Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел иска пътната агенция да отсее екипа си

7 коментара
Брюксел иска пътната агенция да отсее екипа си

Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) да прецени има ли нужда от всичките си служители – това е една от препоръките на Главна дирекция "Регионална политика" към Европейската комисия, съобщиха за Mediapool от ръководството на агенцията.

Агенцията ще трябва да анализира дали в някои от звената си има повече хора от необходимото или пък някъде не достигат, както и да прецени дали са необходими всички сегашни позиции.

Девет часа в четвъртък е продължила проверката на Брюксел в пътната агенция, съобщиха от там. Дирекцията се е интересувала дали и как са въведени плановете за действие, укрепващите системи за управление и контрол на агенцията, както и за изпълнението на препоръките на международната одиторска компания KPMG за извършената реорганизация.

Окончателните резултати от проверката ще бъдат огласени в началото на март, каза Иван Атанасов, председател на Надзорния съвет на НАПИ. Разбира се, целта на всяка проверка е да открие има ли нещо несвършено, къде какво има да се подобрява, но от мисията на ЕК заявиха, че екипът ни е свършил огромна работа за кратко време, каза още Атанасов

От оценката на ГД "Регионална политика" за свършеното в НАПИ зависят замразените европейски пари за пътни проекти по програма ИСПА – 111 млн. евро за магистрала "Люлин".

В НАПИ очакват всеки момент да пристигне решение на Брюксел за търговете на магистрала "Тракия", което било подготвено, но още не е изпратено. Те бяха спрени от ЕК в края на м.г. след като един от чуждестранните участници се оплака, че условията в конкурсите дават предимство на българските фирми – "Главболгарстрой", 'Трейс груп" и "Холдинг Пътища".

Най-вероятно от Брюксел ще поискат търговете за двете отсечки на магистралата да се повторят с облекчени условия. Дори ЕК да реши да пусне конкурсите без да ги анулира, избор на изпълнител ще има най-рано в средата на април.

Това убива всякакви шансове на правителството в рамките на сегашния си мандат да свърши нещо съществено за дострояването на 'Тракия". Миналата година премиерът Сергей Станишев се хвалеше, че трасето ще е готово до изборите, а от бюджета бяха заделени 300 млн. лева за целта.

Сега, когато това обещание не е спазено, някой трябва да поеме отговорност, заяви от трибуната на Народното събрание Евгени Чачев (ДСБ) в петък.

Той обвини премиерът, че е назначил ръководство на НАПИ, което да запази монопола на турските и българските фирми в пътното строителство у нас.

По думите на депутата, 40% от финансовия ресурс на ЕС за пътища се усвоява от турски фирми.

Станишев заяви, че критиките на Чачев са неоснователни, а новото ръководство на НАПИ е положило много усили да промени работата в агенцията и да възстанови авторитета ѝ.

Станишев отхвърли още твърденията, че на правителството му липсва стратегическа визия за развитието и модернизирането на пътната инфраструктура в страната.

Три работещи документа имало в момента – стратегията за устойчиво развитие на България на Министерството на транспорта от 2007 г., националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България и оперативния план за изпълнението ѝ за периода 2006-2015 г. на Министерския съвет от юни 2006 г., както и стратегията за развитие на транспортната инфраструктура на България до 2015 г., изготвена също от транспортното ведомство.

Остава загадка обаче защо с толкова много "работещи документа" в България няма нито една завършена магистрала.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Веско Георгиев
    #8

    Брюксел да не би да поискат пътищари да работят в агенцията? Засега има граничари, химици, географи и милиционери

  2. тъмно син
    #7

    Какво очаква уважеемият г-н Чачев:Станишев да си посипе главата с пепел?Къде се е чуло и видяло по нашите земи,комунист-при това потомстван,да каже че в критиките има доста неща които са верни,и че по тази причина Брюксел ни спря 100-тици милиони Евро?Та нали Станишев пригласяше на Гоце,че България е жертва на бюрократите от ЕС в името на предстоящите избори за Европарламент

  3. aman
    #6

    "стратегията за устойчиво развитие на България на Министерството на транспорта от 2007" това най-вероятно е сбъркано, иначе ще е поредното недомислие - всяко министерство с отделна стратегия за устойчито развитие на България?!

  4. STEFAN D-R D TCHOLAKOV-SV
    #5

    Смърт с белезници на гърба30 януари 2009 / News.dir.bg-http://dnes.dir.bg/2009/01/30/news3928264.html-5 минути с белезници на гърба са достатъчни, за да убият всеки здрав човек. Бързата смърт от позиционна асфиксия (задушаване) при арест засега е рядко срещана у нас, но в САЩ вече са доказани 22 такива случая в последните години, съобщиха експерти по съдебна медицина у нас, съобщава в. "24 часа". Най-вероятно това е причината, довела преди дни и до смъртта на арестанта Пламен Куцаров, която разтърси

  5. ЕУ
    #4

    Тракия на правилен европейски изпълнител най- сетне.

  6. realist
    #2

    sasipaxa edna rabote6ta agencia,po vremeto va g-n Georgiev se rabote6e sega samo q sasipvat .

  7. DA...
    #1

    TOCNO TAKA XORA KOITO RABOTQT GI MAXAT I SLAGAT SLUGI ZA DA IM VAR6AT .SEGA NE SE RABOTI A PRE4I,

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.