Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел прие жестоки глоби за коли с СО2 над нормата

10 коментара
Брюксел прие жестоки глоби за коли с СО2 над нормата

Производителите на автомобили, които не намалят до 2012 г. излъчваните емисии на въглеродния двуокис в рамките на 130 грама на всеки километър пробег, ще бъдат глобявани с по 20 евро за всеки грам над тази норма. Това предвижда одобрения от Европейската комисия в сряда план за намаляване на парниковите емисии от автомобилите.

Ако автоиндустрията не се съобрази в новите мерки и до 2015 г., санкцията се стане 95 евро за всеки грам над определената норма.

Решението на комисията обаче беше веднага оспорено както от автомобилната индустрия, така и от природозащитните организации.

"Грийнпийс" и "Приятели на Земята", коментираха, че Брюксел е отстъпил от първоначалните си амбиции да бъде лидер в борбата с климатичните промени и приетото решение е чиста проба "лицемерие". Искането на еколозите беше максималната норма да е най-много 120 г/км, а когато е повече, глобите да са още по-сериозни.

Френският концерн "Пежо" пък определи мярката като "антиекологична, антисоциална, антиикономична и антиконкурентна". Тяхното недоволство идва заради това, че на практика комисията не задължава компаниите да произвеждат "по-чисти" коли, а позволява "да си плащаш, за да замърсяваш".

Германската автомобилна индустрия пък обвини Еврокомисията, че прави реверанс към френските и италианските производители, но също така и подпомага косвено неевропейските концерни. BMW и "Мерцедес" произвеждат мощни коли, които изхвърлят много въглероден двуокис, докато френските и италианските производители са специализирани в направата на малки и по-екологични машини.

Глобите ще доведат до милиарди евро глоби годишно, а това ще намали инвестициите в нови технологии, които биха допринесли реално за намаляване на вредното влияние върху климата, смятат от BMW и "Мерцедес". Мерките ще помогнат на чуждите производители, които ще оскъпят автомобилите си и ще прехвърлят цялата тежест на потребителите, но реално няма да плащат глоби като европейските компании, коментират германците.

Срещу решението на комисията официално протестира и германският канцлер Ангела Меркел. Тя коментира, че то не е икономически изгодно и целенасочено удря германската индустрия. Представителите на Берлин още от началото бяха остри противници на плана. Еврокомисарят по индустрията Гюнтер Ферхойген до последно се опитваше да убеди колегите си в нецелесъобразността на предложението на Ставрос Димас. Германският министър на околната среда Зигмар Габриел също протестира срещу решението на комисията. По думите му то не прави нищо, за да спаси климата, а напротив ще откаже много германци от общата цел за борба с глобалното затопляне. Габриел беше категоричен, че страната му ще се бори до последно за това решението да не влезе в сила.

За да стане директива на ЕС, то трябва да получи одобрението и на страните членки.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Сашо
    #12

    Въглеродният двуокис няма нищо общо с промяната на климата. Зелената растителност "вдишва" СО2 и "издишва" О2, който ни крепи живи нас, бозайниците. Продажни и/или пишман "учени" свободно интерпретират съществуващи статистики, избирателно въвеждат данни в компютри и получават климатични модели по политпоръчка. Само и само да се убедят овцете, че като ги стрижат допълнително и с въглероден данък, то това е за тяхно добро.

  2. ???
    #11

    Може ли някой да каже колко CO2 произвежда 1 човек изминавайки 1 км. ?

  3. kkk
    #10

    Prav si che zelenite rastenia dishat CO2 ama vie izsekahte zelenite rastenia taka che sega prudnia shte dishate.

  4. Умен
    #9

    Ех, чел си разни зловредни бестселъри, нали. Как може сега да бръщолевиш такива глупости?!

  5. kosio
    #8

    Какъв пробег? В софийските задръствания разходът се мери в л/час. И CO2-то трябва да е на час :-)

  6. изследовател
    #6

    Като не разбираш нещата си трай, а недей да пишеш глупости!

  7. Рони
    #5

    трябва да се ограничават, но по добър подход е стимулирането а не наказанието. А най-доброто решение в момента са хибридните автомобили. ЕК трябва да стимулира потребителите да купуват хибридни а не дизелови автомобили.При задръствания, емисиите на хибридките са 0!

  8. Геле
    #4

    Много добро решение! аман от хора с малки пишки, на които им трябват големи мотори!

  9. Дядо
    #2

    Абе вие, всички и журналистите вклщчително, знаете ли като гори бензин (въглеводороди) една кола, какво трябва да изхвърля след себе си? В ИДЕАЛНИЯ СЛУЧАЙ (подчертавам - идеалния!!!) - въглероден двуокис и вода. Какво друго? Как ще се движи това превозно средство, ако го ограничим да гори гориво???Бедата е, ако горенето е непълно и в ауспуховите газове има сажди, въглероден окис ( СО) и бензинови пари, а преди и съединения на оловото.Не, изумен съм, колко ни е ниска културата. Колко сме зле образовани.

  10. Aleko
    #1

    българско перфектно решение на проблема. Който умее да тжрси, ще го намери в мрежата.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.