Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Брюксел съди България заради таксите за достъп до жп мрежата

5 коментара
Брюксел съди България заради таксите за достъп до жп мрежата

Европейската комисия обяви, че ще се обърне към Съда на Европейския съюз заради неправилното прилагане от България на различни части на т.нар. Първи пакет за железопътния транспорт. Става дума за изпълнение на разпоредбите за таксите, които железопътните предприятия трябва да плащат за достъп до инфраструктурата, съобщи пресслужбата на ЕК.

Основната цел на директивите от първия пакет за железопътния транспорт е пазарът на железопътните услуги да се отвори за конкуренция. Комисията е недоволна от България, че управлението на инфраструктурата не е независимо от железопътните оператори, няма достатъчни стимули за намаляване на разходите и таксите, липсва независим регулаторен орган със силни правомощия в областта на конкуренцията в железопътния сектор.

 

ЕК припомня, че държавите членки трябваше да започнат да прилагат директивите най-късно от 15 март 2003 г., като за България срокът беше 1 януари 2007 г. – датата на присъединяване към ЕС. Страните трябваше да информират комисията за законовите, подзаконовите и административните разпоредби, приети на национално ниво за спазване на европейските правила.

 

Експертите в Брюксел са проучили подробно въвеждането на директивите в България и през юни 2008 г. ЕК започна процедура за нарушение, като изпрати официално уведомително писмо за неправилно въвеждане на директивите за железопътния транспорт. След като националното законодателство беше променено няколко пъти, за да бъдат изпълнени европейските разпоредби, през март 2010 г. Брюксел изпрати мотивирано становище заради все още неотстранените нарушения по отношение на таксите за достъп до железопътните линии.

 

В Брюксел са анализирали отговорите на българските власти и в четвъртък са решили случаят да бъде отнесен до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила. Това е третата стъпка от процедурата за нарушение и с нея започва фазата на съдебното производство. Сега съдът ще трябва да се произнесе по поставените от ЕК въпроси. Ако той реши, че законите на ЕС са нарушени, България ще бъде задължена да предприеме необходимите мерки, за да изпълнени решението.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #5

    ...Нашенците горките още не са чували за достъп до ж.п. инфраструктурата.. Камо ли да се отвори такъв достъп. Назад сме от 50 до 100 години не само от европейски , но и от редица азиатски страни, където дори градският транспорт се осъществява от различни фирми по определени направления... Горкото ми..стерство, горкият транспорт..

  2. Анонимен
    #4

    Паралелно с тази инициатива за съд на Държавата относно жп таксите, ЕК е казала, че ще повдигне още 2 подобни процедури - относно отглеждането на кокошките и относно правата на здравноосигурените, т.е. срещу непризнаването им в рамките на "реформата" в здравеопазването у нас. За да си спестят разходи по 3 дела с предизвестен край, ЕК могат реално да заведат само 1 - срещу лошото положение на здравноосигурените кокошки в железниците ни. У техните (европейски) глави явно вече е узрял този проблем,

  3. Анонимен
    #3

    ммммдам. инфраструктурните такси се съгласуват с държавния превозвач. бившите шефове на бдж са обвързани с частните превозвачи и отнемат клиенти на държавния. някой да вижда някакво място за коректно поставяне на думичката "конкуренция"? ;) да не говорим за екселските таблици, чрез които се смятат обемите товари, които да се обложат с такси... стагмистика на килограм...

  4. Анонимен
    #2

    Също и с дървените кратуни в НК ЖИ.Докато не разкарат цялото ръководство заедно с некадърните им протежета в България няма да има съвременна железница.

  5. Анонимен
    #1

    Така ни се пада с такъв тъп министър на транспорта.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.