БСП откри нова лобистка поправка в закона за превозите

По навик правителството отново вкара лобистки и корупционен текст, заяви в сряда депутатът от Коалиция за България и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев на брифинг в парламента. Става въпрос за промените в Закона за автомобилните превози, които касаят възлагането на превози по автобусните линии в страната.

В текстовете е записано, че републиканската транспортна схема включва автобусни линии с крайни и междинни спирки само в градовете с над 30 000 души. Схемата се разработва от транспортното министерство и се утвърждава от министъра на транспорта. Той възлага и превозите за линии, утвърдени по републиканската транспортна схема.

Мутафчиев обясни, че по този начин на практика се изземат функции на общините. "До сега транспортната схема се утвърждаваше от министъра, но конкурсите за извършване на превози и предложенията се правеха от самите общини. Те най-добре знаят какви са нуждите на населението", заяви депутатът от левицата. Според Мутафчиев това е текст, който ще даде привилегия на по-големите фирми и е в ущърб на малките превозвачи.

Той напомни, че преди няколко седмици правителство оттегли проект на промени в същия закон заради текст, с който се премахваше задължението на автобусните превозвачи да имат необходимата категоризация, за да превозват деца.

"Тогава премиерът обяви, че това е лобистки текст и министърът на транспорта изтегли закона", каза Мутафчиев. Той поясни, че миналата сряда Министерски съвет отново е одобрил промените в Закона за автомобилните превози. "Добре е, че спорните текстове отпаднаха от новия вариант, така че да гарантират безопасността на превоза на деца", коментира бившият транспортен министър.

Депутатът от Коалиция за България Петър Курумбашев напомни за съществуването на запис, в който зам.-кмет на Столична община (Велизар Стоилов – бел.ред.) казва коя фирма за коя линия и на каква цена да играе със знаменитата реплика "ще има хляб за всички". Комисията, която е трябвало да разследва случая е била оглавена от бъдещия министър на транспорта Александър Цветков.

"Тогава така и не получих отговор защо на частните линии се плаща 3.56 лв. на километър, а на общинската фирма 2.86 лв. за една и съща услуга", отбеляза Курумбашев. По думите му, въпреки становището на комисията да не се одобри този конкурс, е бил сключен договор само с една фирма.

"Собственикът на фирмата ("Карат-С" на Миролюб Столарски – бел.ред.) дали е собственик на едни определени хотели във Велинград, дали тези хотели не се посещават от определени лидери от ГЕРБ", изтъкна Курумбашев. "Питам Бойко Борисов, който ходеше по тавана, когато държавата искаше да му изземе чистенето с боклука, защо сега иска да изземе класическа общинска дейност и да я направи държавна", заяви депутатът от левицата.

Споделяне

Още по темата

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?