БСП наела пиар агенция, за да осигури около 700 "трола" за "опорните си точки"

Около 700 "трола" обслужват "опорните точки" на БСП срещу техни политически опоненти, включително и представители на социалистическата партия, които не споделят възгледите на ръководството ѝ. Това става ясно от публикация на сайта "Биволъ" във вторник.

Активното мероприятие е организирано от отдела за медийна комуникация на БСП, оглавяван от Антон Кутев. За целта, според информацията на медията, е наета специална пиар-фирма, която се е отчитала на депутата за "изпълнените задачи".

Темите, които се целят, са актуалните за деня: Моникагейт, политическият проект АБВ, отношенията с ДПС, данъчната политика, “емунитета” на Сидеров.

Атаката се разпростира върху рекордния брой от над 50 електронни медии, форумите на вестници, радиа и телевизии, Facebook и социалните мрежи. По поръчка на управляващата партия мероприятието се координира от консултантската агенция "Лийдуей Медия Солюшънс", която пуска, следи и грижливо отчита всички активности на фалшивите профили. За близо година – от март 2013 до края на януари 2014 г., 672 профила са произвели 10154 коментара, прокарващи "партийните тези".

Според, публикуваните от "Бовлъ" данни цел на тролските коментари не са само политическите противници - ГЕРБ и Реформаторския блок, но и вътрешната опозиция на ръководството на БСП в лицето на проф. Георги Близнашки, напусналата социалистите Татяна Дончева; Георги Първанов, Румен Петков и Ивайло Калфин от АБВ. Те са получили стотици злостни коментари, като не е спестено и агентурното име на Първанов – Гоце. Сред "поръчните" дори е и народният представител от БСП Георги Кадиев, чието мнение по важни политически въпроси се разминава с това на Станишев.

Според публикуваните документи, фирмата, наета да осъществявала "троленето", е "Лидуей Медия Салюшънс", собственост на Оля Маркес де Каденас, която по време на Тройната коалиция бе пиар на финансовият министър Милен Велчев. По това време медийни услуги за НДСВ извършваше и самата Моника Станишева.

Агенцията редовно се е отчитала на Антон Кутев за публикуваните коментари и нарастването на групи във Facebook, които тя специално е създала за манипулативния медиен проект на левицата.

Потърсени за коментар ,от агенцията "Лийдуей" категорично отрекоха, че имат договор с БСП. "БСП не ни е клиент. "Нямаме договор за медийно обслужване с тях и никога не сме имали", заяви по телефона Оля Маркес де Карденас, която се е подписала в отчетните справки.

Още по темата
Още от България

Какво може да се очаква от новия председател на антикорупционната комисия?