Брюксел иска пътната агенция да отсее екипа си

Брюксел иска пътната агенция да отсее екипа си

Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) да прецени има ли нужда от всичките си служители – това е една от препоръките на Главна дирекция "Регионална политика" към Европейската комисия, съобщиха за Mediapool от ръководството на агенцията.

Агенцията ще трябва да анализира дали в някои от звената си има повече хора от необходимото или пък някъде не достигат, както и да прецени дали са необходими всички сегашни позиции.

Девет часа в четвъртък е продължила проверката на Брюксел в пътната агенция, съобщиха от там. Дирекцията се е интересувала дали и как са въведени плановете за действие, укрепващите системи за управление и контрол на агенцията, както и за изпълнението на препоръките на международната одиторска компания KPMG за извършената реорганизация.

Окончателните резултати от проверката ще бъдат огласени в началото на март, каза Иван Атанасов, председател на Надзорния съвет на НАПИ. Разбира се, целта на всяка проверка е да открие има ли нещо несвършено, къде какво има да се подобрява, но от мисията на ЕК заявиха, че екипът ни е свършил огромна работа за кратко време, каза още Атанасов

От оценката на ГД "Регионална политика" за свършеното в НАПИ зависят замразените европейски пари за пътни проекти по програма ИСПА – 111 млн. евро за магистрала "Люлин".

В НАПИ очакват всеки момент да пристигне решение на Брюксел за търговете на магистрала "Тракия", което било подготвено, но още не е изпратено. Те бяха спрени от ЕК в края на м.г. след като един от чуждестранните участници се оплака, че условията в конкурсите дават предимство на българските фирми – "Главболгарстрой", 'Трейс груп" и "Холдинг Пътища".

Най-вероятно от Брюксел ще поискат търговете за двете отсечки на магистралата да се повторят с облекчени условия. Дори ЕК да реши да пусне конкурсите без да ги анулира, избор на изпълнител ще има най-рано в средата на април.

Това убива всякакви шансове на правителството в рамките на сегашния си мандат да свърши нещо съществено за дострояването на 'Тракия". Миналата година премиерът Сергей Станишев се хвалеше, че трасето ще е готово до изборите, а от бюджета бяха заделени 300 млн. лева за целта.

Сега, когато това обещание не е спазено, някой трябва да поеме отговорност, заяви от трибуната на Народното събрание Евгени Чачев (ДСБ) в петък.

Той обвини премиерът, че е назначил ръководство на НАПИ, което да запази монопола на турските и българските фирми в пътното строителство у нас.

По думите на депутата, 40% от финансовия ресурс на ЕС за пътища се усвоява от турски фирми.

Станишев заяви, че критиките на Чачев са неоснователни, а новото ръководство на НАПИ е положило много усили да промени работата в агенцията и да възстанови авторитета ѝ.

Станишев отхвърли още твърденията, че на правителството му липсва стратегическа визия за развитието и модернизирането на пътната инфраструктура в страната.

Три работещи документа имало в момента – стратегията за устойчиво развитие на България на Министерството на транспорта от 2007 г., националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България и оперативния план за изпълнението ѝ за периода 2006-2015 г. на Министерския съвет от юни 2006 г., както и стратегията за развитие на транспортната инфраструктура на България до 2015 г., изготвена също от транспортното ведомство.

Остава загадка обаче защо с толкова много "работещи документа" в България няма нито една завършена магистрала.

Споделяне

Още от Бизнес

Трябва ли да се приеме гласуване по пощата и видеонаблюдение в секциите?