. От Атина, през Солун, София, а също от въпросния разклон, до Русе. Това трасе трябва да е поне скоростна отсечка /до Русе/ И от там - Букурещ, към Молдова, Украйна, Полша, Латвия, Литва, Естония, Финландия... Тировете от солунското пристанище към Букурещ откъде да минават?

  4. Alan Smithee
    #10
  5. Коментарът е изтрит заради реклама или спам.
    #9
  6. Borisov
    #8

    няма пари за магистрали ,но има за жп линии - много по стратегическа инфраструктура . затова е напъна да се съсипе и разпродаде на наши другари БДЖ . По новите релси ще карат влакове щастливи комундета.

  7. Boriana Boneva
    #7

    много добре. Бойко сега ще се префасонира от магистралчик в железничар-машинист. Нищо лошо. Бащата на Симеончо, с който той си хортува няколко години, е обичал да кара влак. Лошото е, че при железниците не може толкова да се краде. Да задигнеш цяла траверса някак се вижда повече. Приятелките кръгове на този и онзи ще опосталеят.

  8. Ген. Иван Колев
    #6

    До 2: Като допълнение към написаното от Kruger и изразеното недоумение "Не е ясно обаче какво става от София на север - към Видин и към Сърбия - Ниш". Сърбите строят от Ниш към границата. По нашенско чЕкаме вече нам си колко десетилетия нЕкой да даде за пътя София - Калотина. Да напомня - сърбите още не са в ЕС и не чЕкат, а строят.

  9. Kruger
    #5
  10. Коментарът е изтрит в 18:36 на 28 март 2022 от автора.
    #4

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.