БСП иска оставки заради обгорелия мост на "Струма"

Разкритикува и планираните промени в регистрацията на автомобилите

БСП иска оставки заради обгорелия мост на "Струма"

Кой ще поеме в тези дни политическа отговорност за изгорялата магистрала "Струма", попитаха в петък от БСП. Представители на левицата коментираха и законопроекта за пътните превозни средства, предложен на обществено обсъждане, с който според тях се прокарват лобистки интереси.

Четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности за пожара на АМ "Струма" - между Областно пътно управление-Кюстендил, кметът на Дупница, АПИ, коментира заместник-председателят на ПГ на "БСП за България" Георги Свиленски на пресконференция в централата на БСП в петък.

Всички тези институции ги обединява едно единствено име, един единствен човек и това е Бойко Борисов - министър-председател и председател на ПП ГЕРБ, посочи той. Ако прокуратурата ще си свърши работата и ще намери вероятно наказателната отговорност, ние питаме кой носи политическата отговорност, каза Свиленски.

Реакцията на социалистите идва, след като пламнали боклуци от склад под мост на магистралата край Дупница го увредиха силно. Десеткилометрова отсечка от пътя остава затворена поне три седмици, а трафикът се насочва по Е79, съобщиха преди ден от пътната агенция. В останалата част от аутобана движението се извършва нормално.

При затвотрения участък трафикът се пренасочва по стария път Е-79. Там обаче има ограничения на скоростта от 60 км/ч. и 50 км/ч., тъй като се преминава през населени места.

Свиленски призова премиера Борисов освен да пътува "по измитите, добре осветени пътни участъци", да слезе под съоръженията, за да види какво има под тях, защото вече излизали информации за гуми под Аспаруховия мост и боклуци на други места.

"Работата на министър-председателя е не само да осигурява изграждането на пътищата, защото той не ги прави, а работата е и да контролира функционирането и движението по пътища и по тези участъци. В тази си работа г-н Борисов катастрофира", коментира социалистът.

Той посочи, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата.

Свиленски призова Борисов да види този закон преди да бъде внесен в Министерския съвет и в Народното събрание. Защото единственото нещо, което се прави с този закон е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори, на българските граждани, на безопасността, посочи заместник-председателят на ПГ на "БСП за България".

Той посочи, че в случая държавата излиза от административните, от контролните си функции и попита защо. Държавата в лицето на ИА "Автомобилна администрация" ще спре да контролира пунктовете за техническите прегледи по неясни причини и ще ги даде на частна фирма, държавата в лицето на КАТ - Пътна полиция ще спре да регистрира автомобили и ще ги даде на частни фирми, като отново обаче ще трябва да се мине за крайна регистрация през КАТ.

Т.е. какво се цели с това нещо - едни хора да получават едни допълнителни пари, обобщи Свиленски и допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат.

Същото преди ден заявиха и от Българското обединение на шофьорите. които разкритикуваха предложените промени.

От БСП предлагат режимът за регистрация на сервизите да е уведомителен. Имаш халето, имаш майстора, подаваш заявление и започваш да работиш, даде пример Свиленски. Според него така ще се облекчи административната тежест.

Колегата му Димитър Данчев посочи, че предложеният в законопроекта режим за регистрация на сервизите не е ясен, защото ще бъде уреден с последваща наредба. Още сега да внесат за обсъждане и наредбите, които трябва да последват този нов закон, призова той.

Данчев коментира още, че законопроектът предвижда 1000 лева глоба за всеки, който се осмели сам да извърши ремонтна дейност на автомобила си.

Той отбеляза също, че в ХХІ век се предвижда създаването на хартиен паспорт за всяко превозно средство, в което ще се посочва дали даденото превозно средство е претърпяло произшествие.

Още от България

Проявите на расизъм на националния стадион бяха: